AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.373

Slut pris på en 325iAM-T, 2008

Sida 1 av 2
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Lite sugen på en 325iAM-T, 2008 som står på BMW i Lund. Vad tror ni om priset? Verkar ju som att folk är galna i dieselbilar nu för tiden och bensinbilarna nästan dumpas. Bilen: Länk

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Jag tycker det är ett riktigt bra pris.

Helt ok spec, ser ut att vara i gott skick och säljs av BMW-åf.

Nya 3-liternmotorn är ett klart plus. Personligen föredrar jag facelift, men motsvarande LCI hade kostat avsevärt mer.

Står inget om vinterhjul, så det hade jag i så fall försökt förhandla mig till.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bra pris från en BMW handlare. Köp!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag sålde en i princip likadan förra Januari privat för 141'
Min hade 18" men var manuell. Vet inte exakt hur det påverkar priset.

-------
//Lövet
Andreas,
om jag inte missminner mig så hade din 325:a gått ca 30% mer och var i "normalskick". Du skrev även 143' om jag minns rätt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad är det som automatiskt gör bilen hos BMW i bättre skick? Det vet du ingenting om, du har ju inte sett någon av dem i verkligheten. Det fanns inga skador eller nånting på min annat än normala stenskott. Min var annonserad för 149'.

-------
//Lövet
Så du dementerar ditt egna uttalande?

Citerar dig ordagrant:
"Jag sålde min 325iT M-sport Bavaria i vintras för 143'. Normalskick och 13000 mil" Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja, och på vad sätt är bilen i länken annat än normalskick?

-------
//Lövet
Helt klart ett bra pris, inget att ens fundera på om bilen är som den ska.
Andreas,
det är något du själv insinuerar. Jag citerade dina egna ord.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Då tror jag du ska slå upp ordet normalskick istället för att komma med påståenden om saker du inte har en aning om.

-------
//Lövet
Haha. Någon gillar tydligen inte att bli rättad. Du har uppenbarligen hakat upp dig på fel sak. Det enda jag har gjort är att ställa en enkel kontrollfråga och citera dig, Andreas.

Om du inte ens kan stå för ditt uttalande när du blir ordagrant citerad, är inte ett forum rätt miljö för dig.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nåt är ju seriöst trasigt i din läsförståelse. "Normalskick" innebär samma skick som övriga bilar i samma miltal och prisklass. Varken mer eller mindre. Att då använda det som ett argument för skillnad i värdering är helt obegripligt.

Du citerar för övrigt inte alls i det inlägget utan hittar på skrivelsen själv. Citationstecknen är ditt påhitt.

-------
//Lövet
Haha du är rolig Andreas. Du borde själv slå upp ordet läsförståelse.

Det jag kommenterade var att din bil gått ca 30% mer och att du skrev ett annat slutpris än tidigare.

Det trodde jag även du hade kapacitet nog att förstå.

Gul jul på dig din surgubbe ;)
Ja 141 och 143 är ju verkligen inte samma sak. Med sådan kvalitetskontroll kan väl AP bli Isocertifierat snart :-) Frågan är hur stor skillnad 2500mil gör på en värdering. Troligen relativt lite då båda bilar passerat 10kmils gränsen så jag tycker ändå den bilen är ett intressant jömförelseobjekt.

För att återgå till tråden tycker jag priset verkar bra, finns fördelar med att köpa från handlare då bilen oftast är genomgången och det ibland går att förhandla till delar eller annan utrustning. Räkna inte med att pruta något extra, brukar vara svårt att pruta på nedsatta fordon hos BMW.
...lite märkligt att bilen ännu inte är såld, det verkar ju vara många som uppmärksammat den och tycker priset är väldigt bra.

/Anders
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Nästan ett år emellan försäljningarna också, så milen kompenseras nog :)

Tycker vagnen ser helt ok ut till ett vettigt pris, men jag tror jag hade spänt bågen lite till för att få en LCI. Den här kanske inte går att jämföra rakt av men skvallrar om att det inte är allt för långt borta. Länk Ja det hade jag gjort, lätt.
Kan ju finnas nån hake med just detta exemplar... När jag letade 325 i höstas försvann liknande bilar rätt snabbt även när dom var utannonserade med den här bilens utgångspris eller t.o.m. över det.
Automaten kan vara ett minus på en modell som 325. Eller åtminstone inte ett plus som på tex dieslar. Personligen hade jag tagit manuell låda till en 325, men håller med att den borde bli såld snart.
Med tanke på nivån på vissa inlägg i forumet är det en bit kvar till någon form av certifiering :)

I det är fallet tycker jag det är relevant att redovisa samtliga fakta för att kunna köra en korrekt jämförelse. Det går inte att undanhålla något så trivialt som miltalet vid en värdering. Ingen hade accepterat att en bil gått flera tusen mil utöver utlovad körstrecka utan ett kraftigt prisavdrag.
Nog om det.

Bilen som Robert länkar till skulle jag aldrig någonsin välja.
Den är nyimporterad (säljs sannolikt för att tjäna pengar) och har en märklig utrustning.
Saknar dynamicpaket; dvs ingen sportratt, sportchassi eller 17". Enligt utrustningslistan finns heller ingen värmare som påstås i annonsen.

Om du är ute efter en LCI finns det i så fall mycket bättre alternativ. En kollega har en enastående fin E91 325i -10. Svensksåld, ca 9' mil, comfort, dynamic och mycket annat. PM:a i så fall.
Håller med om att ska man ha lci finns det bättre exemplar än den Robert länkar till. Fast en lci motsvarande den i TS länk får man nog räkna med att betala runt 200k för.

Jag letade pre-lci m-sport först men kom fram till att jag tyckte lci var viktigare än m-sport så när jag fann en lci med det mesta som en m-sport har utom just utseendet var det inte så mycket att fundera på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.