|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nimo, annons blir efter nyår, men jag skickade PM till dig. /Mats J |
|
|
Det spelar ingen roll huruvida det är en snikbil eller topp Highline! Är bilen bara i oklanderligt originalskick, rostfri och känns perfekt att köra samt att ALLT skall fungera som det är tänkt, så får man bra betalt för dessa vagnar, och det skall man ha. Det kostar att äga o driva dem, och det skall det också göra, då det är Premiumbilar av rang. Vagnar som avstiger från originalskick, och/eller är på annat sätt modifierade är idag i princip helt ointressanta på marknaden. Med detta menar jag allt från icke original stereo/högtalare, fälgar, sänkning, trimning, toning av rutor, gula framljus, klistermärken, fel rattar, stuprör till avgassystem, extraljus, konstiga luftfilter, fasta dragkrokar, mm, mm... E32 kommer att bli litet av en klassikerdoldis ett tag nu, som folk reagerar över när de väl ser en i gott originalskick, men det kommer att dröja ytterligare några år innan den når status. Jag tror att man kommer att se på den som man idag gör med tex. Alfa Romeo Alfa 6, eller Lancia 8:32. Man får ett habegär som är svårdefinierat, men när man väl bestämmer sig så betalar man riktigt bra för en korrekt vagn :-) Själv fick jag och min 1990:as 735:a som är i gott skick, otippat god respons av flertalet besökare på årets veterandag i Eskilstuna samt på Träffpunkt-80 i Grytsberg. De kommer tyvärr inte att nå den totalstatus som en korrekt Mercedes S-klasse har på åtminstone en generation till, tror jag. BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Hej! För att spinna vidare lite på KRAFTWERKS inlägg så kan jag berätta hur en del folk ser på E32:an! Var till en veteranmarknad utanför Uppsala 2011 tror jag att det var, kom dit o åkte förbi finbils parkeringen där det ska stå historiskt intressanta o välvårdade bilar.Svängde in där o fick en hänvisning till allmänna besöksparkeringen??På finP stod det Volvo 142 SaabV4 Chrysler le`baron och en hel del "vanliga bilar" även fina exlusiva RR Bently Ferraris mm. Men mannen vid insläppet har så dålig koll på BMW E32 o tog den som en helt vanlig bruksbil?Nä det stör mig inte något,men det är så att folk inte förstår hur påkostad vagn det är igentligen. Några ser det på en gång o blir lyriska o säger `en sån här bil ser man inte så ofta numera´slut citat. Frågan är om den någonsin kommer att nå någon högre status i Sverige?Visst modellen är ju inte lastgammal än men intresset är svalt. Bara Min Wagn! |
|
|
Tja, jag ska försöka sälja min nu till våren för att få plats med en annan vagn. Men jag förväntar mig en svårsåld vagn trots att den är relativt påkostad under min ägo(ägt och brukat den sedan sommaren 2003). Bl.a. topprenovering gjord som största enskilda kostnad.. Tyvärr finns det lite rost i bl.a. skärmar och dörrar vilket gör att jag evtl kommer att få "spekulanter" som(om det finns några) mest troligt vill ha den gratis.. Det kommer inte att ske, då får jag väl försöka ha kvar den som renodlad vinterbil eller något. Mvh Janne. |
|
| KRAFTWERK "Det kostar att äga o driva dem, och det skall det också göra, då det är Premiumbilar av rang." Varför då? Om det inte är en tolva är det en dussinhäck. En E32 ska som jag ser det inte kosta många kronor, just för att den är så dyr att fixa, alternativt att du är väldigt duktig hemmaskruvare. Den har en bit kvar till att bli klassiker, just nu verkar de flesta spendera sin tid som pundarbil eller med tonade bakrutor hos ungdomar. Om jag hade haft en på ladan hade den fått stå kvar, om jag inte behövt de kaffepengar den rimligtvis kan inbringa vid en försäljning. Tror inte att jag ens skulle vilja ha en E32 i normalskick om jag fick den gratis. | |
|
Jag skulle inte vilja ha en scenic gratis ;) I takt med att fler och fler exemplar skrotas kommer säkert en 750 i bra skick vara värd en slant, inte som en Alpina men tittar man vad dom begär för fina exemplar i Tyskland ger det en indikation. |
|
| Han kanske fick betalt för att ta emot scenicen? :) | |
| Jag sköt mig visst i foten :) Nåja, alla gör vi våra misstag, men jag hade i vart fall inte betalat mycket för en E32. | |
|
Jag har en fin 750iA -89 och värdet på den är löjligt lågt i förhållande till mina andra BMW bilar (633csi och M535i) med tanke på hur fräsch den ändå är. Problemet är nog som sagts tidigare i tråden att dom är för gamla och törstiga för brukisar och för nya för att ha nått klassikerstadiet. Man köper dom till väldigt lågt pris men då krävs det mkt för att få en riktigt fin bil sen både i tid och pengar och det blir ändå aldrig lika bra som en "dyr" välskött bil från början tycker iaf jag. Min bil är inte felfri men väldigt mkt bil för dom kaffepengarna jag annonserade ut den för i höstas och ändå var intresset svalt, lite intressenter men ingen som faktiskt tar sig tid och kommer och tittar på bilen och provkör. Mvh Janne |
|
|
Du har prickat in två modeller som är riktigt eftertraktade där. Vad begärde du för din 750 när du annonserade ? En gissning är att det kanske tar 10 år innan e32 betraktas mer som en klassiker än lastgammal bruksbil |
|
|
Weeeman, 16000 då den var skattad och besiktigad inkl 18" fälgar med bra däck. Det tycker iaf jag är ett bra pris för en bil i det skicket. Lade aldrig ut nån annons på blocket då jag helst ser att bilen kommer till en som vill och kan ta bra hand om den. Jag har väl ingen panik att bli av med bilen men det är bara att erkänna att 3 hobbybilar är minst en för mkt. ;-) Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.