|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tackar! Ska prova om det fungerar för mig ned |
|
|
Jag fick gå in i connected drive menyn och välja uppdatera sedan fungerade det för mig. /Patrik |
|
|
Måste tillägga att jag älskar dunktionaliteten i RTTI! Vilket lyft! Concierge lär jag inte använda många gånger. Men det var värt att prova på för 9kr första månaden. |
|
| Nu måste jag också tillägga att RTTI ändå är ganska slött på att uppdatera sig. Det händer betydligt oftare att bilen har fel än rätt om vägarbeten och trafikstockningar. Har en ide om att det är bättre i andra länder med större städer, kan det vara så? | |
|
Jag har nu haft RTTI i och är helnöjd med den info man får om trafikflöde - trafikstockningar början och slut, förseningar, etc. Varningsskyltarna på kartan är en anna historia. Det lite si och så med de och de bör tas en nypa salt. Ett färskt exempel… senaste 2 dagarna har man haft ”vägen stängt för trafik” broarbete på 55an åt båda hållen i början på Bärbyleden, vilket inte stämde alls. Inte äns tillstymmelse av vägarbete. Antagligen kommer info om trafikvarningarna (vägmärkena) från Vägverket. Samma vägmärken på samma plats kan man se på deras karta. Länk Samma trafikvarningar sänds över TMC. Det man hade innan uppgraderingen till RTTI. Trafikflödet kommer från den såsen som kokas på information från telekommaster och andra hemliga ingredienser, om jag läser rätt i beskrivning på BMW siten. Att trafikflödesinformationen inte är helt 100% kan bero på att den uppdateras med 3min mellanrum och som många har säkert märkt kan det hända mycket på 3 min i högtrafik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.