|
Sida 8 av 12
|
|
|---|---|
| Kul dm3! jag ska hålla utkik efter den i Uppsala :) | |
| Såg en silvrig M3:a idag kl 16:30 i riktning från Novation mot Gränby, var det din? Den såg grymt snygg ut iaf! | |
|
Råkade komma bakom en helt ny blå M3a påvägen från besiktningen(godkänd med beröm såklart!) så jag varvade min fina 6a och hakade på honom. Väl framme vid destinationen så tjötade vi lite M och sedan fick jag en åktur också. Visst min M3a låter mycket bättre men som den gick! Och de keramiska bromsarna var ju riktigt bra. Mariana blå + keramiska + dubbelkopplingslådan + ljust ventilerat läder, vilket drömåk! Grattis DM3 till din m3a också! |
|
|
Nu hoppas nog fler än jag att dom faller som stenar i pris, så man slipper vänta allt för lång tid innan man kan köpa en :) |
|
| Att E46 M3 låter "mycket bättre" var iofs litet överraskande... | |
| MYCKET är väl lite överdrift, men de har ju inte riktigt samma ljud. Men i slutändan tycker jag nog att min E46a lät relativt mycket bättre. | |
| Itsy: självklart, visst var den lite snabbare och snålare också? ;) | |
| F30M3 om nom nom. Länk | |
| Och sen har vi ju förstås äkta V8 med Eisemann och racekattar som slår det mesta i ljudväg :-) kunde inte låta bli...... | |
| Finns det fejk V8? | |
| acey: Givet! Men skall jag besvara den frågan med "6.6x så dyr?" då? Självklart är den snålare och snabbare :) | |
|
Jag provade en M4 idag. Vilken bil, går nästan som en 911 Carrera S jag körde i tyskland förra veckan. Väldigt högfartstsbil trots att den är så lättstyrd. Verkligen skillnad i de olika fjädringslägena där Comfort passar svenska ojämna småvägar bäst. En kanonobil helt klart, men jag blev inte kompis med automatlådan, svårt att snabbt få in backen samt växla mellan manuellt och Autoläget. Sportläget fick jag aldrig in. Jag skulle helt klart välja en manuell M3 om jag skulle köpa en. |
|
|
Är det några större skillnader mellan m4an och m3an? Eller är det mest design justeringar? För de har samma hk och nm. Möjligtvis att vikten är annorlunda på m4. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
I senaste Teknikens värld eller var det AMS, så har de sitt årliga banrace och där kommenterade man att man var besviken på M3 men älskade M4. Men det var ju på bankörning. /Anders |
|
|
Hur motiverade Teknikens Värd det ? Får väl köpa Teknikens Värld och kolla då.... Det är tydligen väldigt olika hur man upplever M3/M4 på bana. Ingvar Wiklander i senaset Bayerisches Blatt tyckte M3:an var bättre på banan i Portugal. Körs inte Bankalaset på Knutstorp ? Antagligen annan typ av bana. /Janne |
|
|
Ser man till varvtiderna på olika banor så verkar M3:an vara snabbare på vissa banor och M4:an på andra (dvs det är förmodligen föraren den hänger på i första hand). Överlag verkar accelerationstiderna vara bättre på M3:an överlag. Enligt BMW så ska bilarna vara dynamiskt i princip identiska (något lägre tyngdpunkt på M4:an). Nu har jag inte läst testet, men efter att ha kört båda bilarna tycker jag att det i princip skulle vara omöjligt att älska den ena och hata den andra. |
|
|
Top Gear Magazine menar att skillnaden är ytterst marginell: Länk Jag litar mer på dem än TV. |
|
|
Chris Harris sammanfattar (som vanligt) bilen bäst: Länk |
|
| Kommentarer överflödiga ;) En M3 skulle sitta rätt bra när 335:an ska bort. Går det att få med dragkrok? :) | |
|
Om ni spexade era bilar , vad skulle vara viktigast för er, takluckan 0kr eller carbon taket 0kr? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.