|
Sida 4 av 12
|
|
|---|---|
| Jhellstrom. Visst kan man ha takräcke med kolfibertak. Ser så ut på bilderna och det finns som tillval till m3 coupe, dvs gamla karossen med kolfibertak. Inte för att det är viktigt för mig, men det skadar ju inte om man kan ha lastbågar. Personligen tycker jag taket är så läckert att jag inte skulle vilja byta bort det. Tror det blir riktigt bra med silverstone. | |
|
Enligt BMW finns inga fästen för takräcke med kolfibertak. Dock finns det med om man väljer taklucka istället. Detta har diskuterats rätt flitigt på bimmerpost och verifierats på levererade kundbilar. |
|
|
Länk Vill inte trampa någon på tårna, för det är fantastiska bilar nya M3 och M4 generationen, men i flera av videofilmerna på Bimmerpost låter bilen som taget ur nåt av Gran Turismo-spelen i mina öron. Invändigt. Utvändigt smattrar den på och tycka vad man vill om sexans ljud, turbos m.m. S65/S85 är nog rätt ohotade på den punkten. Jag tycker bara att den låter så artificiell, datagjord och trist invändigt. Är det kameran eller vad beror det på? M5/M6 F1X är ju också åt det hållet men brölar och smattrar på djupare. Förmodligen för V8an. Nja, det blir spännande när man får chansen att ratta nya M3/M4. För den lär vara fantastiskt bra och kul att köra. F30 335i med PPK går ju sinnessjukt bra och en M är alltid en M! "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
| Ja du, hittade tråden. Verkar som du har rätt. Låter ju väldigt konstigt att man inte skulle kunna ha takräcke. Ingen stor fråga för mig i och för sig. | |
|
Första testet: Länk "Thanks to the broad usable torque and power band, it will be simply impossible for an E9x M3 to keep up with a well-driven F8x." Detta blir intressant |
|
|
Känns inte som något nytt. Det gäller samtliga nya generationer av AMG / M / RS-bilar. Det högre vridmomentet i turbomotorerna ger en stor fördel i "verkliga livet" och för vanliga förare. Speciellt när man med diverse tekniker kan hålla laddtrycket utan at ge gas. Den är ruskigt snabb 0-100! |
|
|
Bor delvis i USA och noterar att man där kan köpa min M4-konfiguration (inkl navi pro, helläder, dkg, adaptive drive och H/K) för $72,000, dvs 481000 SEK... Känns ju inte alls särskilt rättvist :( |
|
| Teknikens världs test av M3/M4 kan rekommenderas. De är lyriska ;) | |
| Provkörning bokad till på tisdag. Ska bli kul!! | |
| Du kommer inte bli besviken. Känns som den äter upp e90 m3 levande. Det är något med vridet som gör kraften väldigt tillgänglig, precis hela tiden! | |
|
Provade M4 idag, kul, och som acey skriver vridet och responsen är riktigt trevligt. /Janne |
|
| Var provkörde ni M3/M4? | |
|
Lanseringsevent som Bilia körde förra veckan. |
|
| Körde nya M3 idag. Helt fantastisk bil. Vilken närvaro, drag, väghållning och inte minst ljud. Magiskt! | |
| Hoppas få prova en nästa vecka. Blir intressant att känna skillnaden mot min M135i... | |
|
Kunde inte hålla mig och slog till på en M3 idag. Hämtar nästa vecka. Ska bli grymt kul faktiskt. Nu är det väl läge att gå med i BMWSC :) |
|
| Spontanköp nära kassan? ;) Grattis! | |
|
Haha. BMW kör ta 3 betala för 2 nu :) Tack, trodde inte att det skulle bli en M3 när jag började leta efter en roligare andrabil... Men så kan det gå! |
|
|
Grattis :) släng gärna upp bilder på bägge dina bilar nu :) (Pss kolla PowerPost) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
| Synd bara att man nuförtiden knappt kan köra ifrån en renault megane trots att man har en av bmws värsta. De framhjulsdriva bilarna har blivit grymt snabba! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.