|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad är ett rimligt pris på en 735-88,aut,klima,BMW HiFi system,orginal TRX med utbytt radio (till Sony CD) som gått 19300. Kammen byttes för 3 år sedan. Man övningskör ända tills man skaffar BMW, sen kör man bil. | |
|
TRX-fälgar är ingen värdehöjande utrustningspryl enligt mig. Men annars som alltid beroende på skick... Tror kring 30' Mvh Janne. |
|
betriebsanleitung1 |
15-20000 kr |
|
Tror som Betriebsanleitung. /Simon |
|
| Allt beror på skick och utrustnig, är den rostfri och fin och har skinn, klima, elstolar osv. så runt 30.000. Saknas den utrustningen så kanske runt 25.000. En svårsåld bil, men ändå synd att slumpa i väg en bil som en gång tillhörde det finaste man kunde köra för 15.000 kr, tycker jag i alla fall. | |
|
Får du bara skambud så tycker jag inte att du ska sälja den. Jag sålde iväg min 735i billigt och det ångrar jag mycket. Har den klima och/eller skinn så ska du inte ge bort den. Det dröjer inte länge då innan snorvalparna gör om dem till A-traktorer. //Schnitzer |
|
|
Svårt att säga. De första 87-88:orna hade lite kvalitesproblem så jag skulle nog råda dig att gå up en årsmodell eller 2. Max 30 000 för ett fint ex och neråt. |
|
|
Hej. jag glömde i all hast att berätta att den har skinnklädsel (gråaktig), klimat och att den har svag tendens till ytrost på skärmkanterna fram och på framdörrarna vid tröskellådan Man övningskör ända tills man skaffar BMW, sen kör man bil. |
|
| Alexander: kvalitetsproblem ? berätta. | |
|
Både 5 & 7 serien introducerades 88 resp 87. När en ny bilmodell kommer så tar det ett tag innan arbetarna på fabriken lär sig montera ihop bilarna på ett säkert sätt. Har hade man tydligen vissa problem. Detsamma avsåg underleverantörernas kvalitet för det samma gällde dom. (gäller ju iof alla nya modeller). Det är olika för olika bilar med det är inte alls ovanligt att det sker över 100 ändringar/förbättringar per år. Rullade ut ovanligt många s k måndagsexemplar främst 87-89. Särskilt illa var det med 750 (som är jävligt komplicerad) där en del fick riktiga skräckexemplar som slank igen. Kände ett flertal som köpte nytt i slutet på 80-talet (både 5 & 7 serie) som klagade ovanligt mkt på fel. Mest irriterande småfel,elfel att delar/inredning lossa (taskigt montagearbete). Motor och drivlina emellertid har varit ok på 735. |
|
|
Hej. Allt sitter fast som det ska. Det som felar på den är: Vibrationer vid inbromsning(har konstaterat att det är skivorna), Vibrationer vid acceleration (100km/h,3000rpm) när automatlådan inte växlat ner, bränslegivaren är inte helt frisk och att lampan inte tänds när man öppnar främre passagerardörr. Det är vad som är prob. Förresten.. Jag har ju just köpt nya fälgar och däck på den. Man övningskör ända tills man skaffar BMW, sen kör man bil. |
|
|
Skulle gissat drygt 30000:- med den utrustningen, långt har den inte heller gått med tanke på åldern, men påbörjad rost i skärmar och dörrar drar ner priset en del, de brukar inte rosta om man inte slarvat med skötseln. Tror ca 25000:-. Ni som konstant gissar på 15000:- när en E32 skall värderas, varför ser man aldrig några utannonserade för det priset, och hittar man en så är den skrotfärdig, det här är Sverige och inte Mobile.de. Tänk på att ett mobile-lik för 15000 SEK har kostat upp mot 25000 innan den är genom regbes och körklar i Sverige. //Sniffer |
|
|
Jag håller med dig Sniffer. Det är faktiskt så det ligger till. //Schnitzer |
|
| Sniffer har rätt, men visst kan man ha tur att hitta en kanonfin 735 -87,-88 för 30.000kr om säljaren har bråttom att göra sig av med den. Då har man gjort ett klipp om man skall behålla bilen ett tag, bättre kan man inte åka för de pengarna. | |
betriebsanleitung1 |
Jag försöker inte undervärdera e32 trots att jag har en,många försöker höja pga att de äger en sådan, har sålt en likadan precis fast en 91 a och det var inte så lätt.Problemet är att det är en 15 år gammal bil och många blir skeptiska pga försäkring osv.Hade den varit några år nyare hade jag inte trott 20000.Plus att åtgärda vibrationer laga rosten +trx fälgar mm är ju inte helt gratis kanske. |
|
Precis, om de är beroende av snabba pengar så kan de bli väldigt billiga. //Schnitzer |
|
| upplys mig... jag vill veta vad trx hjul är... | |
|
Finns en del i detta ämne. Kortfattat är det fälgar som höjden är i mm mått och inte i tum som normalt.Bredden är i tum. Sen är det en annorlunda fälgkonstruktion delvis oxå.. M.a.o så måste du köpa speciella TRX-däck till dessa fälgar och dem är dyr i överkant(Michelin t.ex).. Finns ev. att få tag på reg om man letar ihärdigt. Mvh Janne. |
|
|
Max 20000kr, det finns många att välja på, såg en toppenfin fullt fungerande för 17000 häromdagen, men vill ej ha den, jag e nöjd med min 525:a. |
|
svardska |
Alla dessa "toppenfina" för 20" är bara att komma hit med! Dom köper jag direkt... |
|
Ja, jag köper dem alla också!!!!! Konstigt bara när man tittar på nätet och i biltidningar på så billiga exemplar så står det att det är något fel. De som jag har sett är bara lik som kostar minst det dubbla att få iordning i någorlunda bra skick. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.