AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
9.166

Zlatans film för Volvo, vad tycker ni?

Sida 1 av 3
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Genomslag har den i vart fall haft. Tycker själv den är magisk.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Sorry - fruktansvärt dålig uppläsning av Z, anser jag....lyssna bara på uttalet av "fornstora" ;)
Tycker den är grym. Helt klart smart drag av Volvos marknadsavdelning.
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Urdålig film!

Men smart av VOLVO för det är ju hur uppmärksam den blir som räknas! Och där har dom ju lyckats!

Då är jag mycket mer imponerad av VOLVO lastvagnars reklamfilmer för dom har ett budskap som jag förstår! Och imponeras av!

Per L
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Tycker filmen är ok men den får mig inte att vilja byta till en Volvo. Hade en V70 -08 i knappt ett år men det var definitivt inget för mej.

Tycker också som "Per L" skriver att man gjorde en bättre film med Volvo lastvagnar och Van Damme (förmodar att det var den han menade).
Zlatan är en bedrövlig person som jag inte tror det finns nån vinst för volvo att bli förknippade med. Filmen är otroligt dålig i min ögon.
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Filmen är ju helt kass och säger ingenting om Volvo. Prova att ta bort Volvologgan i slutet och sätt istället in Peak performance, Mackmyra, Marbodalskök, ishottellet i jukkasjärvi eller jehovas vittnen. Alla hade funkat lika bra/dåligt.
Reklambyrån måste ju haft filmen liggandes på hyllan redan när volvo kom in
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Tycker videon är ett genidrag av Volvo. Massa publicitet o varför inte förknippas med en av Sveriges genom tiderna största fotbollsspelare? Volvo vill ju lyfta fram att man tillverkar bilar som är ytterst välanpassade efter vårt klimat o förhållanden i norden med mörker, kyla o dåligt väglag och det tycker jag man lyckas med. Att man dessutom pratar om ren skandinavisk design lyfts fram i dem landskapskildringar som finns i videon. Bra jobbat Volvo!
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Menar en av Sveriges genom tiderna bästa idrottare, alla kategorier.
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Tycker att den var bra, sjukt snygg och i linje med Volvos tidigare filmer.
Men det et bästa är att man har tagit tillbaka Sveriges Nationalsång, ett genidrag!

//m

Freude ist BMW
Jo
41
Jockern
530xi G31 - 2018
Zlatans recitation av nationalsången förstör en annars trevlig filmsnutt men fina vyer och så. Speciellt Volvo är den väl inte heller.

Frågan hur genomslaget hade varit om mannen inte varit Zlatan. Förmodligen inte alls utan att det är namnet/mannen snarare än filmens innehåll.
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Jockern: Du har missat denna? :) Länk

Freude ist BMW
Jo
41
Jockern
530xi G31 - 2018
Decoy_81, inte alls, den har ju oxå vackra vyer men inte så mkt Volvo. :)

Nej, jag är nog inte så mkt för Volvos reklamer. Inte så mkt för Volvo för den delen heller. Därför jag hänger här ju. :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Filmen kommer generera ett enormt PR-värde för Volvo. The Epic Split kostade mellan 20-30 miljoner att producera, PR-värdet för Volvo ligger på 1,1 miljarder.

Att prata i termer som "ta bort Zlatan" så är filmen ointressant. Ta bort Volvo-loggan så kan det vara för vilket varumärke som helst. Jo, men är inte det sant för de flesta reklamfilmer? Styrkan i filmen är väl just Zlatan och att Volvo är avsändare. Båda är Made in Sweden.

Själva filmen är vacker och grandios, även om jag tycker att Leave the world behind fungerar bättre. Betydligt bättre än de reklamfilmer BMW kör i Sverige som är väldigt könlösa och intetsägande.
ar
457
argungu
118i -20
Jag är inget fan av Zlatan och alltså inte heller av denna film.

/Erik
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag tycker att filmen är välproducerad, suggestiv etc. Men jag ifrågasätter Volvos ambition att koppla sig så hårt mot landet/nationen/uppfattningen om Sverige. Lek med tanken att en fransk, amerikansk eller tysk biltillverkare gjort samma sak, det hade varit lite....märkligt. Jag anser nog att det är rimligare och mer effektivt att låta produkterna ha huvudrollen i kommunikationen till kunderna istället för att anspela på mossiga föreställningar om "nationen" eller "folket".

/M

Mina bilar:
Länk
hur kan så många va emot Zlatan? kan ingen i detta land bara uppskatta det han gjort? Nike,adidas och umbro slogs för att bli det svenska landslagets tröjsponsor ett avtal värt ca 100miljoner kronor. motiveringen stavas Zlatan. Zlatan har fått ett eget ord i den franska ordlistan. Han behandlas som en gud utomlands men i landet lagom ska alla vara haters?!!?!?!?! tycker det är grymt dåligt att inte se storheten i Zlatan.

Filmen var ett genidrag av volvo vare sig man tycker filmen var bra eller dålig för den har setts av väldigt många tittare och blivit uppmärksammad världen över. När blev en reklamfilm senast så omtalad?
Dock får det mig inte att köpa volvo utan jag fortsätter med bmw ett bra tag till
Falsterbo: absolut och det håller jag med om. Men de finns vissa personer som klagar på allt han gör bara för att det är just han. Hade någon annan gjort exakt samma sak hade man sagt genialiskt. Man dömer ut Zlatan direkt och det är det som stör mig. Att man inte gillar reklamfilmen är en sak men att ogilla allt kring honom är ju lite väl..

Volvo lastvagnar gjorde för övrigt succe med Van damme filmen. Det finns folk världen över som försökt göra samma sak själva, kolla på youtube hehe.. Väldigt lyckat. Jag skulle gärna vilja se att de gick bra för alla svenska företag( ja ja vet volvo cars är kinesiskt)
Fantastisk reklam. Denna tråd är ett av många bevis för dess framgångsrika genomslagskraft.
J.Lindström
Våldtäkt av Svenska Nationalsången...bra bil dock
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

GE. Känner du Zlatan?

Tegel skrev. "Jag anser nog att det är rimligare och mer effektivt att låta produkterna ha huvudrollen i kommunikationen till kunderna istället för att anspela på mossiga föreställningar om "nationen" eller "folket"." Det är skillnad på säljdrivande och varumärkesbyggande kampanjer. Den allra mesta bilreklamen ser rätt lika ut i dag, mer effektivt än så här kan det nog inte bli, buzzen runt filmen har varit helt enorm, över hela världen. Effektiv? Ja, oavsett vad man tycker om både film och Zlatan så har den det. Hur ofta ser man reklam för reklamen? Hur ofta visas andra reklamfilmer i våra statliga tv-kanaler i diverse panelprogram? Den är mer än en reklamfilm. Så tycker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.