|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en E39 525i touring som jag funderar på att sälja men funderar på vad den kan vara värd. Bilen har gått i skrivande 138XX. Bilen ägdes innan mig av en herre i 50-55 års åldern. Bilen är stämplad i serviceboken till drygt 5000 mil därefter tror jag att han har servat den själv. Inga missljud eller dylikt. Färgen är silver. Bilen har bl.a Acc, stolsvärme fram på båda sidor, sportstolar i grått tyg, xenon. Mvh dylan19 | |
|
Låga mil är bra, grå inredning är ett jätteminus för mig personligen. Inget drag heller? ~45k vid rätt köpare kanske..? |
|
|
Årsmodell? Stor skillnad om det gäller en -01 eller -04. ------- //Lövet |
|
|
Står ju 01 i profilen.. Jag gick då efter det iaf Ska tilläggas att jag har en likadan :-) |
|
| Glömde skriva att det var en -01 det stämmer | |
|
Om det är en -01 gissar jag närmare 30 än 40 tyvärr. ------- //Lövet |
|
|
Svårt att säga ändå, bilpriser ger ju ett högt pris men kollar man blocket skiljer det ju massor mellan de på 15k mil å de på 25k (nästan dubbelt ibland) åsså tex grått skinn minskar ju värdet med 90%..... |
|
|
Gällande färg på inredning finner jag grått betydligt mer tilltalande än svart... Så smaken är som baken... Mvh Martin |
|
|
Jo jag är medveten om att vissa gillar grått och beiget(?) men sannolikheten att hitta en köpare kan ju vara olika stor.. Vad hoppas du få för den? Nu har du ju tyg men det gråa skinnet ser ju endast acceptabelt ut om det är i absolut oanvänt nyskick.. (off topic) |
|
| Skulle gissa ca 35k-40k som slutpris om den är skattad/besiktigad | |
| Japp den är skattad och besiktad. | |
| Rost? | |
|
Ja lite vid glasluckan bak annars fri från rost |
|
| Tror runt 30 tusen. | |
| Träinredning? Runt 30. Annars kanske 35. | |
|
Haha, skulle silverlister öka värdet 5 tusen spänn? Bara för att man själv ogillar något innebär inte det att det påverkar värdet. Alla är olika. Det finns gott om köpare som tycker helt tvärtom. ------- //Lövet |
|
| Träinredning är det i bilen | |
| Träinredningen gör nog varken från eller till på priset... | |
|
Definitivt inte 15%. ------- //Lövet |
|
|
Andreas +1 Roligaste jag läst idag, ullebull en verklig trähatare:). |
|
| Nej, det är nog inte de pengarna i skillnad på inredning i en dryga tio år gammal modell. Skicket på grejorna är nog det som avgör på de här gamlingarna. Ett M-paket kan väl fortfarande locka fram några extra tusingar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.