AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.607

Köpråd gällande 335d -08 på blocket

Sida 1 av 2
Ni
199
Niclaza
535d lci
Länk

Är lite spekulant på denna bilen.
Vad tycker experterna här?
Är priset relevant?

Vill egentligen ha en som gått lite mindre, men är svag för den vita färgen och inredningen!

Är i valet och kvalet mellan en e61 och denna, har ett barn och barnvagn och är rädd att denna blir för liten?
Annars är väl e91an en betydligt sportigare och mindre problematisk modell än e61 vad jag läst mig till!

Alla inputs mottages tacksamt!
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Du kommer säkert få 10 svar "för dyr!" utan att det nödvändigtvis finns några andra bättre alternativ till salu...

Själv tycker jag att man ska se det som att man får fantastiskt mycket bil för pengarna (det är ju mindre än en ny Skoda Octavia) och njuta av en fantastisk bil istället.

-------
//Lövet
Ni
199
Niclaza
535d lci
Nej det kryllar ju inte precis Av 335d med m paket och bra ägarhistorik.

Synd de inte vart en 09a med lite råare huv och dylikt.
Har en bit att åka men får väl åka och titta på den och skaffa mig en uppfattning.

Är 335d markant dyrare att serva och äga en tex 325/330?

Ni
199
Niclaza
535d lci
"Sköter försäljningen åt min far" snacket körde jag också med i unga dagar när man ställde bilen på föräldrarna av försäkringstekniska skäl :)
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Var sugen på den där också, ser riktigt välskött ut! Priset är kanske lite överkant kände jag men de kanske går att pruta lite?
Ni
199
Niclaza
535d lci
Fick svar från han tidigare idag.
190' låg deras smärtgräns på.

De hade fått 185' i inbyte utan vinterdäck.
Fram till siste januari skulle den ligga till försäljning därefter inbyte.

Låter som ett jäkligt bra inbytespris han har fått ;-)

Tror handlaren får svårt att sälja den sedan med 30-40' i påslag.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ang barnvagn, inga problem med en stor Emmaljunga vagn. Skulle dock ljuga om jag sa det går in massa annat ihop med denna. Haft 3 e61or innan min e91 touring och de är betydligt större i bagaget. Dock är det mer körglädje i treserien!
Ni
199
Niclaza
535d lci
Vi har en ganska smidig bugaboo vagn just nu. Går att fälla ihop ganska bra.
Hatar dock att trängas i en bil.
Men körglädjen 3serien levererar väger kanske upp
Li
97
Lillebjörn III
G21 330E -22 M-Sport
E90 320Si -06 (trackday project)
Om det stämmer såsom säljaren beskriver så känns det ju som helt rätt bil trots aningen dyr.
Efterhållen och oskruvad tycker jag väger tungt.
Sen tycker jag att M-paketen gör att de känns mycket fräschare och inte lika "gamla" som en utan gör.

Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Kör 320d touring och vi valde Bugaboo som har en av de minsta vagnarna. Det har funkat fint, däremot bör du betänka att pre-LCI inte har nyckelavstängning av airbag. Då hamnar stolen i baksätet och när barnet växer och du övergår från ett litet smidigt babyskydd till en bilbarnstol kan det bli trångt på platsen framför. Inget problem om man är tre, funderar ni på att bli fyra däremot...
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Cliff Barnes:
Är du säker på att det inte fanns som ett tillval? Det går och stänga av kudden med nyckeln på E83 (och även E46 om jag minns rätt) så det vore konstigt om den funktionen saknas på E9x som trots allt bygger på en grund som är en generation yngre.

//Bjersér
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Jag har bakvänd stol bakom passagerarstol och det är tur att jag har en kort fru!
Där sitter jag bara när jag är bakis... En 5-serie är knappt längre så det blir trångt oavsett, dock sitter barnen säkrast bak.

Priset är svårt, det handlar mycket om att du ska känna att bilen känns rätt för dig.

Jag gav 200000kr för en LCI 2009 med m-paket, automat, stora navin, hade rullat 14800, saknade skinn men har aktiv styrning, panorama och eldragkrok. Detta var i sommras. Dock köpte jag en 335i, men när jag letade bil låg de rätt lika i pris.

Rätt specade bilar växer inte på träd så köp den om du gillar den!
Ni
199
Niclaza
535d lci
Jag är faktiskt ganska långt gången i en affär gällande en e60 535 lci.
Riktig ko-vändning men förhoppningsvis ska bagaget klara av att svälja vår bugaboo och ändå lämna plats över till packning!

En svensksåld 535d 2009a. Lägre mil än ovanstående 335d! Dyrare också förvisso men eftersom jag kommer behålla bilen ett tag satsar jag hellre lite mer pengar.

Denna e60 känns rätt men får se om den lever upp till förväntningarna på fredag!

Tack för alla inputs
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Att pre-LCI inte har nyckelavstängning för airbag är felaktigt. Vi har det inte på vår, medan polarn hade det på sin, båda 06:or, min tillverkad augusti 05 och hans april 06 eller något liknande.

Kan vara eftermonterad iofs, men det kan också vara något man ändrat under produktionen. Enl. BMW själva så är det inga problem att montera avstängning på vår heller, men det kostar runt 10k, så det är inte värt det för vår del.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Tycker bilen ser riktigt fin ut och det är ju ingen fel på specen.. Lite speciellt färgkombo, men inte fel alls.

Priset tycker jag är lite i överkant.. 185´ hade känts rätt.
Ge ett öppet bud på det om du är bekväm. Tipsa säljaren om att gå till bilhandlaren och fråga vad skillnaden blir om de köper ut den nya bilen utan inbyte. Brukar generera 5-10´ i rabatt har jag sett norröver iallafall.

//Anders

Ni
199
Niclaza
535d lci
Du har helt rätt Anders !
Handlare vill inte ha inbyte idag känns de som.
Bättre förhandlingsläge att sälja privat och sedan pruta mer på nya bilen hos handlaren!

Ska kika på denna e60 på fredag, upplever den inte till mina förväntningar så stannar jag förmodligen till på vägen hem och klipper denna 335!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nyckelavstängning fanns förmodligen som extrautrustning från ca 2005. På E60 kom det i samband med att startknappen infördes om jag minns rätt. Kostade ca 1000-lappen vid nyköp inklusive Isofix i framsätet och 8-10.000 att eftermontera och då enbart nyckelavstängningen.

___
//Ulf
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
I stand corrected. Har sett pre-LCI utan nyckelavstängning men bara LCI-bilar med nyckelavstängning. Så det verkar ha varit tillval innan LCI och standard därefter.
Ni
199
Niclaza
535d lci
Den e60 2009a jag är spekulant på har förmodligen inte nyckelavstängning fram.
Den hade iaf inte "isofix" i utrustningslistan ?

Jäkligt konstigt att man inte gör det tillvalet på en i övrigt fullutrustad bil för närmare 700 tusen . Kostade väl en tusenlapp eller två att få isofix fram och därmed bredda spekulantregistret vid eventuell försäljning.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Min 550 som har det mesta i utrustningsväg saknar också Isofix/nyckelavstäning. Kostade i Sverige 900kr enligt den prislista jag har, dvs 0,1% av bilens nybilspris så man undrar hur den som beställde bilen ny tänkte?

___
//Ulf
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Konstigt att en tillverkare inte sätter isofix som standard oavsett hur mycket bilen kostar. Isofix är jävligt bra för att minska antalet felmonterade stolar. Sitter standard iaf bak på min Saab från 2001...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.