|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Enligt BSR så styr det adaptiva systemet så att effekten går tillbaka till original om "råkar" tanka 95. Det tar upp till ett par-tre veckor att få tillbaka effekten. Kommentarer! Vill oxå ha kompressor..... | |
|
Du vet min åsikt: chips= görs bäst av OLW! Motorstyrningen är adaptiv och "lär" sig vilket oktantal som finns i. Att köra på 98 gör ingen skillnad förräns efter ett par tankningar tex. Chips på sugmotorer= lurendrejeri av verkstäder(snabba pengar) som blåser bilägare med önskan om högre effekt. Betala för önskan men i verkligheten ger chipset inte ens hälften av vad dom påstår.... Asken fd chipsad 540 |
|
|
Håller fullständigt med Asken...men märkte faktiskt en liten skillnad när jag råkade tanka i 95,motorn tickade mera,men löste sig me 98! kanske bara svammlar.minsta lilla ljud så blir man ju rädd o måste genast titta efter! Mvh Marcus icq:67673961 |
|
|
Så du märkte heller ingen skillnad alls, ///Mackan på E36:an efter OLW optimering? =) /Manray/ |
|
| Nej det är däremot STOR skillnad på turbomotorer och det är säkert det BSR menade, man får inte ut full effekt med 95 oktan. Tror man kunde tappa så mycket som 20% med att köra på 95. | |
|
". Chips på sugmotorer= lurendrejeri av verkstäder(snabba pengar) som blåser bilägare med önskan om högre effekt. Betala för önskan men i verkligheten ger chipset inte ens hälften av vad dom påstår...." Det beror väl på företag och bil? Håller med dig om du särskiljer på mappning och trimning. Om man bromsar bilen före och efter så har man ju det på svarto ch vitt, eller hur? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bromsning före och efter borde var praxis enligt min mening då vet man ju vad man betalar för. Dieselturbo och bensinturbo är ju tacksamma. Länk läs vad en vis man säger. Men försök inte få ut nått på maskinskadeförsäkringen, det första försäkringsbolaget frågar efter är styrboxen vid en ev försäkringsskada med motorhaveri, inte så länge seg det var inne en dieselturbo inne, boxen åkte iväg på analys direkt innan det blev nån reglering. MVH Hasso |
|
--> Asken Bra skrivet! /Manuel |
|
|
Asken: Jag tycker bättre om Estrella :) www.malte-racing.com |
|
|
Estrella är godare ja :) hasso: BSR tex erbjuder en maskinskadeförsäkring och tror att dom har haft sammarbete med något försäkringsbolag också. Men det är nog värt att kolla upp allt innan man gör något. |
|
|
Ett tips: Trafikmagasinet ikväll tisdag ska tydligen kolla upp det här med chipstrimning. Med reservation att jag läste detta i Aftonbladets TV-tidning, och dom har haft fel info förr! Jag ska iallafall chippa min 520, så vet jag sen om det är nåt att ha eller inte. Det finns ju så många som säger både bu och bä, så det är lika bra att bilda sej en egen uppfattning så slipper man att dö nyfiken:-) Asken, du har fel i vilket fall som helst, chips görs bäst av Estrella! ;-) "Natural born BMW-Freak" |
|
|
Gustav: skillnad mellan mappning och chipsning: chiptuning= stdchip som laddas ned. Mappning är en annan femma. Dock skall väl sägas att en mappning gör ingen nytta om du inte trimmat bilen medelst mekanisk bearbetning osv. MalteK: smaklös det var inget nytt:DD Dr Koll: Estrella tillveras av Chips Oy AB, stöder svenska OLW:) För övrigt har jag aldrig fel(iaf erkänner jag inte det):DD Mvh Asken |
|
|
F**n också! Ursäkta upprepningen. Svenska Lantchips då??...Asken..? "Natural born BMW-Freak" |
|
|
Dr Trall: Vi får se till att dom fusionerar med OLW så jag kan få rätt till slut:DD Mvh Asken |
|
|
Hi hi hi! *krälar i stoftet* "Natural born BMW-Freak" |
|
|
Asken: Nja så här står det på Länk "AB Estrella i Sverige, Estrella A/S Danmark, Oy Finland och A/S Maarud i Norge ingår i Kraft-koncernen." "Estrella har fabriker i Ålborg i Danmark, Disenå i Norge, Göteborg i Sverige, Dagsmark i Finland och huvudkontor i Köpenhamn, Göteborg, Oslo och Helsingfors." Mao klassar jag Estrellachips köpta i Sveige som svenska då de tillverkats här :D www.malte-racing.com |
|
|
Malet K for President!! :DDDD "Natural born BMW-Freak" |
|
Asken (AutoPower) |
Härmed bannar jag chips&dip från denna site!:DD Asken www.bmwpower.nu |
|
Fusioner.. Estrella ägdes enligt min kännedom av Chips Oy Ab med säte i finland. GFK tar över överallt:)) *skickar malte k ett par läsglasögon i styrka allt-blir-suddigt* Dr Kall: finmalet eller grovmalet?:DD Asken |
|
|
"manray" köpte bilen chippad,,vet bara att den blev lite starkare på lägre varv,inget som precis märks mycket,tycker själv att chip är helt onödigt på sugmotorer Mvh Marcus icq:67673961 |
|
|
sluta snacka chips, jag blev hungrig när jag läste! Dessutom: efter att ha läst alla inlägg kan jag bara konstatera att i frågan om chippning: 1) har jag ingen aning vad BSR är. 2) Asken tycker chippning suger. lätt att säga för killen med kompressor... 3) Vad sägs om testerna här på BMW power. Det verkade ge lite effekt i alla fal! 4) Vad fan är Brommsning? 5) Måste man tanka )8 om man chipat? eller gjorde Kilen en chipning för värden av 98? Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.