AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.915

BMW X6-förare med road rage-problem

Sida 2 av 4
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tydligen kompenserar folk med liten hjärna ofta med stor bil. Ty SUV verkar vara en gemensam nämnare här...

-------
//Lövet
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Stämmer nog i många fall.
Har sett en hel del idioter i just Cayenne.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Alla i SUV's är idioter, det är väl självklart!?

Speciellt tyska SUV's.

(Ingen ironi)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Eller hur, och alla cyklister beter sig förnuftigt i trafiken.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Exakt, speciellt i Göteborg, dom är ju inte rädda om livet i varje fall, tur för dom att det finns uppmärksamma bilister(som ej har killer-SUV's).
Om man nu ska generalisera, så tycker jag helt ärligt att de som kör sämst (galnast, trafikfarligt) i trafiken ofta är småbilar, lite äldre bilar.
Visa användare
3.753
Sani
OM man nu ändå generaliserar, anser jag att alla andra kör sämre än mig och jag kör som en gud.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fast nu snackar vi roadrage, när blev du prejad av en Aygo sist? ;-)

Jag ska fasen börja fota alla som står i handikapprutor också utan tillstånd för det är verkligen en SUV varje gång. Senast i morse utanför mitt närmaste köpcentrum. Sen den här tråden startade har jag verkligen tänkt på det och det slår inte fel.

-------
//Lövet
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Störst går först vet ni väl! :-D
Visa användare
3.753
Sani
Men om idioti klassas som ett handikapp, får de ju stå där...och då är de inte idioter längre? Hmm
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Vita hantverkarbilar vinner i köra-dåligt-kategorin. Svina-dito vinns av SUVar
Verdi
Är väl inte ett orimligt antagande faktiskt. Iaf jag väljer bil delvis efter hur jag uppfattar mig själv och hur jag vill att andra ska uppfatta mig själv. Ungefär som med kläder.

Om man då tänker efter vad en SUV signalerar så är det kanske personer som ser sig själva som dominanta och kanske har en grandios bild av sig själva som väljer en sådan bil.

Själv är jag en diskret typ som inte vill synas i onödan, vilket rimmar bra med min mellanklasskombi. ;-)

Och som vanligt är generaliseringar inte fakta. Det finns säkert en massa fina människor som åker Cayenne också. :P
Verdi
tagge,
Brukar passa mig ordentligt för riktiga vrak också. Mer eller mindre omedvetet tänker jag att det nog sitter en påtänd pundare eller alkoholist i den. Eller nåt ditåt. :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
+1 groggyfroggy

-------
//Lövet
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Efter att ha kört bil varje dag i Stockholmstrafiken i 20 år (antingen i bil, lastbil eller mc) har jag helt slutat generalisera. Är helt enkelt vem som helst och alla sorter som kör som idioter. Cyklar, bussar, taxi, suvar, gamla kombihäckar. Tror vissa modeller och kategorier märks mer och fastnar mer i folks minne än andra dock, tex en stor suv med en rikeman.
Utan att förringa föregående inlägg som defakto råkat ut för suv-idioter så klart, men jag har allt hamnat i sådana situationer med lite blandade fordonsslag.
Visa användare
3.753
Sani
Väl talat Impnaz!
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Något som jag märkt som cyklist i Stockholm är att många tycker att det är en bra idé att köra upp och blockera cykelbanan när man har nåt ärende. Ni vet den där cykelbanan som är skild från gångvägen och bilvägen. För att inte störa trafiken på Sveavägen så kör man upp bilen över trottoarkanten och totalblockerar cykelbanan så jag måste ut bland bilarna. Nu när det är modd är det rätt skönt att inte ha bilar precis bredvid om framhjulet far åt h-vete.

Undrar vad som pågår i skallen när man inte bara kör in tight åt sidan så bilarna får runda honom/henne. Senast i morse hände det tre ggr på 2 km.
+1 Impnaz
Visa användare
3.753
Sani
Det är kanske 08-orna det är fel på då..? :P
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Problem relaterade till köer är nog 08-området, av förklarliga skäl, sannolikt värst på.

Alltid lika kul att komma hem till mina föräldrar i Östergötland och se dem bli stressade över "köerna" när det är 10 bilar i kö till trafikljuset...

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.