|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad blir dina kostnader för eftermonteringen? ------- //Lövet |
|
|
Spara alla originaldelar bara, folk är i allmänhet väldigt suspekta mot bilar där premiumpaket är eftermonterade. Kan du visa upp standardpaketet och det är i bra skick så kan ju ingen påstå att det byttes för att den är krockad iaf. Sen så får du nog inte ut lika mycket för paketet som om det vore original, men med lite tur så täcker det kostnaden för materialet. Ska du köra på m-sport -fälgar eller en replika? |
|
|
andreas: Ca 12 000:- för det exteriöra. dd88: Kör aldrig med originalfälgar i vilket fall. Nya fräsha fälgar är beställda tills ivår. Det som gör att jag tvekar är just exakt det du sksriver dd88 att folk är suspekta mot efterkittade BMW. Det är även jag. Just därför jag tvekar på om jag ska genomföra detta eller inte. I många fall ser det bara illa ut, framför allt när man tittar in i bilen och ser standardstolar och icke-M ratten. I just detta fallet så skulle ju även dom flesta inbitna BMW entusiaster inte ens reagera på det iom att det "bara" är det svarta taket som saknas. |
|
|
Intressant frågeställning den sista angående eftermonterat M-sport paket exteriört. Jag har nyligen köpt en 640i Gran Coupé -12 som har i princip extra allt UTOM just förstås M-sport. Har funderat på att köpa till det exteriöra men struntar i ratten och de interiöra. Finns ju delar på Ebay och även hos Schmiedmann men inga färdiga paket vad jag förstår. Man måste plocka ihop delarna själv och frågan är sedan vad det kostar med demontering av de befintliga samt montering och förstås lackering? Jag uppskattar att de externa delarna, främst fram och bakstötfångare samt sidospoilers, är dyrare än vad jag trodde men kanske någon har något bra tips var man köper och vad man skall räkna för lack, demontering och montering? Frågan är om det är värt allt bök? /Anders |
|
|
Om du dokumenterar hur bilen såg ut innan bytet med foton och sedan sparar originaldelarna kan jag inte tänka mig att det blir några problem. Då är det riktigt knasiga köpare i så fall och dessa vill man oftast inte göra affärer med ändå. ------- //Lövet |
|
|
Anders: Salesafter brukar ha bra priser på delar. Till E90 finns iallafall kompletta kit. Har inte kikat på 6an dock. Grym kärra måste jag ändå inflika! Länk <- länk till salesafter |
|
|
Ja den är verkligen läcker för övrigt, mineralvit och köpt som jag känner till extremt bra pris (51% av nypriset efter cirka 1200 mil). Men i början fanns ju inte M-sport till den modellen (som det ju ofta är på ny modell det första modellåret). Har hunnit köpa 21" Hartgehjul till den :-) /Anders |
|
|
tack för länken NikeMan men det verkar bara finnas hjul till 6-serien vad jag kan se, inga paket eller delar för M-sport. /Anders |
|
|
Mörkt innertak i kombination med ljust skinn är en trevlig kombination. Jag tror att grejen med att M-Paket höjer värdet på bilen är att de allra flesta M-paket bilar har ett lyckat utseende, en bra spec helt enkelt. Sen finns det andra lyckade specar också som också kan höja värdet på bilen. T ex Mörkblå + ljust skinn + multiekerfälgar. Sänkningen och original m-sport fälgar är en viktig komponent i m-paketet. Det blir inte riktigt samma sak med tillbehörsfälgar. Jag trivs med m-paket och sportfjädring, lite obekvämt är det ibland men det kan jag leva med. Men jag skulle nog inte lägga ut 20 tkr på att montera på det om det saknades på en bil med några år på nackan. Däremot skulle jag nog kunna tänkta mig att betala 20 tkr extra om jag beställde en ny F31. Standardvarianten ser lite tam ut. Å andra sidan kan en uppsättning 19-tummar höja utseendet ordentligt också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.