|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Få en utförlig förklaring varför motorn är bytt. Som Stephan är inne på - det kan vara helt oskyldiga orsaker (ex materialfel) men det kan också ge en signal att bilen inte sköts ordentligt. Som jag ser det är motorbytet en dealbreaker - bra förklaring och bilen kan ev. vara vettig för de pengarna. kom dock ihåg att du kanske en dag skall sälja bilen och den gått 50'. Inte många som springer på en sådan annons, skulle jag tro. Annars hade jag kollat på 07:an som är ute för 99.000:- och som du säkert kan få ned till 90'. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Om du köper den för 70k och klarar dig undan kostsamma haverier under dina 2-3 år som ägare så tror jag det är en helt ok affär. Värdeminskningen under dina år som ägare under förutsättningen att den sköts bör inte vara mer än 30k. Vilket gör att du kommer köra "ny" bil för småpengar (så länge den håller ihop) /Martin |
|
| Vad är det som säger att den inte skulle hålla ihop? Vad ligger den största risken tror ni? | |
| Den har besiktningstermin 2013-12-01--2014-04-30 = borde vara nybesad vid försäljning. | |
|
"Vad är det som säger att den inte skulle hålla ihop?" Att den har rullat 42k mil? Bilen kommer väl brukas dagligen av dig? Vilken bil slits inte av det, min 750 har precis rullat över till 21k mil, jag räknar kallt med att nivåreglering, EDC, växellåda eller vad som kan haverera vid dessa mil och när det passar som sämst. Precis lika mycket kan gå sönder på 25k milaren för 105k så häng knte upp dig på det mer att man får vara medveten om att precis vad som helst KAN gå itu på vilken beggagnad bil slm helst. /Martin |
|
| Bilen blev såld för några dagar sen. Man var för seg som vanligt :( | |
|
Nu hann jag inte se den första annonsen, men var det en beigemetallic bil? Eftersom jag bor i Varberg minns jag att det lokala taxibolaget skaffade två 520dT 2007 eller 2008, en var beigemetallic och en var någon grå kulör - tror jag. Jag åkte taxi här i stan förra veckan och han som körde var en av delägarna i bolaget och berättade att de hade haft två BMW förut och att det var en del problem med åtminstone en av dem. Låter som om motorbytet kan ha varit ett sådant :) /Masten |
|
| Ok. Bra info! Jo den var beigemetallic. Bilen kan ju ha varit ett bra köp ändå kanske. | |
| Sen ska man tänka på att motorn är ju oftast det minsta bekymmert på en långmilare. När dom skriver ny motor så är det ju oftast block och topp i princip. Sen flyttar man över alla aggregat och insug och genrör med turbo från den gamla motorn. Och hur många slänger in en splitter ny motor i en 25000 milare? Oftast är det en begagnad som kanske gått lite mindre. | |
| Bilen hade gått 42000 mil, 2008 med mycket utrustning. Den såldes för 68-70 tusen någonstans | |
| Motorn hade gått 16.000 mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.