|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Krillekrill: här Länk Nä, det gäller flera olika modeller, bl a blir däcktrycksindikator standard våren 2014. |
|
|
Många nämner M-Sportpaketet och jag förstår tjusningen. Hade det på min E61 och det var nästan ett måste för att minska "gubbigheten". Tycker inte att F11 kräver det på samma sätt och dessutom är paketet extremt dyrt tycker jag, plus att man inte kan ha värmaren då. Vad gäller jag andrahandsvärdet vet jag att jag inte kommer att få tillbaka allt men jag tänker mer i banorna lättsåldhet. Om två exakta bilar står i bilhallen är chanserna lite större, med rätt utrustning, att min säljs först och kanske tom för lite mer. |
|
|
Det är väl klart att du normalt får mera för en bil med mera utrustning, sen kan man diskutera i evigheter HUR mycket mera du får. Om man resonerar på samma sätt så ska du ju i så fall även välja en 518d eller 520d eftersom dessa sannolikt faller mindre i kronor än ex. vis en 530d osv osv. /Anders |
|
|
S536a är dieselvärmare. Ta connected drive också så kan du starta värmaren från din smartphone via remote services appen, smidigt om du inte har "line of sight" för fjärren där du bor/jobbar. RTTI är rätt menlös tycker jag. Den F10 jag har införskaffat har i princip allt, så jag har förmånen att se vad som verkligen behövs eller vad som är onödigt. Onödiglista enligt mig Paddlar Aktiva stolar Rtti |
|
|
Individual lampor bak Lane change warning B&o ( har den inte men anser hk vara fullt tillräcklig) Aktiv fartpilot - går inte riktigt att lita på, speciellt i stan har jag erfarit Night vision kul och underhållande dock Tv nja ser inte riktigt poängen Dvd växlare som ovan förutsatt att man inte har skärmar bak då är det en annan sak Det är så långt jag kommit i onödig listan men allt är inte provat ännu fullt ut |
|
|
Jag har visserligen bara 20d-motorer men jag märker ingen skillnad på 520d som har vanliga automaten och 320d som har sportautomat. Möjligen är den vanliga i 520d lite trevligare i växlingarna, färre knasväxlingar, men det kan bero på bilens tyngd också. För mig fortsätter snacket om skillnaden mellan växellådorna att vara hörsägen. Vad gäller apps, online, internet etc så har jag det på 320d men skulle inte välja det igen. Det som ingår i navpaketet tar man förstås emot men resten är ju meningslöst. Roligt att testa en gång men sen gör telefonen samma jobb tusen gånger fortare. Viss reservation för att saker är lite annorlunda i nya nav med SIM-kort. |
|
| RTTI skulle jag aldrig valt bort. Även om det kanske inte är maxat än i Sverige (nytt från i somras) så kommer det växa och bli bättre, för att inte tala om resor utomlands. Men det beror nog mycket på hur man använder navigatorn och om man har trafikinfokartan framme ofta eller inte. Att säga att RTTI är dåligt pga av erfarenheterna av svenska TMC är dåligt så det håller inte. Det är därför det heter "real time traffic information". | |
| RTTI är klockrent, använder det dagligentill och från jobb för att ta snabbaste vägen och kan dessutom läggas till i den vanliga kartvyn, man behöver inte gå in i trafiköversikt. Stämmer väl till 90-95% ungefär. | |
|
Hur fungerar rtti vid längre resor? På en vanlig bilnavigator så hittar den ju en massa vägarbeten och köer när man startar resan, när man sen passerar fyra timmar senare är kön borta men navigatorn varnar ändå. Fungerar det bra att skicka ett mål till bilen från telefonen? Går det att skicka en resa bestående av delmål också eller är det bara ett mål? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.