|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Frågan är inte om man kan köra med sommardäck just nu eller inte, utan frågan är ju hur vädret kommer se ut om några dagar. Är man beroende av bilen dagligen blir man alltid lite mer försiktig. |
|
|
För Stockholm ser åtminstone de närmaste tio dygnen ut att bjuda på strålande sol och temperaturer 4-10 grader över nollan. = CABVÄDER! :D Wilhelm Svenselius |
|
|
För Två veckor sedan. Varit runt +5 grader stadigt senaste månaden i Göteborg. Pelle A. |
|
| Kombinationen Oslo och dubbdäck verkar inte funka så bra, så idag blir det switch till sommardäck! Han köra fyra veckor med nya bilen i höstas innan det blev tråkdäck. | |
| göteborg: i helgen! | |
|
I Stockholm har det varit barmark nästan hela vintern, jag bytte till sommardäck för en månad sen, och snart åker hobby bilarna ut. Rekordtidigt i år. Mats BMW CS #5847 |
|
| I morgon. | |
|
Funderar också byta i morgon/till helgen. +9 idag, och det var ändå vid kusten där det är svalare. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Kollar man prognosen så är det runt 10+. Nu kommer vårkänslorna, i morgon är det sol! Orkar inte åka på grova dubbdäck längre. | |
|
Kommer bli i helgen som sommarsulorna kommer på bruksaudin! |
|
| Sommardäck monterade och nytvättad. Haha vilken känsla! Helt underbart! | |
| Bra sugen nu också när solen strålar och minusgraderna är långt borta, men har inte fått plattorna än, så får vänta till i början av veckan. | |
| Lade på 19" hjulen på Alfan idag, BMW: Har inga v-däck men om någon vecka ställs den på igen:) | |
|
Bytte i Söndags. Trevligt att slippa smatterdäcken och att kunna åka lagligt på Götgatan. //Anders |
|
| Funderade på om jag skulle byta efter jobbet idag men då det var isgata på flera håll i Göteborg i morse så väntar jag nog någon vecka till. | |
|
AmbulansLundberg: kunde ju inte helle rlåta bli att kika, men ang förstabilen, Opel Daffodil? Det var ju Daf som hade Daffodil..inte Opel Ang sommardäck, inte än på ett bra tag iaf |
|
|
Satte på sommardäcken i fredags. Satte på vinterdäcken igen i måndags..... |
|
|
Har varit -1 - -2 hela kvällen nu 2,6 ser ingen ide att byta till sommardäck nu isåfall hade jag inte ens bemödat mig att byta till vinterdäcken alls. Jag väntar. |
|
|
Tur man inte hann få på sommardäcken. Många som tydligen har bytt då de var mindre kaos av knappt ingenting i Måndags... Blir inget byte innan månadsskiftet iaf då prognosen ser ostabil ut i minst 1 vecka till. |
|
| Om 3-4 veckor skulle jag tro. Jag har en dålig ovana att köra på vinterdäck lite länge på "våren". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.