AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
45.416

Bmw m6 ägare

Sida 6 av 7
Du får större hjälp här, tror jag.

Ang mitt inlägg i tråden Bimmers of Sweden 2016, är det fler som tycker som jag om parkeringen?

EB
Te
24
Tedor
BMW E63 M6 V10
Jag såg detta Martin, blev förvånad, de var jag som svarade på de första inlägget du gjorde (Fredrik). La upp en video på min just för att inspirera övriga till avgasljudet och då blev de lite gnäll de var en M6 men de tog inte bort den va jag vet, la nyligen upp en video där jag drog på fast där såg man inte var de var.

Väldigt löjligt då de är samma bil inprincip, misstänker avundsjuka då 6 serien är snyggare men mindre praktisk. Jag har skrivit en del där, oftast gett de andra tips m.m då få är lika kunniga som mig om dessa bilar =) man kan skriva där men får göra som du säger, låtsas man har en M5 ;)
Te
24
Tedor
BMW E63 M6 V10
Har inte sett inlägget Pula men om de var gemensam parkering tycker jag de är nästan ett måste på en märkesträff, roligare för oss ägare med =)
M6
35
M6rtin
BMW X5 45 e performance -21
X3 2.0d -11
650i cab -12
Mini Cooper -17
Ford Mustang -65 cab
Ja Fredrik, tyckte det mer var lustigt än nåt annat, men hoppa ur gruppen nu. Jag är kanske med mer i dylikt för att hänga med i lite gott tjôt och se lite bilder/filmer och så egentligen. Men, men, kanske är lite avundsjuka för en M6:a är ju ingen "daily driver" på samma sätt, för de flesta iaf. De verkar ju inte tåla synen av en M6:a bevisligen iaf?!:)

Te
24
Tedor
BMW E63 M6 V10
Känns lite så, M6an är ju snabbare med ;) hehe äsch gå inte ur. Vi får väl starta M6 V10 sweden hahahha :D
Även bättre ljud ur M6 då M6 bara har 2 dämpare medans M5 har 4 bakre :)
Te
24
Tedor
BMW E63 M6 V10
4 bakre? nej de är samma avgasystem, orginal är dom sjukt tysta, 4st kattar, 1 resonator och 2 ljuddämpare längst bak. M5 och M6 är tysta orginal

Nej det är inte samma avgassystem.

M6: 1 burk per bakre dämpare
M5: 2 burkar per bakre dämpare

Se själv:

M5: Länk
M6: Länk

M5 art.nr 18 10 7 835 962/18 10 7 835 961Länk

M6 ar.nr 18 30 7 837 061/18 30 7 837 060 Länk
Någon med M6 som kommer till BOS?

EB
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Jag väcker liv i denna och hoppas på lite M6-diskussion :)

Satan vilket monster det är btw, drar man ut 3an till redline så går det fan fort! Har inte vant mig ännu...

Fråga, jag har en 2009 med "nya" navin i min med hårddisk och USB. Finns det någon smidig lösning att koppla in bt musik via USB eller så...?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har du aux och cigg uttag nära varanda vilket jag misstänker att du har under armstödetLänk har du den perfekta lösningen. Hade på min E60 fantastiskt bra ljud kvalite lite dyrt med ingen Kina grej.
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Hade gärna sett att det gick att göra något via USB men jag antar att det är den där lösningen man får göra, tack för tips!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Bilen väcker extremt mycket uppmärksamhet. Får många tummen upp, stora leenden o småtjejer som skriker o gapar :) Haha :D Bilen verkar populär i alla åldrar och har nåt speciellt över sig som gör att jag blir sugen på att ta bort min annons igen... :) Lägger in 3 bilder: Länk Länk Länk

em3
M3 cab -03
Den ÄR kaxig!!! Jag tittade länge på den, men fegade ur med en M3 cab....men är supernöjd, min första sportbil någonsin.

till slut hände det ....förnuftet ger vika, och KÄNSLAN styr, trodde aldrig det skulle hända..
Grym bil, men för mycket av allt gjorde att jag sålde till slut efter 2.5 års ägande.

Det verkar som de är svåra att sälja och en del sitter med "Svarte Petter".

EB
M6
35
M6rtin
BMW X5 45 e performance -21
X3 2.0d -11
650i cab -12
Mini Cooper -17
Ford Mustang -65 cab
Jag tänkte sålt min nu i vår, hade hyfsat bud, men startade v10:an, körde lite och tänkte, "nej.......", tror också att M-bilar utan överladdning kommer stiga i värde med tiden, kanske inte imorgon eller i övermorgon, men rätt snart. Iaf de som är välskötta och i original.

Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
För mig är E63 M6 redan en kultbil och är det så att de är svårsålda nu spelar det ändå ingen roll då jag tänkt att ha min "för evigt". Kommer köra högst några hundra mil per år och den har gått 3400 nu så den kommer vara lågmilad ett bra tag framöver.

Min är snikutrustad så jag gav nog på tok för mycket men väldigt bra skick och historik (varit premium selection certad), svensksåld och låga mil väger tungt hos mig.
Jag skulle ha min för evigt också ;) precis som med alla andra entusiastbilar man har köpt genom åren.
Nu tror jag dock att jag hittat min "keeper":)
Cab svensksåld 2500 mil -04 och V8!!!!!!

EB
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Haha... jag vet, har köpt och sålt 7 bilar senaste två åren ;)

Men planen är att ha en rolig bil vid sidan av M6an och den kommer bli utbytt titt som tätt
Lasse Karlsson
Har skrivit det förut! o skriver det igen!! Kanske mest för att retas lite, men också för att det faktiskt är kul, att bli kallad gubbtjurig, surgnällig osv osv, på detta Forum, när man tycker nått, som andra inte tycker!!

Att bli "idiotförklarad" bara för att man har en avvikande åsikt, är ju patetiskt!!

BMW M6 05-09 är nog den fulaste BMW:n som gjorts!! i alla fall i mina ögon!! Bakifrån ser den ut som en Kalle-Anka-stjärt, o framifrån, som en ledsen hund!! o som sagt!!: DETTA ÄR MIN ÅSIKT!! o DEN STÅR JAG FÖR!! sen får ni kalla mig vad fan ni vill!!

Om sen småtjejer tjuter o folk vänder sig om, då denna modell glider förbi!! så kan dom inte sett många bilar i sin dar!!

modolasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.