|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Som svar på Askens inlägg: "Gustav: Dock skall väl sägas att en mappning gör ingen nytta om du inte trimmat bilen medelst mekanisk bearbetning osv." Det enda som gjordes med nämnda M3 var byte av luftfilter. Vill därmed säga att mappning visst gör nytta utan mekanisk bearbetning. Mappning anpassar elektroniken just för din unika motor. Mjukvaran från fabrik är ju ett snitt av de motorer tillverkade och inte just din. Mappning justerar elektroniken just för din unika motor vilket uppenbarligen i detta fall gav resultat. Chippning är inte anpassat för just din unika motor utan bara ett snitt, vilket itne ger samma resultat. Lyckades jag uttrycka mig klart eller är det bara ??? :) |
|
|
Hehe jag håller med asken. Dock har ju johann fått ett bra gäng extra hk i sin m3a utan att överladda. Hur som helst vill man ha mer effekt ur en sugmotor så hjälper ett vanligt chip inte mycket. Det kan vi väl alla vara överens om :) |
|
|
Ja :) Finns dåliga och bra mappare, chiptrim är oftast inte bra. Men det viktigaste är ju att man är nöjd med just sin bil, chippad, mappad eller ej. |
|
| ps. Trafikmagasinet går i repris idag 12.10 för dom som vill se som inte såg.. eh :) | |
|
Kan bara säga att jag aldrig sett ett sämre chiptest någon gång! Varken några tester före eller efter chippning. Bara lite generell information, inte sevärt...(tycker jag iaf) /Manray/ |
|
|
Såg inte programet igår såg det idag. Höll ju nästa på att börja gråta. Han killen gustav eller vad han heter borde leda bolibompa eller något! För att inte nämna polisen! |
|
|
Jag tycker det är konstigt om man inte märker skillnad vid chipning av typ...540/850. Inte på låga varv, men skillnaden ligger i att bilen inte slutar "dra" förns i långt över 200. Innan min bil var chippad kändes den absolut inte lika stark, men som sagt... inte någon skillnad i 0-100 med chipet. Danne H U M A N R A G E Länk |
|
|
>dz Jag vill ha mycket av allt det ligger i min natur.... Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
> Asken-varför mappa efter avgasbyte allt styrs väl adaptiv....("mappar" sig själv) Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.