|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som kan berätta för mig vilken funktion den plast behållare har som sitter monterad ovanpå högerbaks hjulhus. Den är i plast och har fyra slangar anslutna. Har den med bränslesystemet att göra? Framför allt, kan man flytta/ta bort den? Den sitter i vägen för mina nya 6X9:or nämligen. | |
| Om du har en touring, vilket det låter som, så är det spolningen till bakfönstret.. | |
|
Inte för att vara sån men E28 finns inte som touring.. www.malte-racing.com |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan kanske vara kolfilterburken, som tar hand om bensinångor mm.Den ska man inte ta bort i så fall. Vissa har visst hittat den i de regionerna. MVH Hasso |
|
Nä spolarvätska kan det ju knappt vara... (Tack för svaret dock!) Ingen som har haft "behållaren" i vägen vid högtalar installation och som har någon bra lösning??? Tacksam för tips! |
|
|
Kan du inte bara skarva slangarna och flytta eländet? |
|
| Burken är en del i tankavluftningen så mycket är säkert, (men jag är inte hundra på den detaljerade funktionen). Borde gå bra att flytta på. | |
| Får väl in på BMW och höra om man vågar flytta den... | |
|
Flytta högtalarna ett par centimeter åt sida så är problemet ur vägen! Mina 6x9" får plats utan problem! Men visst jag har undrat vad det är för burk jag också! |
|
| Har aldrig lag märke till nån sån burk i min bil... Bäst att gå ut i garaget å kolla! | |
| Den är i allra högsta grad ivägen när man ska bytar höger bakdämpare! :-) | |
|
Tydligen kan den utöver tankluftningen(powertoy)kunna hålla en viss mängd bensin om du fyller för mycket och vid varm utetemp då fungera som ett expansionskärl..Ökenkörning t.ex!!?? ;) För modernare BMW's mfl så får man icke lufta av till det fria så då kom aktivkolbehållaren som ett brev på posten..finns dock ej på mina E28:or iaf. Mvh Janne. |
|
|
ivägen för 6x9:or ? den där slanggrunkan sitter ju som du säger ovanför höger hjulhus bak ja... men 6x9:orna ska du väl sätta i hatthyllan ? jag hade då inga problem kanske är annars på dom andra e28:orna isf Länk |
|
|
Hör inte den behållaren till nivåregleringen eller har jag fel?? Lätta inte på högerfoten! |
|
|
Den kallas för kolkanister och tar hand om ångorna från tanken. Kan inte se något fel i att flytta den men montera den i samma läge. Att ta bort den tror jag inte är bra. mvh BLJ |
|
|
Jag har då inget som bengt kallar kolkanister(aktiv kol behållare) det fanns på en del E28:or oxå, men inte vad jag vet i bagageutrymmet i alla fall. Fanns visst i motorutrymmet på senare E28:or med katalysator... Mvh Janne. |
|
|
Jo då den finns var ute och kollade på min 528 86 där sitter den i bagagerummet över höger hjulhus bakom klädseln. Den finnes även på 635 där är den platt och sitter bakom klädseln i "taket" på bagagerummet. Så vitt jag vet är detta ett miljökrav och finnes på alla bilar. mvh BLJ |
|
LjudFreak |
TINNE..bygg en egen hatthylla av 16mm spånskiva. dä gjorde jag till mina sexnior, lite tajt men dä ä bara o trycka,,funka för mej,,,mvh/Danne |
|
Tankluftningen går på mina E28:or ut i det fria(via den gråa plastbehållaren i bagaget) o inte via en kolkanister.(svart cylinderformad sak) Kolkanistern kom som sagt på dem katalysatorbemängda E28:orna. Men en behållare till avluftning har jag oxå(den gråa) ,men som sagt inte en aktivkolavluftningsburk..som man var tvungen att ha senare pga miljökraven. Mvh Janne. |
|
|
Jag hade EXAKT samma problem när jag skulle montera 6*9:or i hatthyllan på min 528i -83. Jag kapade sönder eländet och då fick mina fina högtalare plats. Det var dock när jag var ung och dum, nu skulle jag inte gjort samma sak. |
|
|
Ok jag kanske har rör till det här men från den grå plastbehållaren vilken är vägen ut i det fria. Det går tre eller fyra rör till denna från tanken men inget rör från den och ut i det fria! Fråga till Markkus! Du som har kapat sönder behållaren var det något i den? mvh BLJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.