|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Store funkar i min med nu. Dock finns det inget intressant alls att köpa, bara Concierge Services. | |
| AdamN: Jag pratade med BMW-verkstaden idag som ville ha 4000 kr för att aktivera RTTI. Vad kostade det att köpa RTTI via tyska ConnectedDrive Store? | |
| 0 kr - ingenting !!! | |
|
What?!? Och det funkar alltså? |
|
| Aktivering kostar ingenting, bara registrera bilen på tyska portalen, men du måste betala ett abonnemang för att använda RTTI och pris beror på hur länge vill du ha den. | |
| 6 månader = 40 EURO | |
|
Det verkar som att man behöver en tysk adress för att kunna handla via den tyska sidan. Hur löste ni det? |
|
|
Klabe jag fastnade också där. Någon som kommit vidare? |
|
| Nu testade jag att skriva in en tysk adress på mig själv och beställde RTTI. Fick bekräftelse på beställningen och att det snart skulle fungera i min bil, men jag vete tusan. Onödig chansning kanske:) | |
|
Om du köpt en bil utomlands så behöver du kontakta BMW Sverige för att de skall överföra dig till den svenska arean. Kostar inget men tar några veckor. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Jag tog också en adress jag hade när jag bode i Tyskland. Det verkade gå igenom men inga pengar är dragna och rtti fungerar inte även fast det står att jag har det fram till ett visst datum. | |
| Klabe hehe precis samma här :) | |
| Nu har jag fått ett tyskt bekräftelsemejl och pengarna har dragits. Lyckas inte få till RTTI i bilen dock. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas få fram det, vet någon? | |
|
Sleeper08, Har du fått någon fräs på RTTI än? Nu är även pengar dragna för mig men inget aktiverat i bilen. Hittar en kommentar på connecteddrive att det endast fungerar med senast/e kartan/kartonar. Mina är från 2014 |
|
|
Pratade just med BMWs kundtjänst. Fick beröm för det kreativa försöket, men fick också beskedet att det inte kommer fungera utan att utrustningskoden läggs in i bilens mjukvara. Bilen förstår inte att den numera har tillgång till RTTI. Rådet var att rådfråga verkstaden o de kan lägga in utrustningskoden i efterhand. To be continued .. :) |
|
|
Jag har för mig att RTTI behöver en egen FSC-kod vilken inte kan genereras av utomstående (tillskillnad från FSC till kartuppdateringar där nyckeln läckt). Såg att bimmerretrofit erbjuder en beta-test av RTTI för US/Kanada, annars vet jag inte någon som "eftemonterat". |
|
|
Det fungerar nu! Via iDrive /beställde jag igår både RTTI och Concierge Services till min bil. Funkar perfekt idag! |
|
|
Var du reggade i Tyskland eller Sverige? Har du lagt till någon utrustningskod eller fungerade det ändå? |
|
|
Sverigereggad. Har ej lagt till något. För mig ser det ut som att BMW Sverige äntligen har öppnat dörren till connected drive för svenska marknaden. Alla bekräftelsemejl, supportlänkar och fakturor kommer direkt från BMW Sverige. |
|
|
... BMW skriver att förutsättningen är att man har connected drive aktiverat i bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.