|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
På vad sätt är din åsikt mer sann än min? För det är precis det vi pratar om. Åsikter. För övrigt är jag ju den enda i den här tråden som faktiskt jämfört motorerna. Inte bara ägnat tid åt att försöka framställa mitt eget bilval som bäst av allas. ------- //Lövet |
|
|
Jag gav svar på din fråga. Min åsikt är att dina åsikter är något ensidiga. Som jag nämnde i mitt första inlägg är det relevant att göra kalkyl för just sina förutsättningar. Om du läste det ursprungliga inlägget så stod det "Så, för att välja ser det ut som den ekonomiska biten rent driftsmässigt får fälla avgörandet" Jag nämnde även att provköra bilarna ordentligt innan beslut. Då kan trådskaparen bilda sig en egen åsikt. Sannolikt har dessa tre sidor bara gjort honom ännu mer konfunderad. |
|
|
Då måste vi även lyssna på en 330d... Länk Tycker bensinaren är bra mycket tystare. Men visst N53 motorn är lite knackigt i sin gång. Men i min 530xi är det väldigt tyst inne i kupén. |
|
|
För den intresserade en lista över BMW's motorer genom tiderna: Länk |
|
| Captain: Intressant! Dock undrar jag varför man listar flygplansmotorer men inte motorcyckelmotorerna? Man gör väl dem själv, eller? | |
| Och med 335i och dess avgassystem gör att jag ler varje gång jag kör min bil. Skiter fullständigt i om en 335d är lika snabb. Så för att svara trådskaparen så kolla även in 335i. Nä den är inte snål. Men det är mycket drag från botten, känns rapp, snabb spoolup med ett underbart ljud. Värd varenda krona! | |
| När tråden ändå är OT...någon som vet om det är stor skillnad i motorljud mellan 330i och 335i? Har turbon en ljuddämpande effekt som det dessvärre brukar bli? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.