|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Nu tror jag han menade isofix i framsätet, det tror jag inte du har på din Saab? | |
| Exakt! Det har jag inte på min Saab, dock har jag det bak, hade BMW det 2001. Det jag menar är att det är ju ingen ny uppfinning och borde suttit standard under lång tid. Hoppas ju för allt i världen att det inte är tillval 2014! | |
|
Isofix bak är standard och har varit så i många år. Tror det kom 2003, jag hade det i alla fall i båda de 03:or jag haft tidigare men inte den 00:a och 01:a jag också haft. ___ //Ulf |
|
|
Ville man ha S470A Isofix på en E60/E61 med sportstolar krävdes det att de var eldrivna för att kunna välja isofix, vilket gjorde att totalkostnaden för isofix blev 13tkr. Länk Men Isofix var inte något folk valde, kikade på 525XDA E60 där valde 4% isofix! Endast 105bilar av 2658 har det. Mvh Stephan |
|
|
@Stephan735i Var kan man gå och se dom gamla nybilsprislistorna som den i din länk, finns dom samlade någonstans? |
|
|
Patrick: Det verkar inte så, jag har hittat dem genom att söka på: BMW E60 2009, BMW E61 2009 och BMW E91 2009 på google. Länk Länk Länk E81/E87 2009 Länk F01/F02 från sep-2009 Länk alla ligger under bmw.se, men på hemsidan hittar inte jag var dem är. Mvh Stephan |
|
|
Tack för länkarna. Nä via hemsidan hittade inte jag heller, provade även att ändra om din förra länk lite grann, utan resultat. |
|
|
Nu säger jag förmodligen något som redan är sagt, men följande gäller: E46 har isofix som standard bak, har haft några olika modeller. Dock inte fram och nyckelavstängning fanns inte som tillval. Vad jag hört kostar det skjortan om BMW ska koppla bort airbagen. E90/91 hade från 2005 isofix som standard bak, men som tillval fram och då tillsammans med nyckelavstängning (vi har det på vår E91 2005). Kan stämma att det är standard från 2009 men det har jag inte 100 koll på. E91 är inte optimala familjebilen men den funkar (har en Emmaljunga). Om du åker är det bättre att sitta bakom frugan än bakom barnstolen om den är monterad fram (om du inte har en toklång fruga) :) |
|
|
På E39/E46 brukade kosta kring 1000-lappen att koppla ur airbagen och lika mycket för att koppla på den igen dock är det ett par år sedan senast. På min E39 -01 så var jag också tvungen att byta bältet till en nyare modell som fungerade både till inkopplad och urkopplad airbag och dett gick på ca. 1500kr extra inkl arbete. Bältet behövde sedan inte bytas tillbaka vid återinkoppling. På tidiga E60/E61 med gammal nyckel så var Theanders osäkra på vad som gällde med airbagen medan de med startknapp krävde att man monterade nyckelavstängning. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.