AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.398

Vad hände med Autopower-appen, samt trådarna om Autopower-appen?

Sida 3 av 4
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Man blir inte bättre av att jämföra med nåt sämre.
Varför sånt försvarsbeteende? Så är det jämt om någon säger nåt om sajten. Om tråden ens blir kvar vill säga.

Tyvärr har jag inte tillräckliga kunskaper att hjälpa.
Men ni är ju också ett lönsamt bolag. Borde ju kunna gå att ge en nyutexaminerad student lite sommarjobb och lite direktiv. Det finns många kanonduktiga ungdomar som nog gärna tar på sig en sån uppgift.

(Såg inte att editfunktionen kommit till, bra där)

///BMW - Was sonst!
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
JohanE, om du inte har kunskaper i webbutveckling så kanske det vore bra att tänka till en och två gånger innan du berättar för någon som har det hur man ska gå till väga. :)

Jag kan meddela att "sätt någon nyexad student på det" är det absolut sämsta sättet att få någonting som är bättre än vad vi har nu. Dessutom är nyutexade studenter som mot förmodan har kunskapen som krävs för att bygga ett nytt och bättre Autopower så pass eftertraktade på arbetsmarknaden att de förmodligen inte har tid med lågbetalda sommarjobb, de har erbjudanden i fickan flera år innan examen.

Men, jag har ju bara 10+ år i branschen så vad vet jag. :)

Wilhelm Svenselius
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Alla ni som pratare om modernare plattform/forum vad är det ni saknar i det nuvarande? Ge gärna någon länk till ett forum som ni tycker är ritkigt bra, behöver inte vara motorrelaterat.

Jag är bara nyfiken på vad andra anser vara ett bra forum designmässigt för de sk modernare forum jag varit inne på är inte alla guld och gröna skogar...

Tommie har säkert en lång lista av vad han skulle vilja göra men det kan ju vara intressant att pejla lite vad användarna sätter högst på sin önskelista.

Personligen har jag inget emot den lite äldre designen då den är lättläst och enkel att navigera i, åtminstone från dator. Jag kör i princip aldrig Autopower från mobil eller surfplatta men en gissning är ju att det finns en del förbättringar att göra på det området.

___
//Ulf
1: Posta bilder i forumet är något jag saknar.
2: Citera inlägg är en viktig del av ett forum.

Övrigt så gillar jag forumet väldigt mycket, nu när edit funktionen kom är jag mycket nöjd, stor tack Tommie.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag gillar forumet när jag surfar på en dator, lite för mycket blinkande reklam men det kostar ju att driva en sida. Kan dock känna att det hade varit en bra idé att, vilket var uppe som förslag här, låta Pro-medlemmar slippa reklamen. I nuläget känner jag inte att Pro-medlemskapet ger så mycket, men slipper man då reklamen blir det plötsligt ganska attraktivt för min del.

Framför allt tycker jag den gamla designen lyser igenom när jag använder mobil eller surfplatta. Bimmerpost är en i många avseenden rörig site, men deras app är ganska trevlig att använda för att surfa i deras forum. Mycket av bling-blinget i form av avatarer och footers försvinner då och kvar är texten i inläggen.

Har begränsade iOS-kunskaper, men har läst en kurs i utveckling och programmerat ett par enklare appar (ännu inte fått tummen ur att publicera i App store, de var mer för eget bruk) och har lekt med tanken på hur en Autopower-app skulle kunna se ut, eftersom en sån app är ett behov jag känner rätt ofta. Om det inte är någon mer kvalificerad apputvecklare för iOS som anmäler sig så kan jag absolut i mån av tid sätta mig och börja hacka lite, om det är intressant från Autopower-teamets håll. Hade varit ett kul och lärorikt projekt för min del.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
En sak som jag stör mig på är att http adresser blir direktlänkade men inte https

Länk

Länk
1+
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ett annat förslag: Ta bort den fruktansvärt störande facebookrutan som lägger sig ovanför och trycker ner svarsrutan. Den är inte viktig nog att få störa så mycket. Om man vill ha den kvar, lägg den i högerspalten. Dessutom buggar den så ibland lägger den sig rakt över svarsrutan och då kan man inte svara alls...

För övrigt så vet Blocket precis vart du befinner dig och vilket län du valde förra gången men ändå får du välja län igen. Kolla vad som händer i URLen om du väljer Hela Sverige på förstasidan. Det är alltså tänkt att fungera på det sättet.

-------
//Lövet
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
W2k: Jag väntade mig ett sådant svar och sådana svar är värda noll. Det betyder att någon med lägre/inga kunskaper aldrig kommer att få säga något. Hur skulle det se ut? Jag gissar att 99.8% av Sveriges befolkning inte skulle få rösta för att det politiska kunnandet är väldigt litet om man jämför med politikerna. Å andra sidan så är ju sajter ganska diktatoriska. Det är väldigt sällan de drivande lyssnar på önskningar från de som faktiskt använder den.

///BMW - Was sonst!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kanske värt att nämna igen att det finns _gratis_ programvaror färdiga att ladda hem som stödjer precis allt det här forumet har i sin nuvarande form + mycket mer. Det inte bli ett jätteprojekt. Det blir det bara om man ska bygga allt själv. Vilket man inte ska.

Mitt favoritexempel på forum just nu är Klocksnack.se Responsivt, egen bilduppladdning (som dessutom tar bort bilderna vid citering), ping-funktion osv.

-------
//Lövet
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
JohanE: Huvudet på spiken i jämförelsen med politik. Vi har inte direkt demokrati eftersom folk i gemen saknar kunskapen för att fatta politiska beslut. Vi har representativ demokrati där vi väljer representanter vars jobb det är att sätta sig in i frågorna och fatta välinformerade beslut. Sen går det ändå sådär ibland, mest för att politikerna är ganska dåliga på att informera sig själva i alla frågor de behöver besluta om. Men än så länge har ingen hittat på något bättre system.

Du vill nog inte att en sommarjobbare med färskt diplom från fordonsgymnasiet ska vara ensamt ansvarig för att laga din BMW. Då är det kanske inte så svårt att förstå att det inte är en bra idé att lämna stora projekt till helt gröna utvecklare heller.

andreas_lofgren: "Buy vs build" är en rätt komplex avvägning när det gäller forum med massor av extrafunktioner som det här. Jag vet spontant inget färdigt och gratis forum som har stöd för bilsamlingen, t ex. Sedan tillkommer jobbet att migrera alla data. Så det är nog väl snabbt sagt att det inte skulle bli ett stort projekt även om man valde "off-the-shelf"-mjukvara.

Wilhelm Svenselius
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Fast enligt ditt resonemang så får man ju inte ens säga som man tycker eftersom kunskaperna saknas.
Hur ska de drivande bli varse att användarna inte är nöjda om de inte får säga till eller lämna önskemål. Tyvärr är det alltför ofta som det är: Jag hör vad du säger men jag skiter totalt i det för vi tjänar pengar nu.

Det är sällan någon blickar framåt och tänker, "Hur ska vi göra för att få våra kunder/användare/medlemmar/vad som helst att fortsätta vilja använda det vi sysslar med.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
danielb:
Kanonbra att du säger till! Jag har fixat https -länkning nu. :-)

Mvh
Tommie
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
W2K, jag håller med dig fullständigt. Det märks att du hängt med i branschen ett bra tag. :-)

Mvh
Tommie
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Hur gör ni då i andra situationer där ni är den okunnige? Sitter ni helt tysta och hoppas på det bästa? Har ni inga önskemål alls?
Fast det är klart, det finns väl för många döda fiskar i Sverige.

///BMW - Was sonst!
Bra att https blev fixat.

(Sedan mer än 2 år tillbaka har jag påpekat behovet av https länkning ex Länk )

mvh/ Anders
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Tommie = Kungen!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Önskemål vore att kunna citera inlägg, sedan den här editfunktionen.
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
AKN, vi har ca 2,2 miljoner inlägg från ca 60.000 användare. Hur kunde jag missa att du hade smugit in en kommentar om https i en diskussion som handlar om batteri till E30? Gu' vad klumpigt av mig! Jag är hemskt ledsen. Skicka ett mail nästa gång så är det kanske fixat på en timme, som idag. :-)

Mvh
Tommie
Haha :) Fan det händer sjukt mycket just nu med forumet just nu. Saker och ting betas av en efter en. Citera inlägg Prio 1 kvar Posta bilder i forumet prio 2, Smileygubbar prio 3 ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.