|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Håller helt med madfred, 325:an är fantastiskt trevlig och antagligen den skönaste "bruksbil" jag har haft. Dessutom en riktigt välbalanserad bil med ypperliga kurvegenskaper. Jag tycker personligen att HiFi-systemet är helt ok, låter rent och fint, men gillar man att spela högt med mycket dunk är det väl inte mycket att ha. |
|
| Hej gubbar, är det någon som kan säga varför den här Länk 320d m-sport -08 kostar 1000 kr mer i årskatt än andra 320d -08? Den borde ju ha den nyare mer bränslesnåla motorn? | |
|
automatlåda ------- //Lövet |
|
| @ andreas_lofgren Ahaa, tack för info! | |
| Den har ju alla de rätta specarna men ligger åtminstone 25 tkr för högt i pris enligt Bilpriser. Tröttsamt att de inte kan lägga sig närmare rätt pris från början. Även om jag kan pruta 10-15 tkr ligger den för högt. Får väl vänta tills de tröttnar:) | |
|
Jag prutade ca 20% då var 10% rena pengar resten service, nya däck m.m. Om jag skulle köpa en diesel ska det vara en som har gått max 10000 eftersom BMW själv säger att partikelfilter och turbo brukar komma vid runt 20000mil.. Märk nu att jag säger att man ska räkna med det, inte att det är en garanti att det händer.. Allt detta gjorde att jag backade ur från diesel.. Blev för många nackdelar. Mvh |
|
| Bilpriser.se tar inte hänsyn till specar, se den tjänsten som ett riktmärke. | |
| @madfred Jag är lite svettig för partikelfiltret mm o velar mellan diesel o en 330. Man vill ju tanka så sällan som möjligt men samtidigt inte låta snålheten bedra visheten. | |
|
325i 2008 som jag har, har samma motor som 330, bara byta insug o programvara, vips 330 (motor).. |
|
|
@madfred Hur många hk får du ut nu? Hur mycket kostade det hela? :) |
|
|
Har inte gjort det än men ger exakt samma effekt som 330i, ska visst finnas lite mer att hämta i mjukvaran typ 10-15hk så runt 285hk.. Kittet kostar runt 12000.. Blir senare för min del.. |
|
|
@madfred Du har inte lust att länka vart du hittat kittet eller möjligtvis skicka ett PM med det? :) |
|
|
Du har PM! |
|
| Det kittet är jag med lite nyfiken på... =) | |
| jag med. | |
|
PM skickat.. Väldigt sugen själv.. Men med CSN och mammapenning , plus bygge av HD tär på $$$€€££ |
|
|
Den där länken är jag också sugen på för det är många som säger att det "bara" är att montera insug och chip men ingen har presenterat något seriöst som går att läsa om det. ------- //Lövet |
|
|
You got PM lövet! |
|
|
@madfred Snälla, har du lust att länka vart du hittat kittet eller PM (öööhhh..jag vet inte hur/vad PM är men det ordnar sig nog om jag får något) |
|
|
Done! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.