AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
18.794

Vad är M-sport tillägget värt på en E90 2010?

Sida 2 av 3
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Värdet på M paketet borde ju skilja lite grann mellan modellerna också? På en 318d kanske det inte påverkar värdet så mycket men på en 335i kan det nog många gånger vara en dealbreaker. Vad är det värt då?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om jag inte minns fel så är väl M-paketet dyrare till de billiga modellerna eftersom de har mindre standardutrustning? I så fall, om det vore logiskt, skulle det egentligen vara tvärtom. Men det tror jag inte det är. Tror att prisskillnaden är ganska konstant. Sen är det ju rätt svårt att hitta 2 identiska bilar att jämföra, oftast skiljer det i miltal, övrig utrustning, skick osv.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Min erfarenhet är att automatlåda och fyrhjulsdrift är utrusningen med minst värdeminskning. M-sport paket har ca 50% värdeminskning efter upp till 6-8år
Numera har ju BMW lärt sig att ta rejält betalt för M-sport. På E46 och även E90 kördes en del kampanjer där man kunde få det för strax under 20kkr och de pengarna hade man med största sannolikhet igen vid försäljningen. Men annars stämmer det att man aldrig får igen de pengarna som det kostade nytt.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, 20000 :- är en helt annan sak. Skulle påslaget för M-Paketet varit 20000:- och det varit möjligt att skippa svart innertak samt den fula M-ratten så hade min bil också haft M-Paket.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Man kan ju köpa svart innertak på icke-M Sport, märkligt att man inte kan välja åt andra hållet.

-------
//Lövet
Det går alldeles utmärkt att välja ljust innertak till en bil med M-Sportpaket.
No
5.161
Nockenwelle
Gör det? Det var inte så när jag frågade säljaren.
Nockenwelle: Individualbeställning fanns/finns till E39, E60, E61, F10, F11. Jag vet inte om det går att ordna till 3serie, men till 5serie går det bra.

Mvh Stephan
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja det går att välja ljust innertak. Jag hade det valet iaf.
Och jag valde Alu lister runt rutorna istället för dom svarta i högglans.
Men svart är standard i M-Paketet.

M-Ratten fattar jag inte att du inte ville ha. Den är ju 100 gånger snyggare och skönare än den tunna o hårda originalen.
No
5.161
Nockenwelle
Jag har sportratten. Den är snygg, snyggare än M-ratten.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Men svart innertak e ju både snyggare o mer praktiskt.
Hade jag valt extra om jag inte valt m-paketet.
No
5.161
Nockenwelle
Min bilinteriör ska vara ljus och fräsch. Tänk vardagsrum, vem vill ha svart innertak där (eller svart annat än på mindre ytor).
Smaken är som baken. Svart innertak är viktigt för mig, ljust innertak ser bara gubbigt ut.
Ja smaken är verkligen olika och tur är väl det. Gillar inte heller det mörka innertaket och skulle aldrig betala extra för det.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag gillar det. Skulle jag betala extra dock? Nix.

-------
//Lövet
Jag skulle med glädje betala dom dryga 2000 kr det mörka innertaket kostar. Höjer mysfaktorn stort i bilen.
No
5.161
Nockenwelle
Trådens fråga var i och för sig inte om det är snyggt eller fult med svart innertak. Frågan var M-Sportpaketets värde och det går naturligtvis inte att säga exakt, eftersom bilars värde är lika med de värde människor sätter på dem.
Antagligen är bilpriser.se inte så långt från genomsnittligt värde vid de köp som gjorts, men varför ställs frågan egentligen av dig NiKeMan? Är du säljare eller spekulant eller undrar du bara i största allmänhet?
Ka
96
Kalase
LR Freelander 2 SD4 S -11
När jag köpte bilen ville vi inte ha m-paket eftersom vi kör på grusvägar och drar hästar. Blir arg varje gång jag måste köra offroad för att det står en traktor parkerad och bilen tar i under, som tur är har det inte legat någon sten där än.. :)
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
ÄRligt talat. Anledningen att jag frågar är för att jag funderade på att eftermontera ett M-sport paket på en E90 jag köpt in som vinterpulka. Nu verkar det som att bilen blir kvar i min ägo över sommaren och ett M-paket hade suttit perfekt. Bilen har redan sportstolar, tjocka M-ratten, M-spak och M-instegslister sedan ny. Det som saknas är M-exteriör och svart tak. Det svarta taket kan jag tänka mig att hoppa över.

Vet att det inte blir riktigt 100 - men om det kan få mig att vara 90% nöjd med bilen istället för 70% så är det ju lätt värt det. Känns som att man får igen pengarna skapligt också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.