|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Vinyl, Absolut. Men jag vet inte vem det är. Jag vet inte vem apputvecklaren är. Jag har bara en epostadress, och jag har bara fått ett enda kort svar. Mvh Tommie |
|
|
Även om forumet är i behov av en uppdatering på många sätt, så måste man respektera att Tommie och gänget driver siten och därmed äger rätten att göra som de vill. Jag förstår inte hur man kan tycka att det är okej att någon stjäl innehållet och dessutom försöker tjäna pengar på det, oavsett hur mycket siten behöver mobilanpassas. Av de forum som jag besöker så är Autopower lätt fortfarande det bästa svenska märkesforumet. Trots att plattformen är gammal så fortsätter siten att växa och användarna är kvar. En modernisering behövs, men jag tycker inte Tommie och gänget ska behöva utstå den här typen av påhopp. |
|
|
Är inte det bästa att bara betala några tusen till någon stackare som kan bygga upp en bättre plattform och exportera databasen till det nya forumet? Lägg upp ett projekt på en crowdfunding-sida, jag skänker ett par hundra direkt. Behovet av appar har mer eller mindre försvunnit då dynamiska hemsidor klarar allt, dessutom oberoende av plattform. |
|
|
Tack, acey! :-) dd88, Absolut. Just dynamisk anpassning (eller responsiv design, som det också kallas) vore kanon, och jag jobbar på det som jag skrev tidigare. Men eftersom AutoPower är en hobbysysselsättning vid sidan om vanlig anställning, så blir det tyvärr små steg framåt. Men visst, jag blir sugen på att sätta fart nu när jag ser att behovet verkar stort och att det uppskattas. Mvh Tommie |
|
|
Vad behöver du för att få fram en edit funktion + app? Personligen ser jag hellre en mobilanpassad som är plattformsoberoende är en app för respektive mobilOS. |
|
|
Det man måste förstå är att det som gör det här forumet bra är användarna. Koden i sig är i praktiken värd noll och ingenting. Det finns gratisprogramvara som kan göra samma jobb. Därför tycker jag att man borde vara en smula mer lyhörd inför användarnas önskemål och exemplevis inte ta bort trådar som handlar om förslag och förbättringar. Det finns flera sådana exempel, en del ganska besvärande. Edit finns redan dolt i koden. Men om den lanseras i nuvarande utförande lär det bli kaos eftersom du kan editera hur gamla inlägg som helst och det syns inte att de ändrats. Se mitt inlägg 10:36 ------- //Lövet |
|
|
Edit-funktionen kan jag släppa ikväll. Den kan dock vara lite buggig. App kan ta lite tid att göra, men jag håller med om att mobilanpassad sajt hade varit bra. Det kan även vara så att det är enklare. Jag ska hugga tag i det. Windowsphone-app har vi kompetens för att göra själva, men tyvärr begränsat med tid. iPhone- och Android-app skulle vi behöva hjälp med. Mvh Tommie |
|
|
Andreas_lofgren, Att visa att det är ändrat är inga problem. Bra förslag. Mvh Tommie |
|
|
Reklam... På ett annat forum där jag är medlem (annat ämne) har man som betalande medlem möjlighet att välja bort reklamen. En utmärkt lösning som gynnar både medlemmar och siteägare (förutsatt korrekt prissättning). Kanske något att fundera på? Edit: Korrigerat stavfel. mvh/ Anders |
|
|
Ett mycket bra förslag av AKN! Det är nog fler än genomsnittet på en teknikrelaterad site som denna som använder annons-blockering. |
|
|
Har varit medlem här sedan 2001 och tycker ändå att det funkar bra. Visst finns det modernare forum och visst kan man justera olika saker men samtidigt tycker jag att det är lika mycket värt att bli bemött på ett trevligt sätt och dessutom att det finns en så otrolig kunskapsbank här på AP. Jobba på Tommie och ni andra för ni gör ett förbaskat bra jobb. |
|
|
Edit-funktionen är ett enormt handikapp för forumet. Jag förstår inte varför det inte åtgärdas. Det har pratats om en sådan funktion så länge jag varit registrerad, i 6 år. Med en vinst på ca 100tkr om året känns det ganska snålt att inte få det gjort. Om någon random privatperson kan smacka ihop en app kan väl ni med göra det, sätt fart nu! |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hej Först, som acey säger. var glad att detta forum finns.Hur mycket tid, pengar har inte detta forum sparat åt folk. Hur mycket folk har inte lärt känna massa trevlig BMW nördar här? Visst forumet är inte modernt, det håller jag med om. Då jag livnär mig på internetlösningar så har jag rätt bra koll på det. Sedan kan jag också skjuta hål på teorier om att AP inte skulle vilja ta hjälp, det har man alltid gjort om det varit öppna kort och bra uppsåt. Jag har ju hängt här långt innan fomumet fanns, och 2001-07-18 21:31 skickade Janne ut tex detta: Nu sparkar vi igång den nya mailinglistan som Joakim Johansson varit vänlig att ställa i ordning. Vi rekommenderar alla att ansluta sig omedelbart och direkt använda den nya listan istället. För att ansluta sig: Gå till Länk och följ instruktionerna. Kontrollera stavningen. För att posta inlägg när ni väl är registrerade skickar ni som vanligt fast till bmwpower@stereo.se i stället för den gamla Listbotadressen. Hoppas att bytet kommer att gå så smärtfritt som möjligt! Lycka till. Ja, så hade vi forumet från början. Mailing lista, skapligt va :) Jag själv har även hjälpt Tommie i början med forumet,även om det var små saker. Så jag vet även att man inte alls är främmande för hjälp, under rätt förutsättningar. Vi träffades för mindre än ett årsedan satt och diskuterade förbättringar som skulle vara bra också. Tex snapshot på alla som länkar till blocket, så man även efter att annonsen försvunnit kan se en bild på annonsen. Problemet är väl som vanligt tid, när man blir äldre får man mindre tid för det roliga. Det var lite därför vi slutade köra Gävle träffen på rörberg också. Så för att använda en gamla dänga, fråga inte vad forumet kan göra för dig, fråga vad du kan göra för forumet :) |
|
Tommie, har man räknat på vad det skulle kosta i tid och pengar att flytta till en modernare plattform? Vore ju inte helt omöjligt att om ni startar en fundraiser för just detta ändamål att folk skulle vara villig att skänka pengar. Precis som du skriver så är ju forumet till glädje för många och flertalet har nog sparat en slant på att kunna läsa forumet gratis varför man borde kunna vara beredd på att bidra lite. EDIT: dd88, såg just att du varit inne på samma linje. Borde gå att lägga ut relativt billigt på en yngre resurs som på köpet får ett bra tillägg till sitt CV. |
|
|
Bra avslutning Jörgen. Hade dock inte dig men JFK i tankarna när jag i fjor betalade och blev PowerUser. Forumet har gett mig massvis med info och dessutom är orsaken till min nuvarande bil - dags att ge tillbaka :) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Tack Jörgen, Narvselius och ni andra som kommer med positiv input och hjälper till i strävan att göra allt bättre. Jockern, det är svårt att säga vad det skulle kosta. Det kan göras hur billigt eller dyrt som helst. Låt mig säga så här: Jag jobbar dagligen sedan 15 år tillbaka med att göra just webbsajter. Men vi gör det i ett stort företag med väldigt många inblandade i flera länder och lägger mångmiljonbelopp på utveckling, drift, underhåll osv. Vi har chefer, projektledare, designers, produktägare, marknadsansvariga, reklambyråer, kundtjänst, ekonomiavdelning, analytiker, stort utvecklingsteam, konsulter, apputvecklare, team som jobbar med Google, testgrupper, innehållsansvariga, hostingbolag osv. Listan kan göras väldigt lång. Detta är proffsigt, fungerar mycket bra och man har hela tiden stort antal personer som jobbar 8 timmar om dagen (minst) och hjälps åt. Jag är van att jobba så dagligen i mitt arbete. AutoPower fungerar inte så. Allt saknas. Det är jag och några polare som hjälps åt på fritiden och gör så gott vi kan i mån av tid. Det har funkat bra i väldigt många år att driva allt som en kul hobby vid sidan om. Men, Jockern, du undrade vad det skulle kosta. Ja, hur långt är ett snöre? :-) I den bästa av alla världar, och om jag fick önska, så skulle jag vilja göra om sajten på samma sätt som jag är van vid på jobbet. Alltså dra igång ett stort uppgraderingsprojekt. Samla grupper av designers, projektledare, analysteam, de bästa utvecklarna, osv. Ja, ni fattar poängen. Resultatet hade blivit ett fantastiskt lyft. AutoPower hade blivit Sveriges bästa bilsajt. Kanske en av världens bästa - om man hittar rätt personer och lägger tillräckligt många miljoner på projektet. Apparna hade varit världsklass. Det hade varit otroligt roligt och inspirerande att göra allt på detta sätt, och besökarna hade (förhoppningsvis) blivit överlyckliga. Men vi är inte där idag, och miljonerna saknas. Det går naturligtvis också att förbättra sajten för struntsummor. Man kan göra det själv på fritiden i mån av tid. Det är tyvärr där vi är idag. Det kommer inte att bli världens bästa sajt. Men lite småförbättringar är på gång, och det gläder mig enormt mycket att sajten faktiskt är så välbesökt och uppskattad trots att det inte är världens modernaste och snyggaste sajt. Det ska förhoppningsvis bli lite förbättringar snart. Edit-funktionen släppte jag ju igår, exempelvis. :-) Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Tommie, misstag inte mitt inlägg som bara kritik, det var ett förslag i all välmening. För mig funkar det siten bra och har egentligen inte behov att så mkt annat. Jag jobbar liksom du i IT-branchen med bakgrund som utvecklare och nu som arkitekt/TPM-konsult mot större internationella bolag varför jag är helt med på vad du säger. Att spendera miljoner på en entusiast-site är ju naturligtvis inte rimligt och inte jämförbart med det vi ser i vår vardag. Utan att veta så låter det som att plattformen som Autopower bygger på är 10+ år varför det vanligen brukar bli dyrt, omständligt och potentiell ta rejält med tid att implementera modernare funktionalitet som med tiden önskas av brukarna. Vidare är det inte ovanligt att de som en gång drog igång en site har gått från att 100% engagemang och tid till att ha betydligt mindre med tid och engagemang då familj, barn, jobb etc kommit in i bilden. Att ev. hitta andra resurser som kan ta över och driva en 10+ år site är kanske inte helt enkelt (hur väl underhållen, dokumenterad osv den än månne vara). Är dock valet att stanna på plattformen för överskådlig framtid så säger jag bara: helt ok för mig, tack för fina insatser och keep up the good work! Btw, edit funkar lysande! :) |
|
|
Det kan ju inte vara någon överraskning att användarna vill ha en förbättrad plattform? Trådar dyker ju upp med jämna mellanrum och ni har ju dessutom raderat flertalet. Behovet har åtminstone funnits i fem år. Säkert längre. Varför är inte Edit-funktionen implementerad skarpt än? Den har ju funnits länge nu. Använder folk wap fortfarande? Vad är det bra till egentligen? Jag har aldrig gillat det systemet. ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE: Kolla igen (eller läs tråden) - Edit-funktionen funkar utmärkt. Wilhelm Svenselius |
|
|
JohanE, det är ingen överraskning att användarna vill ha förbättrad plattform. Det vill jag också. Alla vill det. Är du sugen på att ta tjänstledigt från jobbet ett par månader och hjälpa till gratis? :-) Jämför gärna med blocket.se. Är det världens modernaste och snyggaste sajt? Knappast? Är sökfunktionen suverän? Nä. Kommer den ihåg valet av landskap och ort? Nej. Allt är lätt åtgärdat, men inget händer. Finns pengarna? Absolut. De badar i miljoner och är en av Sveriges mest lönsamma sajter. Mvh Tommie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.