AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
15.279

850 manuell till salu på blocket någon som vet nåt om den?

Sida 2 av 3
cr
15
crask
e92 335d evolved -08 såld
Toyota Aygo - 08 :(
Suzuki M1800R - 07
KTM 990 SMT - 09
Jag hade tyg på min gamla 850i. Helt sjukt bra kvalitet. Det var en 90:a men det fanns inte ett uns av slitage på tyget. Sen är det skönt med tyg både sommar och vinter, enda nackdelen är väl att det är jobbigt om man skulle råka skita ner sätena.
bi
46
biba
850i-91
Den 850 är inte ärlig varit avställd i 10år mysko finns andra jag skulle inte lägga en krona på den bilen.Finns många som är bättre å ärligare
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Hur vet du att den inte är ärlig, biba?
bi
46
biba
850i-91
Kimmo det låter konstigt att
En 850 inte åks med på så många år kan inte vara okej det är ju en kanon skön bil finns inte många i den klassen
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Så åker man inte med bilen så är den inte ärlig??
Fyfan , då får jag börja köra 24 timmar om dygnet med mina då, om de ska vara ärliga bilar!

Mycket har man hört i sina dar!!
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Skorpionen. Det var ungefär dit jag ville komma med min fråga... Bara för att den varit avställd många år betyder det inte att den är oärlig.
bi
46
biba
850i-91
Det var inte så jag tänkte men man har sina funderingar när en så fin bil inte blivit såld å dom har sänkt priset 10.000kr Varför
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Marknaden styr priset biba. Denna bil var varit till salu länge har jag för mig. Troligen dissar marknaden den i och med avsaknaden av skinnklädsel (och kanske automat). Hade jag inte haft fullt i garaget hade jag redan varit på väg, ett fynd enligt mig, men det är ju jag det :o)
cr
15
crask
e92 335d evolved -08 såld
Toyota Aygo - 08 :(
Suzuki M1800R - 07
KTM 990 SMT - 09
Hade jag inte bott i hyresrätt så hade jag köpt bilen direkt. Går inte en dag utan att jag saknar min gamla 850
Jag är faktiskt lite sugen på en gammal 850 och den röda i tråden är lite småintressant, finns ju inte jättemånga till salu.

Bilen har stått till salu på firman sen maj 2013, före dem ägdes den av en privatperson i bara två veckor vilket ser lite illa ut, innan dess har den däremot gått i gbg i ca 11 år med en ägare vilket ju är bra.

Ska prata med handlaren och sen ev åka ner o kolla på den!

Fl
157
Floppa
635CSi '89 - Zinnoberrot
Privatpersonen innan är inga konstigheter - honom har jag pratat med.
Däremot har bilen lite "små" grejer... Kassa slutdämpare (bäda två) och styrsnäcka som glappar värre än f-n.
Visa användare
142
Jagger
Letar E36 M3 / Alpina eller E30 Cab eller Alpina / E24, mfl
Har varit och kollat (och provkört), bilen i fråga och fann följande:
1: Omlackad, dessutom ganska i ögonfallande nyansskillnad
2: Polerskador på div ställen där man tryckt för hårt och gått igenom ner till grundfärg
3: Rostigt avgassystem med definitivt byta av slutburkarna inom kort tid
4: Kickpanelen under ratt satt skruvad "på fel sätt". Man hade satt fast den genom att ta större skruvar och skruvat igenom vinylen...

Det fanns div andra detaljer jag inte kommer på just nu - vill minnas att ABS lampan började lysa.

I övrigt så gick motorn bra och inga missljud från växellådan.

Snygg att se på, men klarar inte en närmare granskning.
om vi snackar generellt om 850, e det svart färg som gäller om man snackar prisbild överlag? sj tycker ja svart e snyggast, men är dessa även mest lättsålda
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Som med alla andra bilar så är det vissa färger som är attraktiv alltid T.ex. Svart, silvergrå, vit, och blått.
Andra färger varierar över tid beroende på trender.
Sen kan personlig smak och stil avgöra med.
Men en sak som jag tror många missar när man debatterar färgval är att alla bilar passar inte i samma färg.
Detta beror på att mörka färger döljer karosslinjer samtidigt som de maskerar skarvar. Medans ljusa färger kan över exponera detaljer.

Personligen så gillar jag svart på många bilar, men inte på en 850 för den blir så avrundad. Blir väldigt lik en Porsche 928 eller Ford Probe om man inte ser den i rätt ljus o vinkel.

/F1
Fl
157
Floppa
635CSi '89 - Zinnoberrot
Köper Ford Probe i viss mån, men att en 850 skulle bli väldigt lik en 928 har jag svårt att se. Nåja..
F1 Power: nu är du ute på hal is... när det gäller bilar och i synnerhet äldre så brukar man som regel säga att vitt och ljust och/eller brunfärgat är det minst attraktiva. ang svart på 850 så tycker jag det är det enda rätta färgen... ford probe? haha nja men jag förstår hur du tänker :=)
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Tunn is?? Ja kanske det, men som jag sa är färg och form på en bil är som jag skrev subjektivt tyckande av någons annans objektiva uppfattning.
Då jag ur min synvinkel gav min objektiva uppfattning av vad jag anser om en svart 850 i fel vinkel o ljus. Så förblir det ändå för alla andra en subjektiv bedömning från en enskild person.
Lika så blir er objektiva uppfattning om att jag är på tunn is i min objektiva bedömning, en subjektiv bedömning av mitt smak o tycke.

På ren svenska. Om alla tyckte likadant så hade alla bilar haft samma färg o form.
O tack o lov för att det inte är så eller hur? :-P

Med vänlig hälsning, /F1
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Denna bilen skulle behöva ett par snyggare fälgar, 17-18" original BMW fälgar hade passat fint, den röda färgen skulle klä bilen bättre då.

Att den stått avställd 10 år som det nämns tidigare ser jag inte som en nackdel, det minskar rostens framfart
bi
46
biba
850i-91
850i ska vara Rödmetallic med grå klädsel ljus å fin invändig eller Röd med svart dom är snyggast
Fl
157
Floppa
635CSi '89 - Zinnoberrot
weeeman: Kanske, men då får man för jävelen se till att behålla dessa då de är original!

Gällande färg så tycker jag egentligen inte att den är så het i solid röd.
Även om detta trots allt var det enda som gjorde den intressant för mig. Två klarröda (om än i någon liten nyansskillnad) stora coupéer hade passat in fint i garaget.
Men som sagt.. Kanske lite mycket pyssel med denna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.