|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
|
Redan till salu alano? |
|
|
japp, jag älskade m6an, men vi har barn på g och en m6a är inte den bästa familjebilen. familjen kommer först |
|
|
Tack för input & välkomnande "Stilren" - jag får nog be någon "förståsigpåare" att kika på detta. Under tiden snurrar cd-skívorna friskt i växlaren! Har även förstått att M5board verkar vara glada i att leta fel som ännu inte uppstått, mycket tjafs om vevstakslager där! Med deras resonemang borde man ställa sig i varenda organtransplantations-kö som finns "bara för att" . Blev ägare till en M6:a mest för att jag hade en Maserati som jag tröttnat på ifråga om värdeminskning kontra servicekostnader. Istället för att "ge bort" Maseratin, bytte jag till mig en M6:a för att få mindre problem. Men vilken j*vla bil man ramlat på. Helt otrolig! Kör den nu som daily driver i väntan på en ny vardagsbil, skall bli kul och se hur det går, mack-ägaren är min nya bästa vän iaf, har även skaffat en OBD-läsare för att kunna släcka ev. "spök"-koder, verkar kunna vara vanligt förekommande. Vi får se! |
|
| Ja det är klart bebisen ska åka cab alano! | |
|
alano/ Är de din som är EAH? |
|
|
Leif: bebisen kan åka cab när den skaffat eget körkort Boris: stämmer eah är min bil |
|
| alano: Du vet vad steget är efter att ha ägt en M6a va? (I alla fall om man ska ha barn). | |
| Jag drömmer en m5 tour men det kommer förmodligen bli en 535 istället. | |
| M5 touring är en grym familjebil, nackdelen är att den är något dyr och sedan är det inte helt lämpligt att parkera den överallt men det är ju samma sak med en M6. En 535 är mer neutral som familjebil och har hyffsad prestanda, det blir säkert bra. Men jag hade nog valt en 535d eller en 550i. | |
|
Vi får se när M6an blir såld, jag ska åka ut och provköra 535d och även 535i, men 550 hade jag inte tänkt på. det kan faktiskt vara ett bra alternativ. Ni som sett annonsen på m6an får gärna komma med lite synpunkter, är det något jag har glömt eller något som ska tas bort |
|
|
M6 ägare: Om några veckor så knackar våren på garagedörren, äntligen! Hur gör ni när ni väcker upp skönheten? Något man bör tänka på? Förutom att man ska ha ett laddat batteri. I instr. boken står det en konstig grej som jag inte fattar! "Med släpvagn" " bilen får endast bogseras med upplyft bakaxel, annars kan motorn skadas. Det gäller även vid mycket korta sträckor, tex om den ska dras ut ur garaget" HJÄLP! EB |
|
|
Min bil har anlänt idag!!! WOOHOOOO!!!! www.garaget.org/philly |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Pula, om du har den i N borde det väl inte vara några problem? Eller är det annat som gäller på en SMG? |
|
Inte en aning! där av ??? Men va F.. menar dom! I stycket innan står det. " Vid bogsering ska man vara uppmärksam på att styr och bromsservo är ur funktion" EB |
|
|
Är day time running light samma som angel eyes? Jag tänkte att man kanske inte behöver åka med xenon på dagtid. Går dom att släcka på en svensksåld med halvljus automatik. EB |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Day time running light är parkeringsljus. |
| Att bogsera en bil med Aut i läge N är ingen bra idé oavsett bilmärke. Om man måste göra det endast kort sträcka. Vet flera aut som har skurit på det sättet, hade något att göra med oljan i lådan när bilen inte var igång.. | |
|
Daytime running lights (DRL) är just vad det låter som, ljus att använda vid körning dagtid. Det är alltså inte parkeringsljus. Dock använder BMW generellt samma belysning (ringarna) för både DRL och parkeringsljus, men lägre intensitet vid parkeringsljus. E64 kan jag inte när de ändrade, men på E60 och E90 var inte ringarna godkända som DRL förrän efter faceliftarna. På svensksålda bilar med godkända DRL så går det att släcka xenonet och köra med bara ringarna, om det inte går på din bil genom att använda ljusvredet så lär inte ringarna vara godkända för DRL. |
|
|
Tack Wiberg. Kollar detta när jag tar ut den. Läste i instr. boken att man går in i Idriven för att aktivera DLR. Slippy/ Visste om det med aut låda men SMG är en manuell med robot styrd aut. Det som gör mig förvirrad är påståendet med släpvagn! Kan någon med M6 instr. bok läsa avsnittet om bogsering och försöka tolka vad de menar;) EB |
|
|
Vill byta ut det tråkiga gula halogenljuset på Angel eyes på min M6:a 2007 (E64) mot fräscha vita LED i stil med xenonljuset såsom på nya BMW. Vill inte ha blåaktigt ljus. Har inte sett någon tråd om detta för M6/6-serien. Verkar vara lätt att göra fel. Styrka? Modell? Med eller utan fläkt? Värmeutveckling tycks vara problem för vissa. Passar exv H8 LED FAN 20W fr Xenonkungen/Cree även 6-seriens lamphus? Går plastluckan att stänga? Är ljusstyrkan tillräcklig för DRL med 10W LED fr Xenonkungen? Klarar man sig utan verkligen utan fläkt med den effekten? Nån som bytt och kan tipsa eller dela erfarenheter? German engineering superior! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.