|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det hela handlade om huruvida man ska köpa viss utrustning för andrahandsvärdets skull. Många här skulle verkligen behöva gå en grundkurs i matte. Även om du får extra betalt vid försäljningen så har du gått back på att välja tillbehöret om inte andrahandsvärdet är över 100%. Det är det aldrig. Intressant också hur många som "vet" vad som hänt och kan avgöra om något är "fel" eller inte vid en försäljningprocess där endast jag varit närvarande. ------- //Lövet |
|
|
BMV - om du känner att du alltid kommer och sitta och fundera på om du skulle ha valt LCW eller ej, släng in det i din kalkyl! Visst, bilen blir lite dyrare, men du får sova lugnt i alla fall... Som Anders och Verdi är inne på; min erfarenhet är att det är den samlade bil(d)en som avgör; modell, motor, årsmodell, mätarställning, färg, servicehistorik, skick och utrustning. Inte en specifik utrustningsdetalj. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Men Lövet, i 325-tråden som är aktiv just nu, så skriver du att dina båda 325 tagit flera månader att sälja, för att alla vill ha diesel. Du säger emot dig själv ovan när du säger att många skiter i motorn. /Anders |
|
|
Jag kommer troligen inte att välja Lane Change Warning. Jäg kollar alltid döda-vinkeln nogran automatisk. Är dessutom skeptisk till för mycket elektronik som kan gå sönder... |
|
|
Hur är det egentligen med döda-vinkeln för F11? Kan man justera backspeglarna så at man inte får nogån döda-vinkel? Vad med sidorutorna bak, ger dom god sikt? |
|
|
Du menar jämfört med en V70? Ingen aning. Speglarna kan inte justera bort döda vinkeln utan att du s.a.s skapar en ny död vinkel på annan plats. Funktionen är kanon att ha när man skall ut på en motorväg eller situationer där två filer går ihop till en. Annars inget speciellt. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Just det här tillvalet kommer ingen (få) att efterfråga. Generellt så är den här typen av utrustning värd mer ju nyare bilen är. Efter tre år skulle jag säga att andra faktorer börja spela en allt större roll och efter 5-7 år så är det i princip saker som automat, skinn, sport/komfortstolar, dragkrok, m-sportpaket och kanske bluetooth som har ett värde kvar. Mil, skick, historik är klart viktigare då och går i första hand. | |
|
Håller med acey. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.