|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
En 325i facelift med nya 3l motorn förbrukar 0.5X-0.6Xl/10km landsväg 70-90km/h statisk fart. Motorväg 110-130km/h 0.7X-0.8Xl/10km och på det räknar du att bensinen är några tio ören billigare än diesel så blir det inte så farligt som du förstår. :) Sen så är motorljudet värt alla pengar i världen. Så lugn och harmonisk gång så man får gåshud, speciellt om du jämfört med en diesel fyra. Hitta en fin 325i Touring facelift (2009 framåt) med M-paket, skinn och drag och du har den kompletta bilen som du kan behålla i åratal. Finns flera lågmilare för runt 200 000 kr. Eftersom du tänkte behålla länge och pendla så hade jag letat en lågmilare runt 4-5000 mil. |
|
|
Sen så är det samma motor i 325i och 330i så det är en robust maskin. Skillnaden är insuget och mjukvaran. För ca 10-12 000 kr går det att får 272hk/320nm precis som i en original 330i. Du monterar original insug från 330i och en ny mjukvara. Om du nu skulle vilja ha mer kraft så finns en lösning och du behåller 325i skatt, försäkringspremie och mycket lägre inköpspris. :) |
|
|
Hur mycket mer drar en automat mot en manuell? (325i) 2008LCI.. På pappret så står de att de drar lika mycket, men det låter lite väl önsketänkade? Hur är det med serviceintervall på E91, har läst något om 2500mil eller 1 gång om året, stämmer det? Mvh Fredrik |
|
|
Automaten är mycket bra och slirar inte nämnvärt så från 2008 och framåt skiljer det inte mer än några centiliter per mil i verklig körning. Jag har haft två E91 2008 en automat och en manuell och automaten var faktiskt snålare! Dock hade den 17" och den andra 18" så de var inte helt jämförbara. ------- //Lövet |
|
| På min 325i -09 är det 2årsintervall på servicen om man inte kör så mycket så att den ska servas pga milen. Finns inte heller nån riktigt fast servicegräns utan det beror på hur bilen körs. Det är ca 500 mil sedan min servades och enligt serviceindikatorn är det 2900 mil kvar till nästa service. | |
|
Automaten drar något mer i verkligheten, inte vid landsvägskörning, men vid stadskörning. Den nya lådan är dock som sagt bättre än tidigare. Serviceintervallet är variabelt/konditionsbaserat, beroende på körprofil. Grundintervallet är dock ca 2500-3000mil eller 2år. Det finns förövrigt inga LCI -08. Faceliften kom årsmodell 2009. |
|
|
Du vill ha en manuell 325i. Helt enkelt roligare och snålare. Faceliften kom 2009 så 2009 och framåt ska du kolla. |
|
|
Hej, har nu slagit till på en BMW E91 325iA 2008 med M-sportpaketet.. Den har gått strax över 11000mil, hade väl gärna haft en lite nyare men ekonomin sa stopp (huvudsaken att den hade N53motorn).. Hoppas jag blir så nöjd som jag hoppas.. Första BMW´n (har åkt volvo och ford innan).. tack för för supporten.. Mvh |
|
|
Grattis till bilen. Du kommer ratta med ett leende på läpparna hela tiden. Milen är ju ingenting. Ha det kul på vägarna! |
|
| Grattis! | |
|
Jo den var snygg med m-paketet, sen så vill man ju alltid ha mer utrustning, men man kan ju inte få allt, när pengarna styr.. HIFI paketet hade inte skadat.. |
|
|
Dock är 325i inte ofelbara. En bekant fick motorras för ett par veckor sen på sin 325i 2008 efter 6000 mil. Den hade läckt in kylarvatten in i cylindrarna. Förmodligen trasig topplockspackning. Motorbyte. |
|
| Det är väl relativt ovanligt. Inget jag skulle vara orolig över. Finns säkert lika många 325i som gått 40000mil. Om nu trådskaparen är glad över att köpt "ny" bil så tycker jag att en sån kommentar är rätt onödigt. Ofelbara motorer finns inte! | |
|
Naä risken finns alltid att något oförutsett händer, men svårt o hitta en bilmodell som inte har några ras rapporterade. Borde ha synts i oljan alternativt rykt väldigt mycket om det kom in vatten i cyl ? mvh |
|
| Grattis till en underbar bil! =) Den ofelbara bilen är inte uppfunnen än så vad som helst kan såklart hända :D Inget att oroa sig för... | |
|
Fick bilen leverarad idag, har kört en del o är helt nöjd, förvånad över hur tyst sexan går, bra men kan sakna rytet lite ;-).. Prestanda o bränsleförbrukning helt oki.. |
|
|
Är det någon som sitter inne på info ang. denna bil? Länk Vad tycker ni om priset? |
|
|
Inte mer än att den varit till salu i många månader. Priset har iofs varit betydligt högre tidigare, nu känns det rätt attraktivt tycker jag. ------- //Lövet |
|
|
Hej! har nu ägt bilen i 2månader, och måste faktiskt säga att jag är positivt överaskad, trodde inte en "bruksbil" kunde vara så trevlig.. Så fortsätter det så här så är jag helsåld på BMW.. + Utseende + Buller inne i cupén + Drivlina + Komfort + Kemi (någon form av känsla till bilen) - Lastutrymme - Kunde fått dra lite mindre bensin men helt oki, snittar 0,86 blandad (vinterdäck + kallstarter). Men dessa minus kommer ju av modellen.. mvh Fredrik |
|
|
Du skriver längre upp att du saknar HIFI-paketet, skit i det, jag har det i min e91 och det är inte mycket att stå efter. För övrigt får jag passa på att gratulera till en fin bil. Det där med känslan, det är omöjligt att riktigt sätta fingret på men det finns ändå närvarande så oerhört tydligt, jag har känt det i varenda BMW som jag har kört. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.