|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! Om man ska montera 8,5x20" och 9,5x20" på en E90 LCI - vad är då det "optimala" ET't för snyggast och mest praktisk montering? Grymt tacksam för svar! Jag har sökt på E90post utan att hitta något direkt svar på min fråga.. | |
|
Kika in på Länk Kika på deras eftermarknadsfälgar speccade till e90. De brukar ha perfekt inpressning och et specifieras på alla fälgar. |
|
| Mjo det har du rätt i men det Mark som driver BMAUtosport har "missat" är att E90 pre-LCI och E90 LCI har olika offsets. :) | |
| Ok, hur stor är skillnaden då? Letar själv nya 19" till min lci.. | |
| RiBBaN har en uppsättning 19" till salu 5eker med dubbeleker i svart med polerad kant i rostfritt som nya//M | |
| Neroth: Tack, men är ute efter rejält konkava fälgar liknande bbs challenge eller isiri isr10. Kommer nog handla av bm men blev konfunderad nu över Nikemannens offsetkunskaper :) | |
|
Ja mina offsetkunskaper är onekligen inte så bra. Det jag VET är att det skiljer mellan pre-LCI och LCI... Men om någon kan numren så vore det asbra :) |
|
|
Vill gärna veta också då jag är på g att ordra.. :) |
|
|
Vilka ska du beställa då? Och vilken storlek? |
|
|
Det lutar faktiskt åt en uppsättning isiri isr10, mattsvarta eller gunmetall. 19". Med 10" bak. Funderar lite kring judd t202 också, men i 20" gunmetall. Tror dock de kan se för stort ut.. Vilka kikar du på? |
|
| Givetvis med en sänkning kan jag ju tillägga. Har inte bestämt mig om jag skall köra Hr fjädrar eller satsa på ett bilstein coiloverkit.. | |
|
Lurar på BBS LM-style eller Avant-Garde M5-replikor. Är riktigt sugen på 20" då jag hade 19" sist jag hade E91 och tyckte det blev för litet.... Röd E91 med BBS LM reps: Länk Svårt det där :) |
|
| Mmm en sänkning är nästan ett krav för att det ska se bra ut. Jag brukar alltid köra med H&R fjädrar på mina bilar tycker bilen blir så förbaskat stötig med coils. | |
| På min gamla E90 m-sport Va det et 37 bak och på min E93 LCI är det et 34 /M | |
| Har för övrigt använt 12mm spacer på båda bilarna ,inga problem och det är bak jag menar ../M | |
| Vad jag förstått sänker Hr 35/20 kittet bara en bil med m sport chassi 2cm fram då måtten går efter en bil med originalhöjd. Vet du hur det är? | |
|
Finns ju två varianter... en 35/20 och en 45/30. Det stämmer att dom inte sänker en M-Sport bil lika mycket som en original då en med M-chassiet redan är sänkt ca 15mm. |
|
| Har du nån länk till 45/30 kitet? Bara hittat traktorkitet :) | |
| Finns på Forza.se... Direktlänk: Länk | |
| Står inte att den passar touring, bara övriga.. | |
| AHh sorry jag kikade bara på sedan-varianten eftersom att det är det jag själv beställt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.