|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Som rubriken lyder: var har ni hittat rost på e90/91. Ange gärna årsmodell och beteckning. Gärna miltal och när ni först upptäckte. Ni som inte hittat rost behöver inte lämna den kommentaren. | |
|
Har en E91-05. Svensksåld med en tidigare ägare. Köpte den 2011 vid 15000 mil med rejält rostig baklucka och förardörr. Bilfirman som sålde den var nog inte medveten om BMW:s rostskyddsgaranti. Jag prutade rejält och åkte sen till BMW och fick en ny baklucka och förardörr gratis på rostskyddsgarantin. Nu när bilen har rullat 18000 mil, så har det börjat att komma små prickar i underkant på de övriga 3 dörrarna. Har inte visat detta för BMW ännu. Har inte hittat rost någon annan stans på bilen. |
|
| Har på min bakre hjulhus av någon anledning... | |
| Hade inget alls på min E91 2006 efter 18000 körda mil. Verkar variera kraftigt. Kan man se något mönster, blir vissa färger drabbade mer än andra tex? | |
|
325 d touring, 2009, Titansilver metallic, 9000 mil. Rost på, Baklucka vid gasdämparinfässtning båda sidorna (åtgärdat 2013 på garanti, ny baklucka) Baklucka insidigt fals mot den öppningsbara bakrutan (åtgärdat 2013 på garanti, ny baklucka) Små rostbubblor på b-stolpar båda sidor mattsvarat utförandet sannolikt pga stenskott (ej garantiåtgärd, pga ej karosseridel) |
|
| Sjukt spännande läsning. Bor ni nära hav/vid grusväg eller annat högriskområde? | |
|
320d e91 -08 safirsvart. När bilen var ca 3 år och hade gått 7-8000 mil, rost på baklucka runt infästning av gasdämpare samt falsrost. Båda sidor. Åtgärdades genom lagning och omlack. Bilen är såld så jag vet inte hur varaktig åtgärden blev. |
|
| Bubblor i framkant av huven i mitten av 2013, fick ny huv på garantin. 2012 uppdagades rost på insidan av ena framskärmen(troligtsvis måndagsex), åtgärdades också på garantin. 18 resp 19 000 mil. | |
| Erik_W Vilken färg har du? | |
| Mystic blue | |
| min e90 -07 sapphire black har börjat rosta på bakluckan ovanför regplåten i kanten mot den delen som går ut till handtaget. Ska in till Bmw nästa vecka så de får ta kort på det, får se hur det går. | |
| Min var Schwarz 2. | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Min 320d touring -06, fick ny förardörr i höstas pga falsrost i underkant. Såg i dag att det börjar med samma sak på passagerardörren, så det blir att åka till BMW med den också! Färgen är Lemans Blå, men det kanske ni kunde gissa!! |
|
Min har börjat rosta på samma ställe som "Headmasters" Funderar också på att ta mej till BMW , få se vad de säger. Grå met. |
|
| Fått bakluckan bytt och rost åtgärdat på små bubblor på insidan tanklocket på garantin. | |
|
Min 320D/E91LCI - 2011 har fått rost på A stolpen på förarsidan precis ovanför dörrstoppen. Schwarz 2 är färgen. BMW Sverige nekade att åtgärda rosten. Men jag ska gå vidare i detta ärende mot BMW. |
|
| Backluckan på min fd. E91 -06 rostlagades på båda sidor vid gasdämparna. Då var den ca 4 år och 6000 mil gammal. Annars en toppenbil. | |
|
Rekommenderar att ca var 4:e år ta bort plastskydden på bagageluckan. Vid gasdämparinfästningarna samlas mycket skit som lagrar fukt. På ena sidan fanns små bubblor runt kanten på plastskyddet nedtill. Man borde nog ta bort hela gummilisten vid shoppingluckan. Under finns mycket skit. På vänster sida innanför skyddet finns en stor gummiplugg. Tog bort och kollade. Inget rostskydd alls. BMW har svårt att lära av erfarenheter..... |
|
|
320d 2011. Huven rostar, dock har det visat sig att den är omlackad där dom gjort ett ap pissigt jobb och minsta lilla stenskott rostar! A,B,C stolpar förar sidan rost bubblor, inga stenskott alls! Men gött om rost bubblor. Alla Sprintar till gångjärnen rostar. Vindrutetorkar motor rostat. Är säkert en massa mer men vågar inte kolla mer! Skiten får rosta ett par år sen går jag tillbaka till Audi! Första å sista BMWn för mig. Bor i GBG, bilen har tidigare gått som tjänste bil i Udevalla. |
|
|
2006, Toring, 17000 mil. Titansilvermetallic. - Falsrost nedre delen av förardörren. Åtgärdat på garanti. - Båda infästningarna till bakuckans dämpare. Åtgärdat och bytt plastkåpor på garanti. BMW har vid båda tillfällena inte tvekat en sekund att åtgärda på garantin. Hatten av för det ! |
|
|
E91 Touring -09 8000 mil: plasthållaren för regskylten bak har 4 stödpunkter som tryckt mot karossen och åstadkommit rostbubblor på dessa punkter. Så plocka bort skylt och hållare någon gång per år och kolla status där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.