AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
36.024

Vad betyder denna felkod

Sida 3 av 3
Vad för kabel ta reda på mer om vilken kabel.
BM
15
BMW 535i f10
BMW f10 535i
Det hade något med valvetronic att göra.
Någon kabel som har med den att göra df gav den felkod på kamaxlarna
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Tackar för uppföljningen!

Fast precis som delorian så blev man ju mycket nyfiken vad "problem med en kabel" innefattade!

Nåja, det upptäcktes iallafall innan man började riva loss och slänga toppen i soptunnan :-)
BM
15
BMW 535i f10
BMW f10 535i
Okej kan förklara lite mer:
De tog bort för att kolla om topplocket var ovanligt slitet någonstans, vilket de inte var.
I samband med detta så bytte de båda Vanos enheterna då de misstänkte att det kan vara fel (utan någon kostnad för mig).
Men de var inget fel på dem.
Efter bytet så var återstod ju problemet..
De började även då, igen att kolla på kablarna till Vanosen, däromkring och då hittade de kabelhärvan av ren tur som de sa!
De bytte även ventilkåpspackningen utan extra kostnad och fick 2 års garanti på hela detta arbete!

Totala kostnaderna blev över 130k!!!
Det låter väldigt dyrt med tanke på att de inte tagit betalt för vanos och ventilkåpspacknings bytet.
BM
15
BMW 535i f10
BMW f10 535i
Det är den totala kostnaden det hade kostat inkl allt jag sagt.
Försäkringen har fått för ca 80k och jag själv för ca 30k
Absurt att man som kund (privat eller försäkringsbolag kvittar, kostnaden hamnar ändå hos privatpersonen genom ändrade premier i förlängningen) får betala verkstäders undermåliga jobb. Vad är vitsen med att kolla/byta om det inte finns några starka indikationer på fel, tänker tex på Vanos? Om Vanos inte funkar så säkerställer man (väl?) att ström/olje matningen är korrekt, INNAN man byter?
BM
15
BMW 535i f10
BMW f10 535i
Tycker precis som du!!
De verkade som de inte visste vad de skall leta efter längre och bara chansade =/..
Och sen att man skall få betala dessa summor är ju sjukt tycker man!..

Det är jag som är lite okunnig också kanske beror på det att jag säger något fel
Kostnaden för reparationen är inte rimlig ett jobb med byte till begad motor borde gå på samma om inte mindre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.