AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
54.565

Någon som tänker beställa M3/M4?

Sida 1 av 12
Någon som tänker beställa M3/M4?
Funderar på en M3:a, dock måste jag sälja min Alpina B8:a först eftersom jag inte har garage för båda bilarna.
Funderar också på en M3. Hmm! :)
Ba
328
Basilika
E39 530im
lanab: Bygg ett extra garage, så kan du ha bägge bilarna =) Du hinner få upp ett garage innan M3an kommer ändå :p
Det som är så bekvämt med M bilar är tryggheten. Köpte min M3 E90 med typ 500 mil på mätaren. Vagnskadegaranti, nybilsgaranti och fri service. Ägandet kändes så jäkla bekvämt och med den nya M3/M4 så ligger även förbrukningen på rimliga 0.8X/10km (1l/10km?) blandat. Även kollat på en 997 Carrera men försäkringen är på 30 000 kr/år. Känns lite svettigt även om man har råd.
Någon som kan uppskatta prisnivån på en "fullutrustad" bil?

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Runt 900k brutto rimligtvis.
Grundpriset för en M3 är 55 000 GBP enl bmw.co.uk konfigurator.
Ca 590 000 SEK. Skulle priset vara i närheten av det i Sverige så skulle en order vara nära + 100-150 000 sek i extra utrustning.
Jo jag såg samma More men vet även att UK priserna normalt ligger betydligt lägre på många modeller så du får nog lägga på iaf 50-75 tkr på detta.

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
335i ökade 11 000 i pris mellan E90 och F30. E90 M3 kostade 659 000 i grundutförande, så någonstans runt 676 000 som grundpris kanske? Utöver där brukar man behöva runt 200 000 kr för att bilen ska bli "fullutrustad". Så närmare 900 000 är nog rimligt. Den engelska prissättningen har inte så mycket med den svenska att göra, tyvärr.
be
182
beyma
BMW M3-03 343++ Halta kameler (Såld)
En m4a vore inte så dumt :)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är det någon som vet om M4 kommer som gran coupé? Jag vet att 4-serien kommer som Gran Coupé, men har inte hört så mycket om en M-version? Eller håller de sig till sedan/coupé?

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Funderar också. Men är samtidigt sugen på M6. Dock ingen ny då priset skenar iväg lite för mkt. Det handlar väl om ca 200 i extra lull. Lite rabatter. Så runt 800" hamnar man nog på.
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Har planer på en m3
Men verkar komma först i juni
Har fått lite info redan men inga priser
Verkar bli en kanonbil
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Slutet juni är leverans på de svenska handlarbeställningar jag fått kolla på. Pressbilar dyker ju säkert upp i slutet av maj kan jag tro. Iaf några veckor innan övriga. Vad jag förstod så börjar den vanliga produktionen i mars, men Skandinavien brukar inte vara prioriterat om man tittar på tidigare modeller.
Hade nog kunnat tänka mig en M3 (design och användbarhet tilltalar), men saknas för mycket pengar =)

M3 E36 i Sverige Länk
BMW.se är så sega med priser och konfigurator.
I england är konfigen priset uppe på en gång nästan.
Jag kommer att köpa en M4 så snart de börjar komma ut på begagnatmarknaden, alltså ett par månader efter leveransstart. Jag vägrar betala för det första värdetappet utan överlåter det till någon annan.

Det ska bli intressant!!!
Har mailat BMW Sverige ang priserna.
Om man vill ha en bil i sommar måste väl beställnings läggas nu.
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
var inne på en M4 men beställde något snabbare... ;-)
Säker på att du inte fick Hybris?

Jaha ser att det blev en sån där tidig majbrasa du köpte :)
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

En tysk hade parkerat sin M4 bredvid mig igår och det är en oerhört läcker bil alltså. Gillar den skarpt och en sån ska jag ha snart förhoppningsvis!

"BMW, probably the best car maker in the world.."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.