|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Kolla så den har rätt klassning (eller bättre) bara så ska det inte spela någon roll. |
|
M6 ägare, saknade er på BOS. Nästa år önskar jag att alla bmw M e6x kan parkera på samma ställe. EB |
|
| Jag räknade till 4st M6 på BOS, min Silverstone 2, en röd original, axons svarta cab med compressor och westermarks cab. Missade jag någon? =) | |
|
Ett litet trådlyft då det skrivs alldeles för lite om M-cars. Hur har sommaren varit med din M6a? Eller du kanske kör året runt? Själv har jag njutit ca 180mil in alles med min underbara cabrio. Vädret har inte varit det bästa (vägrar att åka uppcabbat) vilket gör att det inte blir så många mil, men vilka mil det blir::)) Soppa förbrukningen stannade på 1.37 l/m vilket får anses som ganska ok med tanke på prestandan. Aldrig någonsin tidigare har jag passerat 200 km/h så ofta som denna sommar. Bilen är egentligen för vass för mitt eget bästa;) Jag har inte ens testa L-C någon gång Trevligaste bilträffen denna sommar var Sportbilsdagen i Västervik. Kanske de tänker ha BMW tema nån gång. I år var det Porsche tema. Nu står den avställd i väntan på våren då det blir oljebyte i motor, växellåda och diff. Minst en sommar till blir det innan någon annan får ta över pärlan. EB |
|
|
Har kört min M6:a mer än vanligt då jag blev påkörd med min "daily driver"(530D X-drive Touring) i början på sommaren så den var på verkstad 6 veckor. Kanske kört 2-300 mil med M6:a. Har haft lite skojiga episoder då jag låtit den visa vad den går för, bl.a när en ny Corvette trodde den kunde undkomma V-10:ans ur-kraft - icke sa Nicke. Har funderat på att byta den med, men trivs otroligt bra med komforten och att man kan "gubbköra" den på långkörning om man vill. Kanske låter dumt, men tycker stereon & högtalare är så jäkla bra, så njuter av att ta den och spela lite bra musik om man nu inte bara vill höra V-10:ans musik:) Har ingen aning vad den dragit mer än olja då har varvat ut den lite mer än innan. Är nere på 0.2 nu, men skall även lämna den på service till våren tänkte jag. Har inte ställt av den än, då det är mer sommar än höst än så länge. (Idag skall dock min gamla Mustang-cab in i garaget för vintern...). Som det känns nu får M6:an hänga med minst nästa år också, andrahandsvärdet är inte så imponerande och det känns som man har mer att tjäna på att behålla än att sälja o köpa nytt - och hur mycket får man inte betala för något som går o låter lika bra?? |
|
|
Jag har kört 700mil iår med min, 350mil av dom är Gumball, GTboard och en tripp till Mantorp BOS. Kör väl nån månad till sen ställer jag av och servar och uppgraderar den igen =) gemensam parkering på BOS 2016 måste vi göra Självklart är man sugen att sälja men samtidigt så vill man ha något bättre får man lägga över en halv miljon. M5/M6 är mycket bil för pengarna. Sedan tror jag inte de tappar mer i värde än va de gjort nu. Jag gör nästan en plus affär då jag köpte min till bra pris av en kompis. Sen orkar man inte med alla som vill komma och provköra, snacka, sparka däck m.m. Grym bil helt enkelt =) |
|
| M6rtin: Är det din som är på annons? | |
|
Nej Phoenix, vet nog vilken du tänker på, men jag behåller min, sparar den till ditt "återanfall"! |
|
| Ett tips, byt olja innan ni ställer bort den för vinterförvaring då motorn mår bättre av detta. | |
|
Jag vet cbx1047, men fick inte till det innan avställning. Fixar det direkt i vår. Den har gått ca 600mil sedan förra bytet så det borde inte vara så farligt att vänta. Om det blir en gemensam parkering för M5/6 så kommer jag till BOS annars tveksam då det i år inte var så kul att parkera random på en grusplan! Du ser Teodor, du missade den snyggaste M6an på BOS tack vare detta;) Phille: Ångrar du försäljningen av din pärla? Moonstone om jag inte minns fel:) Vad tror ni om att serva den på Platinumcars (köpte min där) vs ProAuto? Jag har sett Platinums verkstad och det är väldigt fint samt att de servar Ferrari, R8, Lambo, mm. Vad skulle fördelen vara med ProAuto? Finns väl inga uppdateringar kvar som kan göras lr? EB |
|
|
Fick tyvärr sälja av personliga själ, inget jag ville göra direkt :( Jag och sambon delade på oss, jag fick köpa ut henne ur huset för att bli av med henne :) (kostade en M6) Köper mig nog en ny BMW imorgon, dock ingen prestandabil utan en 525 E61 M-sport som jag tänkte pyssla lite med. Skön och snygg brukis i mina ögon :) |
|
|
::(( EB |
|
| vilken m6 va din pula? De kan finnas uppdateringar men de är inte nödvändiga, jag har alla de senaste men märkte ingen skillnad. Varför inte serva själv eller be en mekkunnig vän? de är lätt att byta =) | |
|
Interlagosblue cabrio. Stod parkerad på gruset ungefär vid burnout ringen. Vill inte stå där igen, aldrig någonsin, never ever! Njae, vill nog ha en reko stämpel i boken. Fick ett pris från Hackefors BMW verkstad om 5900:- för den servicen. Dyrt? EB |
|
| aha, den missade jag. stämpel och stämpel, finns folk som fejkar sånt ändå tyvärr och jag vill påstå att te.x jag kan dessa bilar bättre än te.x wölkes bil och de ska va auktoriserade. Jag gav 1200kr för olja, oljefilter och plugg och bytte själv sparade 4700kr på de jämfört med Hackefors då =) Men platinum säljer ju dyra bilar så de borde vara kunniga. | |
|
Blev en M idag... M-sport iaf :) Länk |
|
|
Gå med i M5 V10 club sweden gruppen på facebook om ni äger en m5 eller m6 Länk |
|
|
Phillie. Läcker bil::)) Jag gillar e6x designen mer och mer. EB |
|
|
Tack Pula ! Ligger uppe lite nya bilder nu för den som är intresserad :) |
|
|
Tedor - M5 V10 gruppen på Facebook var inte så välkomnade till oss med M6:or, har fått tre inlägg raderade p.g.a det handlade om M6:a, lite fjantigt när det är samma V10, samma felkoder, samma det mesta utom själva karossen kan man tycka. Men det är ju inte jag som har bestämt reglerna eller startat gruppen.... Skall ni dock ställa en fråga om tex en felkod, så nämn ABSOLUT inte siffran "6" efter M:et, utan lägg listigt i berått mod och i smyg till en "5:a" så slipper ni förtreten att få inlägget raderat.....(he-he-he.......) Bara så ni vet..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.