|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om dom odometer värden som står där stämmer så har ju bilen gått ca 65000 mil.. Hoppas verkligen inte det stämmer, tycker den ser rätt fin ut i skicket ändå. |
|
|
kriliden: när du så småningom kommer åt hela systemet, visas alla hittade moduler och du kan där också se deras ålder (vecka/år). Det är då lätt att avgöra om någon är utbytt. Den mätarställning, som skall vara svårast att ändra, är den som sitter i IKE. Det aktuella chippet kan bara räkna uppåt och inte backas. (Fast naturligtvis kan det backas av proffs på området. Men dit räknas inte BMW t ex.) Säker kan man nog aldrig vara. Men om bilen känns bra och verkar vara välskött, räcker det långt, tycker jag. Det är ändå inte någon sparbössa du har skaffat dig... ;-) ferlin: modulen heter RDC (Reifendruck Control/Kontrolle). Men du måste också avaktivera varningen i CCM, Check Control Module). Att stänga av RDC-varningen var mitt främsta skäl att skaffa den även för övriga ändamål utmärkta BMW Scanner. Men det var inte helt lätt att bli av med allt. Till slut avaktiverade jag allt det i CCM som jag visste inte var aktuellt för bilen och då blev det äntligen lugnt. /Lennart |
|
| Tack Lennart, ska testa vid tillfälle! | |
|
Värt att nämna här är att det ENDAST är IKE som räknar mätarställningen, ALLA andra moduler hämtar mätarställningen från IKE. Är mätarställningen lägre i instrumentet än i andra moduler slutar dessa att hämta informationen ända tills instrumentet återigen kommit ikapp. Så alltså kan man aldrig veta hur mycket bilen skruvats ner genom att kolla i andra moduler utan endast vid VILKET miltal IKE justerades ner. Mvh Daniel |
|
|
Tack för hjälpen alla! Fick en kontakt med 20 pin till uttaget i motorutrymmet och då fungerade det :) |
|
| Lite tråd kap.. Har fååt hem min bmw scanner som jsg hsr beställt,installerar enlig instruktion men när allt blir klart säger den Hardware faulty någon som har åkst ut för samma sak? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
catch_me testa med en annan version av programmet. Vilket operativsydtem har du? |
| Skaffade just en extra bärbsr för att ha i garaget och den har xp pro..Hur menar du med en annan version? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Jag menar en annan version av programmet BMW Scanner och även andra drivrutiner. Fick du med en skiva? Jag fick endast scannern och var därför tvungen att ladda ner allt. olaO på forumet har den nyaste versionen. Skicka ett PM till honom eller till mig så får du den senaste versionen. |
| Jaha okey..fick med en skiva.du har pm | |
| Hitta den här nyss Länk det löste sig...Tack bmwe392001 | |
|
Vad konstigt det blev... Länk |
|
|
Nya verisionen är det denhärLänk 1.4.0.7? |
|
| Nån som vet om scannern funkar till andra bilar än bmw? | |
|
krillden, den är bara till BMW, och bara fram till faceliften som kom mars -07. Det finns en annan som hanterar nyare BMW. Den version som verkar vara den senaste som finns är 1.4.0.9. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.