AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
10.350

X5:an är nu inbytt mot en V60 D5 Polestar!

Sida 3 av 3
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Verdi: du länkar till en e90 interiör med extrautrustning i form av idrive - navigation. Standardutrustad har ju inte e90 någon skärm (vilket är fallet med majoriteten av de sålda e90/91 bilarna. I paketen comfort/m sport, dynamic o allt va dem heter innehåller inte skärm/navi utan det är ett dyrt tillval. Volvo v60 har skärm som standardutrustning.

E90 presenterades för övrigt som årsm: 2005. S60/v60 som årsm 2011. 6 år i bilvärlden är lång tid och nog börjar e90 serien kännas lite gammal.
Verdi
acer84,
iDrive är inte särskilt dyrt på en E91 nu dock. ;-)

Vet inte vad jag vill med det här men jag tycker ni är lite väl förtjusta i "myrsloken". ;-)
Acer: 5års skillnad, 5år. S60 kom ut våren/sommaren 2010.

Sedan är det med största sannolikhet vanligare med skärm på E90/E91 än utan (om vi snackar bilar för våran marknad).

Om vi nu ska vara petiga:).

Dock har jag svårt att förstå varför ts skriver "jag har bytt från X5 till V60" standard tanken hos de flesta blir troligtvis, intresseklubben antecknar:). Att det blir billigare att äga en mellanstorkombi jämfört med en stor SAV är självklar.

Det känns snarare som ett provokationsförsök, ungefär som den före detta Hyundai I40ägaren (som nu kör Audi) Länk Hyundai I40 har för övrigt inte gett förväntat kvalitet enligt Vibilägare.

BMW 3serie (både E91 och F30) får samma rostbetyg som S60/V60

Länk

Länk

Länk

Att nordens största BMWsite ägnar allt mer tid att diskutera andra märken tycker jag är märkligt, det var inte av den anledningen jag började läsa här 1999.

Mvh Stephan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Då kan man ju undra varför du går in på sektionen som är specifikt för Övriga Bilmärken...

Att E91 skulle vara vanligare med naviskärm än utan nog bland det konstigare jag hört. Det är bara att du kollar själv: Länk

-------
//Lövet
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Den gamla Hyundaitråden, borde nästan lyftas så vi får klarhet i vad som hände :) Så värst provokativ var väl inte den här tråden, mer lite luddig frågeställning. Tycker för övrigt det är kanon att det finns en avdelning för övriga bilmärken, dels för att få svar på frågor då det är mycket kunnigt folk här, men också för att få spegla BMW mot andra märken. Avdelningen är frivillig att delta i. Jag gillar BMW, men min främsta anledning till att jag började hänga här för drygt 10 år sedan var ett allmänt bilintresse. Nä, måste väcka liv i Hyundaitråden nu :)
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
En F11 känns som en jävla pråm jämfört med en V50.

’säkta, tänkte bara tillföra lite ytterligare äpple/päron-tugg till en tråd som EGENTLIGEN dog efter ca 4-5 inlägg.
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Stephan: årsm 2011 va det på dem första s60 av generation 2 som såldes även om Volvo visade s60:n försommaren 2010 vilket medför att det blir 6 år mellan årdmodellerna.

Möjligt att navi är vanlig utrustning på 330/335 bensin o diesel men inte på majoriteten av bilarna som är 316/318/320. En snabb blocketsökning visar detta.
Verdi
F11 är riktigt rapp på vägen jämfört med V50. :-)
En V60 med r-design tycker jag är en av de absolut snyggaste Volvo. Ser riktigt bra ut enligt mina ögon!
Volvo har aldrig gjort en snygg bil, överskattade.
Jo, en har de gjort, v60 r-design!
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Jag har ägt båda, sålde min 325dAt-11 förra året och har nu bytt till V60D5R polestar-13. Kan säga att v60 är mycket mordernare på allt, nu hade jag inte M-sport men volvon har bättre väghållning. Dock så gillar jag motorn och styrkänslan bättre på Bmw:n hade iof v-tech till 300hk. Verklig förbrukning för mig så ligger d5:an på 0.85 bmw:n låg på 0.75 med samma körsätt.

Mot en 320d hade jag valt v60, mot 325(v-tech)/330/335d hade jag valt bmw, 320d är en bra tråkig motor. (hade 118d med box innan)
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Det är väl enbart positivt när man är nöjd med en billigare bil.
Om någon gjorde en bakhjulsdriven och snygg bil som gick bra, var snålast i klassen, bästa automatlådan för 70% av priset på min BMW så skulle jag ta den direkt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.