|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Nej men det är så det är. | |
|
520in var inte speciellt billig, jag gillar bättre denna 535dAT-11 med 12000mil hos en BMWhandlare som blir färdig i Sverige för ca 275tkr Länk Eller en 530DAT-11 med 14300mil för ca 230tkr färdig i Sverige, båda har parkeringsvärmare! |
|
| Har inte heller påstått att den bilen jag länkade till var billig. Bara att F10/F11 börjar tappa i värde. | |
| Appropå länkad bil. En 535'a med standardstol i tyg!?! Förstår inte hur vissa specar sina bilar. Kanske en riktig djurvän som dock inte bryr sig om utsläpp... men tyg i en 535 känns helfel. | |
|
På vilket sätt är textil fel? Du "tycker" att skinn ser lyxigare ut? Alltså pga prestigeskäl? Skinn är kallt på vintern, varmt och klibbigt på sommaren, halt att sitta på, mindre följsamt och ger sämre sittkomfort, kräver rejält underhåll och varsamhet, rispas/repas lätt på utsatta ställen, visst är det lite lättare att torka av men om det blir en fläck så är den mycket svårare att få bort än på textil., osv... Jag personligen skulle välja textil alla dar i veckan om det gick att få textil på komfortstolarna. Till samma pris så skulle jag föredra textil! För oss som inte måste ha skinn av prestigeskäl, vi som är aktsamma om inredning, som inte äter hamburgare eller pizza medan vi kör, vi som stannar och kliver ur när barnen ska äta glass, så förmodar jag att det är fler än jag som faktiskt skulle föredra textil. Min 25 år gamla E34 har textilklädsel och är absolut 100% fläckfri och felfri. (Ja jag har haft små barn och tom hund i ett år!). Varje gång jag kör den så känner jag att textil faktiskt är bättre och mera komfortabelt. Om jag skulle behålla min E61 lika länge så tvivlar jag på att skinnet skulle vara lika fräscht... (Kommer aldrig att ske att jag behåller den. Det är en alldeles utmärkt bil men jag tror inte att kvaliteten gör att den håller i 25 år så som E34:an har gjort!). (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
Jaha, där kom Ulf igång... ;) Jag håller delvis med; hade jag fått fritt välja klädsel till komfortsolarna hade jag valt mocca på sittytan och nappa på sidorna. Mums! Skönt att sitta på och det ser riktigt snyggt ut också. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Hej! kul att det "hettar till", jag har haft textil, förra bilen hade mocka i sitsen och skinn på sidorna. Nuvarande är helskinn, hade jag kunnat välja helt fritt utan hänsyn till paket, priser osv hade jag valt mocka, bra kompromiss mellan snygg och praktisk. Mina barn var i småbarnsålser när jag hade mocka, funkade fint ändå. |
|
| Dakota-lädret är i stort underhållsfritt de första åren. En textilklädsel kan man enkelt rengöra med en textiltvättmaskin som man kan hyra på t.ex. Bauhaus så bägge går att hålla fräscha men jag föredrar skinn i alla fall för jag tycker det ger en skönare känsla. | |
|
Här har ni en svensksåld 2014års 535dXA F11 med tygklädsel (snikutrustad i övrigt med, men så har den en statlig ägare=) Länk Personligen tycker jag det är synd att plyschklädsel försvunnit, ett bra komplement när man har flera bilar med läderklädsel. |
|
|
Klart att det börjar märkas att de tappar i värde, det är ju först nu den första vågen av gamla förmånsbilar kommer ut till handlarna, F11 är ju strax över 3 år nu så det är ju inga nya bilar längre. Det verkar vara ett bra intervall med nya modeller och facelift vart 3-4 år. Men att de som rubriken beskriver att de börjar falla rejält är väl att ta i, det gjorde de redan för tre år sedan när de rullade ut ur hallen. |
|
|
Formuleringen "Nu har de sjunkit så mycket att de börjar bli billiga" kanske är mer representativ. För du har ju helt rätt i att bilarna som ligger ute nu har lägre värdeminskning per månad än de nånsin haft. ------- //Lövet |
|
|
189tkr för en 525d med M sport, känns dock lite halvskumt då dem har täckt för reg nr Länk BMW "när du älskar att köra" |
|
|
Den bilen står inte i Sverige tror jag ------- //Lövet |
|
|
Malleru, det är inte halvskumt, det är helskumt. Säljes av Curylos Bil & Motor Hägersten. han har tidigare haft ute bilar som han inte ens haft i sin ägo med bilder tagna från mobile.de. Stark varning... Min bil: Länk |
|
|
malleru, här är den riktiga bilen från den annonsen. En 520 som står i Tyskland.... Länk Detta kanske är värt en egen tråd, undrar vad det är för skojare. Min bil: Länk |
|
|
bra grävt Ola! Hatar oärliga människor, dem förstör samhället. Faktiskt om man kollar lite noga på bilderna så ser man att det är från utlandet, det är inte typisk svenska byggnader om man säger så. jag hoppas alla läser tråden så ingen råkar ut för deras fiffel! Vad skönt att autopower finns till :) BMW "när du älskar att köra" |
|
|
Länk Lite prut på denna så! :) |
|
|
Den här verkar vara mycket bil för pengarna tycker jag: Länk F11 520d är den första diesel jag skulle kunna tänka mig att ha själv, snygg, ekonomisk, praktisk, diskret, vettig. Det är verkligen inget fel på tygklädsel i dessa fina bilar tycker jag, men om jag själv får välja så blir det överlägset nappa-skinn (mjukskinnet). Mjukt och skönt alla årstider - inte alls kallt på vintern som vissa tydligen anser. Stryktåligt, bara att torka av. Dakota-lädret (standardlädret) tycker jag är lite för hårt för att ge den rätta, ombonade känslan. Överlägset snyggast (enligt mig) är svart alcantara (svart, INTE grått) med silversömmar och lister och detaljer i aluminium / krom. På god andraplats kommer en solidsvart F11 med sandbeige skinnklädsel, sport / komfortstolar. Eller helsvart skinn med beige detaljer i dörrklädslarna. |
|
| Men bilar som gått så långt på tre år - det måste väl nästan vara en taxi? | |
|
Jaha nu är det igång också;) Därför jag aldrig mer säljer en bil privat! "Har den gått som taxi, har den vart folierad, måste pruta mera, de är slut vid 15000mil" m.fl....." Köp en bil efter årsmodell å skick, inte mil i första hand. Alla mina bilar funkar fint mekaniskt, det är elektroniken som pajjar nu för tiden. Åldras om det inte används + med åren. Har kört 4800nu sen i slutet av maj, och nej jag kör inte taxi. Min kostade lista 600, räknar få 180 efter 3 år. Det kostar å ligga på topp. Oftast så har jag testat å lägga ut för försäljning innan de gått tillbaka till inbyte, men som sagt glöm det numera. Priser är så pressade privat med många mil + alla clowner som bara tar tid. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.