AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
54.586

Någon som tänker beställa M3/M4?

Sida 9 av 12
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Tjena. Har mest kört de senaste veckorna och inte hängt här ;) bilen är ju helt magisk. Hunnit med 350 mil och ska idag åka till ringen så det blir väl lika mycket till innan sommaren är över 😀.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag specade utan takluckan. Man vill ju inte ha extra vikt i taket och sedan är ju kolfibertaket en av M-unika detaljer som gör att bilen inte ser ut som en 320d med m-sport paket...
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Btw. Tack för harris-länken. Det är helt klart den bästa testen so far. Ni har väl inte missat att de testar M3 i senaste ams också.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ringen låter spännande! :) Jag fick nog runt 45 varv på Knutstorp i söndags och bilen är helt fantastiskt välbalanserad. Och även om Chris Harris föredrar att köra med alla hjälpmedel avstängda så är MDM-läget fantastiskt väl avstämt om man ändå vill ha en liten livlina.

Takluckan går bort alla dagar i veckan.
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Taklucka alla dagar i veckan för mig :)
I mina bilar ska d va minst taklucka, helst ska D gå att köra ner hela taket...;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är därför BMW tagit fram F83. För posörer som vill köra utan tak :-D

Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Bi xenon , DCC.

Ski-doo MXZ X RS 2007

Jaa precis :D

Med M3 an med tak är man ingen poser, då är man en entusiast ;D
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk

Rätt fet!
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Akrapovic Evolution..

Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Peter Sundfeldt provkör M3.
Otroligt snygg färg på denna.

Vad förbrukar en M3/M4 om man kör lugnt?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
0,9 som minst 1,33 på bana.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Nyss hemkommen från en 300-mila tur till Tyskland inkl ringen kan jag svara att bilen drog 1.0 liter per mil (exakt). Ofattbart. Då fick den gå på Autobahn, Moseldalen, ringen mm. Det är en effektiv maskin.
Jag var och provkörde M4 förra veckan och jag är Inte alls imponerad.
Jag sålde nyligen min M3 E92 och den gillar jag Mycket mer.

Blir tyvärr ingen M4 för mig :/
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Bi xenon , DCC.

Ski-doo MXZ X RS 2007

Intressant ...vad var det du inte gilla med bilen ?
Styrning å motoreffekt går väl inte att klaga på, kanske att man sitter lika högt som i en paketbil ...;)

Lär nog inte bli nå provkörning för mig, här i gay Finland får man inte provköra en ny M bil om d inte är typ 110 % säkert att du ska köpa en, knappt ens då...,
GTS version på gång av M4 Länk

/Anders
Verdi
Står en ny M3 i "mitt" garage, Grimhild, i centrala Uppsala. Är det någon här? Har inte kollat så supernoga på den för den står långt ner och jag står långt upp men tror den är svart eller väldigt mörkblå.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Låter som en individualfärg om den inte är helt svart. Kanske Tanzaniteblå? Otroligt lyckad färg på M3/M4 tycker jag. Kul att det börjar komma ut lite bilar, även om jag inte mött någon själv än! Ser att demobilarna också börjar komma ut på blocket nu, så det lär väl nästan dubbla antal bilar på vägarna :)
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Verdi, jag vet att en av Novations yngre säljare (han som hjälpte dig med värdering tidigare) nyligen fått sin svarta/mörka M3:a (eller var det en M4:a?) och det låter väl inte orimligt att han bor centralt i stan heller så kanske är det hans?

Eller så är det nån annan lycklig en? :-)

/Arvid
Verdi
Arvidw,
Säljaren du menar träffade jag i hissen igår när jag varit iväg och tränat. Han sa att han flyttar in här i porten om 2 veckor. Så om han har en mörk M3 så är det säkert hans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.