AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.190

Åsikter om denna E91 325d Touring M-paket - 2009?

Sida 1 av 2
hi
38
hilltan
330dA Touring -11
M3 e92 -12
Halloj!

Vad tror ni kunniga om detta objekt?

Länk

Tack på förhand
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Att du får leta upp en tyskspråkig (eller italien om den kommer därifrån) vän och be honom ringa till de verkstäder som enligt serviceboken haft bilen inne hos sig för att bekräfta mätarställningen.

-------
//Lövet
CR
175
CRY
332ti-98
Ingen M ratt på bilderna, varför?

---
Christian Ryman
BMWCS #2928
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Uppmärksamt!

-------
//Lövet
hi
38
hilltan
330dA Touring -11
M3 e92 -12
Märkligt de där med M-ratten, känns som den eventuellt har varit krockad? Fanns inga papper kvar från själv importen heller till bilen, så det blir nog till att leta vidare igen dessvärre.
Tysksåld, hade M-ratt från fabrik Länk

kontrollera med BMW ISPA (hos din lokala BMWverkstad/handlare) och se när varit på service och eventuella garantiuppdrag, då slipper du ringer verkstäderna det första du gör, dessutom kan du räkna med att någon anställd på alla tyska BMWverkstäder kan engelska.

Begär även ut alla handlingar från transportstyrelsen om vem som tog in den. Hör även med säljaren om den var den är köpt i Tyskland, finns det handlingar från en BMWhandlare så är det ett stort PLUS.

Förstår att du är orolig för import om du tror det är vad som krävs Andreas:).

Mvh Stephan
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Visst saknar den högglanslisterna också?

Bytte precis in min 325d -10 med 6500 på mätaren. Fick 220 om du vill ha ett referenspris. M-sport, skinn, automat. Fantastiskt rolig bil
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Orkar inte nappa på ditt besserwisserpåhopp denna gång heller Stephan

-------
//Lövet
Gå upp 20-40 000 kr och få en med 4-5000 mil och komplett m-paket.
Kolla även 325i, bilen, bensinen och försäkringen är billigare. Enl mig mer lönsamt än en diesel och du får sexans mysiga ljud.
Finns flera fina låg milare runt 200tkr. Kolla länk - > Länk

Det jobbiga med 10 000 mil + är att man saknar motorförsäkring. Skulle aldrig våga köpa en så dyr bil utan att kunna ha det. Därför tror jag att det är mer lönsamt att köpa en låg milare med schyst historik och utrustning. I slutet blir månadskostanden "densamma" och hela ägandet blir tryggare.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Som sagt.. ingen M-ratt.
Känns ju sannolikt att airbagen gått, men det är spekulation.

Rätt ratt.
Länk

//Anders

Det är uppenbarligen något som inte stämmer. M-ratten från fabrik saknas och även högglanslisterna som det ser ut på bilderna. Mittkonsolen och/eller förvaringsfacket är också bytt av någon anledning. Den ska ha ett öppet förvaringsfack då den saknar rökarpaket. Se: Länk
Alternativt är interiörbilden från en helt annan bil.

Den som beställde bilen ny missade förövrigt förvaringspaketet (mugghållare mm) vilket är lite synd på en bil i den prisklassen.

More, det du skriver stämmer inte. Maskinskadeförsäkringen gäller t.ex. upp till 12000mil på BMW Originalförsäkring, eller upp till 16000mil/8år hos SalusAnsvar.

Däremot håller jag med om att köpa en bil med korrekt historik och utrustning. En nyimporterad bil med flera frågetecken är inte ett sådant val.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Om airbagen gått och bilen lagats hos seriöst försäkringsbolag skulle den ju fått samma ratt monterad. Nu är det nåt annat. Det smakar ju lite baltlagning men det brukar ju främst vara aktuellt för USA importer och denna lär inte komma därifrån.

-------
//Lövet
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Vill också flika in med saluansvar som kör maskinskada till 16k mil. Lite dyrare, men jäkligt skönt att ha den backupen om nåt skulle hända.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Sist jag kollade Salus var de 8000kr/år dyrare än alternativet jag valde. Men tanke på hur stor självrisk det är för maskinsskada ska det till rejält med skador för att det ska löna sig.

-------
//Lövet
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Tänkte också tanken att den var krocklagad i baltikum efter billigt köp i Tyskland. Oftast så brukar de ju inte missa saker som rattar, men de kanske inte hittade någon annan bil att "låna" ifrån.

Reagerade lite på däckdimensionerna på bilen hos transportstyrelsen.. 205/40R18

//Anders

Som sagt är Salus dyrt! Sen så är 16 000 mil som gräns bra men det väger inte mycket när bilen har gått 14 000 mil. Vad ska nästa ägare göra? Han kommer ju undvika bilen om du inte har ett riktigt bra pris.

Välj en bil runt 200 000 kr. 175 000 kr är ju i dom trakterna och du får en helt annan bil med mycket lägre miltal.
Det är vanligt med stölder av airbags både i Sverige och i Tyskland, speciellt i gränstrakterna mot öst. Så den behöver inte alls varit krockad utan bara stölddrabbad och då kan man ha valt att montera en mindre stöldbegärlig ratt.

Men som sagt kontrolla med BMW ISPA och se vad historiken säger, samt begär ut uppgifter från transportstyrelsen. I det tyska regbeviset skrivs

Andreas: Du är okunnig och kommer med felaktiga svar, då får du räkna med att korrektion. Tyvärr gör du det ofta.

Salus Ansvar tog hälften så mycket än vad BMW Original gjorde på min fars E60-09 så kolla alltid med olika bolag. Inget annat bolag kom heller i närheten.

Mvh Stephan
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det är inte felaktigt att ha en annan åsikt. Du glömmer dels hur begränsad tillgången är till ISPA för andra utom bilägaren men också hur stor del av bilarna som inte har några uppgifter där. Vem är det som har fel? Min åsikt är baserad på mer fakta, inte mindre. Eftersom du gång på gång använder den taktiken är det helt ointressant att diskutera med dig. Jag har källor och kontakter i bilbranschen du bara kan drömma om. Dels på kontakter som varit en del av den systematiska skruvningen hos några av de största leasingbolagen i Tyskland (det skruvas tusentals bilar i månaden) samt den dataanalys (den är ej publik men finns i branschen) som jämförde bilar i Sverige som hade en registrerad mätarställning som var lägre än föregående (baserad dels på svenska källor men även utländska) och korrelation med deras ursprung.
Men fortsätt klipp och klistra utrustningslistor du och basera dina svar på ett bilägande vars enda riktiga erfarenhet av BMW från det här århundradet är de få gånger du får låna nycklarna till pappas bil.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Saluansvar var för mig 2000kr dyrare per år än det billigaste bolaget jag hittade på min nuvarande bil. Bor i mellanstor stad i mellansverige.
För mig är det värt 2000kr/år extra för den extra säkerheten.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Skiljer det så lite är det ju värt det helt klart.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.