AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
17.916

När byter ni till sommardäck?

Sida 2 av 4
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Frågan är inte om man kan köra med sommardäck just nu eller inte, utan frågan är ju hur vädret kommer se ut om några dagar.
Är man beroende av bilen dagligen blir man alltid lite mer försiktig.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
För Stockholm ser åtminstone de närmaste tio dygnen ut att bjuda på strålande sol och temperaturer 4-10 grader över nollan.

= CABVÄDER! :D

Wilhelm Svenselius
Pe
79
Pelle.A
320i, M-tech II, 2005
För Två veckor sedan.
Varit runt +5 grader stadigt senaste månaden i Göteborg.

Pelle A.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Kombinationen Oslo och dubbdäck verkar inte funka så bra, så idag blir det switch till sommardäck! Han köra fyra veckor med nya bilen i höstas innan det blev tråkdäck.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
göteborg: i helgen!
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

I Stockholm har det varit barmark nästan hela vintern, jag bytte till sommardäck för en månad sen, och snart åker hobby bilarna ut. Rekordtidigt i år.

Mats
BMW CS #5847
I morgon.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Funderar också byta i morgon/till helgen. +9 idag, och det var ändå vid kusten där det är svalare.

----
BMW CS/SC #6212
Kollar man prognosen så är det runt 10+. Nu kommer vårkänslorna, i morgon är det sol! Orkar inte åka på grova dubbdäck längre.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Kommer bli i helgen som sommarsulorna kommer på bruksaudin!
Sommardäck monterade och nytvättad. Haha vilken känsla! Helt underbart!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Bra sugen nu också när solen strålar och minusgraderna är långt borta, men har inte fått plattorna än, så får vänta till i början av veckan.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Lade på 19" hjulen på Alfan idag, BMW: Har inga v-däck men om någon vecka ställs den på igen:)
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Bytte i Söndags. Trevligt att slippa smatterdäcken och att kunna åka lagligt på Götgatan.

//Anders

Funderade på om jag skulle byta efter jobbet idag men då det var isgata på flera håll i Göteborg i morse så väntar jag nog någon vecka till.
E3
1.828
E36
USA bilar
AmbulansLundberg: kunde ju inte helle rlåta bli att kika, men ang förstabilen, Opel Daffodil? Det var ju Daf som hade Daffodil..inte Opel

Ang sommardäck, inte än på ett bra tag iaf
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Satte på sommardäcken i fredags.
Satte på vinterdäcken igen i måndags.....
Har varit -1 - -2 hela kvällen nu 2,6 ser ingen ide att byta till sommardäck nu isåfall hade jag inte ens bemödat mig att byta till vinterdäcken alls.

Jag väntar.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tur man inte hann få på sommardäcken.
Många som tydligen har bytt då de var mindre kaos av knappt ingenting i Måndags...
Blir inget byte innan månadsskiftet iaf då prognosen ser ostabil ut i minst 1 vecka till.
Om 3-4 veckor skulle jag tro. Jag har en dålig ovana att köra på vinterdäck lite länge på "våren".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.