|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Är väl hyffsat ovanliga med manuell dock känns de ju ganska snik med tyginredning aldrig sett förr va ja minns? | |
|
Tyg har jag sett i enstaka fall, denna verkar också sakna taklucka. Inget måste men trevligt att ha. Ser ju verkligen välvårdad ut. Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Håller med Daniel sedan skall man veta att den har inte airbag på pass inte extra bromsljus är en årsmodell 91 byggd 9105 intagen 9107 i bruk 9210 1000 mil de sista 10 åren se bilder på servicebok, 9 ägare med bilfirmor /P |
|
|
En tygklädsel är ofta fräschare än en 20 år gammal läderklädsel. Låt inte det skrämma bort dig på en så ovanlig bil. ------- //Lövet |
|
|
Jag har sett någon med tygklädsel, jag måste dock säga att jag tycker detnästan är lite originellt med tyg eftersom nästan alla har läder. |
|
|
Det som gör att den inte sålts på 7 månader, tror jag är att den just har tyg klädsel. Bilen är säkert fin och ok men alla som satsar pengar vill ju ha igen sina pengar om man måste sälja igen. Och då är tygklädsel i en 850 inte nått dragplåster precis. Jag satt i fundering på den just den bilen redan föra våren när jag letade 850 själv. Då kosta den 149000 eller så. Min fundering då var att bjuda runt 90 och sen köpa en bil till billigt med läder interiör och byta inredningar. Då har man en unik o fräsch manuell 850. Sen kan man slumpa bort den andra eller spara den som reserv bil. Men en sån manöver förutsätter att man kan ligga ute med pengarna och har tid o plats att skruva. Med vänlig hälsning, /F1 Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten! |
|
|
Varför krångla till det? En sadelmakare syr en helt perfekt skinnklädsel för i storleksordningen 20 tusen. ------- //Lövet |
|
|
3670st 850i/6 och 850Ci/6 E31 byggdes i fyra utföranden (vänsterstyrd högerstyrd, Nordamerika och Sydafrika), av dessa har 177st tygklädsel. 13st är i Skandinavien-utförande, av dessa har två tygklädsel (den andra är Gletscherblau med Ultramarin stoff). CB13271 är den enda sv-sålda i Brillantrot. Totalt byggdes det 25st i kombinationen Brillantrot/Anthrazit Stoff av dessa var alla utom en vänsterstyrda Europamodell. 3:dje bromsljus gick aldrig att få på M70motoriserade E31 i Europa, tillval från 1/1995. Passagerar-airbag gick inte att få innan juli-1992 på E31. Det kan ju vara roligt att ha tygklädsel när en så stor andel E31 har läder. Mvh Stephan |
|
|
Förardörren ser lite mattare ut än resten av bilen så den kanske är omlackad? Iofs inget ovanligt på en 22 år gammal bil men helt original är alltid värt mer. Den smårutiga tygklädseln tyckte jag dock såg fin/passande ut! Tyvärr är den ju inte servad på 10 år enligt boken vilket INTE ser bra ut i historiken och det tror jag gör bilen lite svalare/svårsåld. Med vänlig hälsning Peter |
|
|
Ser väldigt fin ut, att den inte är servad på 10 år är ju nått att tänka på, å andra sidan har den ju knappt rullat på 10 år :) På gott och ont! Tygklädseln är ju mycket finare som sagt än läder vid samma ålder! |
|
|
Den är omlackerad. Men som sagt... Det är knappast något ovanligt på så pass gamla bilar. Ser ut som att jobbet ändå har ett par år på nacken - hade oroat mig mer om det såg ut som det gjordes i samband med att den ställdes in i hallen. |
|
| Sagt det förr och säger det igen. En GT kärra av 850 ' ns kaliber med tygklädsel, nej tack. Är förvånad att det rullade såna av bandet. På en äldre originell bil så är det charmigt med lite halvsliten skinnklädsel. Dessutom så håller lädret i dessa bilar sån hög kvalitet att det blir fint slitet och inte trasigt fult om ni nu förstår hur jag menar. | |
| Hej har en USA import sitter bromsljus i rutan det är en 91 tillverkad juni 91 har även mailsmätare plus mer som inte finns på Tysk bilarna CB74107 | |
| I Nordamerika blev det lag på 3:dje bromsljus från 1986årsmodell på personbilar . Så där finns det e23:or med 3:dje bromsljus. Även Australien och Nya Zealand hade lag innan det var möjligt att få 3:dje bromsljus i Europa (på BMW). | |
|
En manuell 850 med dem milen för dessa pengar tycker jag är billigt, oavsett om det är läder eller tyg. Nu går jag emot strömmen. Tror inte det blir mycket billigare. Hur mycket körglädje ger inte detta för pengarna? Vad gäller servicehistoriken så borde det vara ok om man kan styrka regelbundna oljebyten mm på annat sätt, exempelvis genom kvitton. Går det inte att styrka att bilen blivit servad på 10 år är det en annan femma... Viktigt är att ha full koll på de tidigare ägarna och gärna kontakta dem för att bilda sig en uppfattning om bilen när man väl köpt den. |
|
| Givetvis ska man ju kontakta de senast föregående ägarna INNAN eventuellt köp. | |
| Tja, den har ju varit avställd i sisådär tio år också. | |
| Mailade butiken med lite frågor. Fick ett syrligt svar tillbaka att jag skulle läsa annonsen, visst fanns lite av informationen i annonsen men ett sådant bemötande betackar jag mig för och personligen kommer jag inte köpa bilen. | |
|
Fast bilen blir väl inte sämre för att du fått en syrligt svar Med vänlig hälsning Daniel Länk Progress through pain |
|
| Nej den är nog jättefin men det finns tillräckligt med bilar i världen för att man ska kunna sovra bland var man gör affär och inte. | |
|
Var och kollade på den nyss. Helt ok skick. Lacken är sönderpolerad här och där, backspeglarna är rosa på ovansidan, smårepor och delvis omlackerad. Däcken är från 0404. Hel och ren på insidan, skön velourinredning. Snikigt utrustad. Rak och fin i plåten. Tilläggas bör att jag kollade max fem minuter. Ett helt ok objekt om allt lirar som det ska... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.