|
Sida 10 av 12
|
|
|---|---|
| Novations demo är safirsvart med svart skinn och svarta fälgar. Personligen tycker jag att den specen inte gör M3an rättvisa. Mycket snyggare i en ljusare färg... | |
|
Jag tycker motsatt, dvs att ex. vis både M3 och M5 ser snyggare ut i safirsvart eller liknande. /Anders |
|
|
Safirsvart ska det vara, men självklart med Silverstoneklädsel! :) |
|
| Visst är det härligt att vi har olika smak. Tråkigt vore ju annars ;) | |
| Sedan är det tydligt att alla handlares demo nu kommit ut. 3 mån gamla bilar som fortfarande är dyra då de är så fullsmetade från början... | |
|
Jag var på ett event i helgen och fick ratta F-type både coupé och roadster. Det är nästan så jag är lite sugen faktiskt. Väldigt "dramatiska" bilar. För att inte nämna snygga. Samtidigt är M3:an betydligt mer praktiskt och komplett på alla sätt. Någon annan som har någon erfarenhet av F-Type? |
|
| Acey, jag fick sitta och gasa en F-Type V8 på AMS event för några veckor sedan. Med öppna spjäll lät den bättre än väldigt många andra bilmodeller som deltog inkl BMW M3/M4. Ljudet är fantastiskt och högljutt som bara den, helt otroligt med tanke på att allt var original. Tydligen ett samarbete med Ducati. | |
|
Stilren: Jag vet, helt galet. Dock är jag lite orolig för att Jaguar är ett lite för udda märke här i Sverige och att bilen blir svårsåld i nästa led. Jag fick ett oroväckande bra erbjudande och känner att bilarna inte verkar flyga iväg direkt. Men som sagt, ljudet! :-D |
|
| När beräknas dessa bilar komma ner till halvmiljonen? | |
|
F-type är ju tyvärr ganska dyr i Sverige, i alla fall förra sommaren låg de betydligt lägre i pris utomlands, minns inte siffrorna men de låg närmare exempelvis Cayman och Z4, än 911 och 6-serie som här hemma. Andrahandsvärdet torde väl vara ok, XF-serien och XJ har hållt värdet bra senaste åren jämfört med konkurenterna. Dock svårt att sia i coupémodellen. |
|
| Jag har provat F-type V6 S i ca 15 minuter på Arlanda bilfestival och det var en riktigt kul bil med beroendeframkallande ljud. Har aldrig gillat cabbar tidigare men den fick mig att tänka om... Vill ha! | |
|
Mercedes uppgraderar C63 AMG Länk /Anders |
|
|
Nån här som "ångrat" sig? Länk /Anders |
|
|
Tror han köpt demobilen som bland annat användes på Bilias VIP-event. Men ångra sig? Pga felköp. Det är ju inte så att han köpt en skjorta på nätet som inte passar! |
|
| Hur ser det ut där ute? Hur många har slagit till på nya M3/M4? Man ser ju fortfarande ganska få i trafik. Novation i Uppsala har tydligen sålt 2 + 1 som en säljare har. Jag hade trott att det skulle vara lite större tryck på en ny modell, men man kan ju misstänka att många inte vill ha en sådan bil när det snart är vinter och därför väntar till våren. | |
|
Jag beställde en M3:a i tisdags. Blev så då jag ändå var tvingad till ändring i bilparken :-) M3:an kommer att ersätta min Lancer Evo X som nöjesbil. Lite mer motor och bättre komfort och betydligt snabbare! Min spec är enligt nedan: Sakhir Orange Klädsel Helläder Merino Svart DCT Adaptive M suspension 19" Lättmetallfälg dubbeleker 437 M, svart Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek. Tonade sidorutor bak samt bakruta Velourmattor Highlight trim finishers Black Chrome Interiörlist Carbonfiber Park Distance Control (PDC) Bak och fram Individual Högglans Shadowline Jag kommer att plocka ut bilen i maj, så det blir lite väntan, men under vintern kommer den ändå att vara avställd. Ser fram emot sommaren 2015 :-) |
|
| Läcker färg, grattis! | |
| Grattis RE. Du kommer inte bli missnöjd med bilen. Jag gillar den färgen skarpt, men är själv för konservativ för att köpa en sådan. | |
| Btw. Jag har en silverstone. | |
| Tack! Tycker att man kan ta ut svängarna lite mer på en M3:a. Färgen är grym i solsken. Är också helt övertygad om att jag blir nöjd 😄 Kommer att byta ut njurarna till svarta och troligtvis lite andra M Performance prylar. Ett Eisenmann avgassystem eller M Performance systemet vore också trevligt! Kan gott få låta lite mer! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.