|
Sida 12 av 12
|
|
|---|---|
Verdi |
Jag skulle nog också välja manuell på en M3/4. Visst, den är säkert mycket snabbare med automaten men vad är det mot känslan? Absolut prestanda är inte värd lika mycket som upplevd prestanda. |
|
Tänker lite så med. Men visst. hade jag vetat att jag skulle köra väldigt mycket på bana så hade jag inte valt manuell. Men då jag skulle köra 99% av tiden på gata så spelar det inte mig någon roll om man växlar snäppet långsammare med manuell låda. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Har provkört M4:an en dag. Vilken bil! I början är man livrädd men sakta men säkert tämjer man den och lär sig hur kraften ska användas. Jag skrev innan och undrade varför få är med manuell låda. Automatlådan är underbar och med full gas och ett tryck på minuspaddeln ger den lägsta möjliga växel. Med växellådans inställningar är den manuella lådan överspelad. Har gillat M3 F80 mer än M4 men där är jag inte heller så säker längre. M4:an i profil är riktigt snygg. Coupé-dörrar är lite jobbigt och priset är högre. Det är svårt. Tror nog ändå att M135i xDrive är ett bättre alternativ men kan inte sluta tänka på M4:an... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.