|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Stephan 735i skulle du vilja förtydliga nästan lika snabb som? 850csi gör 0-200 på 20,9 s och M5 e34 enligt länken gör det på 21,1 s så är ju CSIn tvärt om snabbare, om än det är nära nog lika. Eller har jag missat nåt? Att CSIn gör det trots 150 kg tyngre matchvikt är än mer imponerande. Men det avgörande är hur bilarna står sig ett varv runt en bana för då får man med alla avgörande parametrar och vägegenskaper. Med vänlig hälsning, F1 Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten! |
|
|
Vi kan alltså konstatera att bilen är snabb rakt fram :). |
|
|
F1 P: Nästan på pricken lika snabb, skulle väl hellre varit "nästan exakt lika snabb som M5 3,8an" sedan kan jag se att det kan tolkas som att 3,8an är snabbare. Här har du en 95as M5 3,8 som var 4sek långsammare till 200km/h än vad 92an var Länk |
|
|
Hitintills så har ju Masen inte bromsat en enda 3.8 i originalutförande som gett utsatt effekt, snarare en hel del mindre. Det är ändå rätt många med i statistiken, allt ifrån lågmilare till långmilare och helrenoverade motorer. Johan |
|
|
Att 95an är långsammare 0-200 bottnar troligen i den lägre utväxlingen i diffen, samt att 6 växlar stjäl lite tid. Till det så ska man räkna med att 18" hjulen har större rullmotstånd samt diametern är nån cm mer. Jag har haft både en -93a och en -95a. Och jag upplevde att 93an accelerera lite bättre. Men -95an hade ett bättre/lägre varvtal vid samma hastighet på högsta växel. Jag laborerade med att sätta på en -93 diff på -95an. Det var som att stoppa i 30-40 hästar mer. Den låga utväxlingen bättrade på axet så det gick att skriva lakrits 11or i 1, 2 och 3an. Snor kul :P Det är just den känslan som jag återupplever i min 850csi. /F1 |
|
| Vad tror ni om den 850 som ligger på blocket i HBG Länk ? | |
|
Den har varit till salu i flera år nu. 18 ägare 18000 mil och saknar airbag system. När jag tittade på den för nåt år sedan så blev min magkänsla "problem bil". Svensksåld 850 med 18 ägare varför? Bilen ser ju fräsch ut, men bilderna är tagna för länge sen. Samma försäljare har även då och då en 850ia matallic svart -92a med svart vit inredning som gått 6000 mil import, för 199tkr. Som också varit till salu länge, men väldigt snygg. Jag har därför också fått känslan att säljaren bara avvakta marknadens prisuppgång. Därav överpriserna. Men det är min känsla och åsikt, kan ju vara obefogad. /F1 |
|
| Tack för input! | |
|
Hej, Jag var sugen på den blåa för 3 år sedan då jag köpte. Då fick jag priset 90´över telefon, men jag åkte aldrig från Sthlm för att kolla på den. Jag tycker det är märkligt att de inte lyckats komma överens med någon köpare på så länge. Att den saknar airbag tycker inte jag gör så mycket. Den ser fin ut på bilderna och verkar vara väldigt original. |
|
|
Jag tror inte priset för en fin csi är lägre i Tyskland. Jag pratade med en som hade en extremt fin lågmilare på en utställning. Om han skulle sälja den så skulle han sälja den till Tyskland för att få ett högre pris. Kör så det ryker |
|
|
Länk |
|
| sorry såg fel på mätarställningen inget tips | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.