AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.238

Någon som vet något om denna E61 M5 Hartge - 2008?

Sida 1 av 2
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Länk

//Magnus Tolf
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Min gamla pärla.
Sålde den för 2 månader sen till bilhandlaren som äger den nu.

Original lackering på hela bilen utom frontspoiler och bakspoiler.
Allt funkar perfekt. Mycket nytt i bilen, så som alla bromsskivor, belägg, runt om. Koppling osv..

Går som en klocka och har inte det det "klonkandet" som många har.

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jättefin! Vad kul att gamla ägaren fanns här på forumet. Hoppas att den kommer i riktigt goda händer.

Wilhelm Svenselius
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Aa va kul, skönt att höra! Tack för svar, Kanske är värt dom där 35 mil för att kolla då =)

//Magnus Tolf
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Sjukt fet M5.
Ji
138
Jimpppa
M135i -14
Vet ingenting om bilen men ägaren till firman har varit i "blåsväder" på senaste tiden:
Länk
Märkligt i beskrivningen att man skriver den har M5 F10 hjul i original men på bilderna Hartge hjul. Sen kan man ju undra varför man skulle köpa M5 fälgar i original till F10 men till en E60 (om de ens skulle passa) i samma storlek, när man har Hartgeutrustat bilen för övrigt. Tror inte "M5 F10 fälgarna" är original.

/Anders
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Håll er för allt i världen borta från Bilcity-Superbike, inget gott kan komma av att göra affärer med kriminella!

Läs flashback-tråden som Jimpppa länkat till ifall ni vill ha exempel.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Ajaj, inte bråka med flashback mobben, där kommer man inte undan med nåt. Det dom inte kan gräva upp finns inte.
Inte bra för affärerna det där.....
wi
9
wimhed
BMW M5 e61 -07

BMW 320 m-tech II -03 såld

BMW 320 Cab -02 såld
Skulle åka o kolla/köpa den .. då stod den på 21" hartge fälgar .. släpptes den inte för 235?

Mvh
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Va faan, Varför kan inte folk vara lite serösa!

//Magnus Tolf
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Vad menar du? Jag är fullt seriös. Vill du köpa en bil av en kriminell idiot så gör det, du har blivit varnad. Oavsett hur bilen verkar så finns det inget gott som kan komma av att göra affärer med vissa människor.

fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Det är väl bara att läsa fb-tråden, tar ca 1h. Det är inte mycket jobb att lägga ned på en affär för ca 250 000.

Vill du fortfarande köpa bilen efter det så gör det men kom inte och gnäll här efteråt.
Lasse Karlsson
Vad gäller affärer med sådana här bilar! varför ens överväga en affär med säljare med sån bakgrund?

Detta är prestandabilar, som kräver god skötsel, service osv, osv! Det kan bli skitdyrt om man inte hittar fina, välskötta objekt, som kanske är skruvade, buskörda mm!

Nej! leta vidare, hitta fina ex, och pröjsa lite extra, istället för att bara stirra sig blind på den omedelbara känslan för bilen och ett billigt pris!

Ha det!

modolasse
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Om du bilen såldes för 2 mån sen i utmärkt skick så är det väl inte troligt att köparen har lyckats förvandla den till ett skruvat vrak under den tiden (det vore ju dessutom dåligt för affärerna).

Flashback-tråden vill jag inte gå in på (det finns alltid flera sidor av en sådan konflikt) men det bör ju inte automatiskt diskvalificera alla fordon som finns hos den handlaren från framtida övervägande.

Wilhelm Svenselius
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Bilen är eventuellt OK men man ska helt enkelt inte göra affärer med vissa personer.

Han som startat flashback-tråden(Kevin/Kaveh) är personen bakom Bilcity-Superbike så det är ju mest hans sida som presenteras.

Nu orkar jag inte kommentera mer angående detta. Gör som ni vill. You've been warned.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Borttagen annons.

"BMW, probably the best car maker in the world.."
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Oj,
vad mycket skriverier om min gamla bil :)

Bilen var mycket påkostad, och jag unnade bilen alltid det bästa.
Även extra oljeservice, SMG vätska, bakaxelolja etc bytte när jag själv köpte den. Även om vissa oljor är lifetime etc.
Några veckor innan försäljning så fick den nya bromsskivor och belägg runt om. Inte billigt och inget jag snålar på.

Jag sålde den endast för att jag har lagt handpenning på M5 F10, och handlaren köpte den givetvis för att tjäna pengar.
Han har säkert inte kört mer än vad som krävdes för att få hem den och sälja den och få sin marginal.

Om man har pengar och går och köper bilen, varför antar man att man ska få problem med handlaren? Han vill ju bara sälja bilen?
Bilen hade ju gått runt 13000 mil, och isåfall är det mest om ifall något händer med bilen och man har strul med garantier osv som det kanske blir tvist.

Och som sagt, folk som skriver på FB och andra sajter har alltid sin sida och sina historier och förväntningar om affärer och annat.
Sen kan internetmaffian spekulera och leka detektiver osv.
Dock är det väl bra om man kan öppna upp varandras ögon, men oftast är det förväntningar på vad som köps och säljs som strular till det.

Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
fkon: Jag menade inte dej!!! Försäljaren/firman som vi kommit fram till är "oseriösa"!

//Magnus Tolf
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Jag tvivlar inte på att bilens skick, den såg riktigt fin ut och jag tror heller inte att firman har hunnit göra nått "fuffens" med bilen. Men de bär emot att köp en bil av en firma som är så "omtalad"! Man vill ju slippa strul med ev garanti, snt strul orka jag inte med!

Nu är den såld iaf...inte till mej dock!

//Magnus Tolf
bm
47
bmw79
Bmw M3 Cab e93
Till Tofflan76

Varför köpte du inte bilen?

Inte i detta fall kanske men folk lägger upp länkar på annonser mm och frågar om nån vet nått. Sen om nån skriver den är kannon. Eller som i detta fall att tidigare ägare fanns på forumet och intygar att de är en kannon bil verkar inte nån köpa.
Dom flesta verkar mest drömma men aldrig komma till skott.

Mest en massa dryga trådar med länkar till blocket. Även samma på FB bimmer of sweden. Men i detta fall kanske de fanns en förklaring men tycker de mest är 1000 frågor och 0kr på kontot i många fall.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.