AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.120

Någon som sålt E32 på senare tid? Är dom stendöda?

Sida 1 av 2
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag har ju ett antal E32 750 som bara blivit ståendes... Har funderat lite på att sälja men är det någon ide att ens annonsera? Jag har ju dom ståendes i en lada på betonggolv så dom kan ju få stå 10 år till, det gör ju inte så mycket. Och man får ju inga stora pengar för dom... Men finns det något intresse för dessa bilar nu för tiden? För om det finns intresserade människor kan man ju lika gärna sälja till någon som tycker det är kul.
Så: har någon annonserat ut / sålt en E32 på senare tid? Hur stort var intresset?
(dom jag tänkt sälja behöver "omvårdnad")

/Mats J
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Det är nog som vanligt. Det gäller att ha lite tur och hitta rätt köpare. När jag sålde min 750 för ca. 2 år sedan så gick det på en dag. Hade annons på Blocket. Min var visserligen nybesiktigad och godkänd. Han som köpte den var också den enda som visade intresse.

Däremot att försöka sälja delar till en E32 verkar mer eller mindre helt dött.
Har nu hållit på i ca. 2.5 år att sälja delar från en skrotad 750, den som din kompis hade ägt i Östersund. Har visserligen sålt lite grejjer men finns massor kvar än.

//Mackan "fast i BMW träsket igen"
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag funderar på om E32 fortfarande är för ny för att vara veteranbil eller entusiastbil och för gammal / törstig / komplicerad för att vara en rolig bruksbil. frågan är då om det någonsin kommer bli ett intresse för dessa bilar. För fem år sedan då jag fortfarande körde en som bruksbil så var det ju inlägg på Autopower lite nu och då om dessa bilar. Numera är det väldigt sällan dom diskuteras över huvud taget. Jag tolkar det som att intresset minskat. Så det måste väl skrotas ut ytterligare ett antal innan dom blir såpass sällsynta att det blir något värde i dom kvarvarande. Men så länge ingen vill ha dom så sparar jag mina. Kommer försöka hinna få ut någon över sommaren, men det blir nog Alpinan. Hade annars varit kul att tömma lagret och börja med någon annan bilmodell, jag har ju lärt mig det mesta om E32, och hade varit kul att ge sig på något annat.

/Mats J
Allting går att sälja men det gäller att sätta ett realistiskt pris.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag funderar på om det ens går att få några tusenlappar... Vill ingen ha dom är det ju bäst betalt hos skroten...

/Mats J
Besikta den går den igenom så har du minst 5k där.
Om inte så har du en lista på vad som måste göras och då är det en fördel om man säljer den så fort som möjligt ut med annons samma dag, köparen har då en månad då kan man åka runt med bilen, brukar vara lite lättare att sälja då.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Sådant har jag inte tid med. Då får dom stå.

/Mats J
Sätt ut den som den är då, du kanske inte vill sälja?
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Läs första inlägget...
Jag tänker bara sälja om det finns ett stort intresse av bilarna. Annars får dom stå kvar.

/Mats J
För att svara på din fråga, nej jag tror inte intresset är speciellt stort.
Speciellt när det är obesiktat då är intresset nästan 0 men börja med att sätta ut en annons och sätt det priset som du vill ha, kör bara!
För min del finns intresset i bakhuvudet, E32 är min favorit BMW före E34 till och med. Men det är enbart vissa versioner som är tänkbara:

735i 5vxl eller möjligen en 730i V8 5vxl. Intresset för automat är i det närmaste noll.

Lägg ut den/dem och se vad som händer. Men gör det i mars.

Mvh Stephan
Visa användare
225
TNK
740i-93 E32
Hej!

E32:or är nästan bortglömda numera,synd för att det är en fantastiskt
fin bil.Men min dotter som har blivit förtjust i min bil så lite på skoj
så slog vi in reg nr på trygg hansa + födelse nr !!! Helförsäkring
TH 45000kr där är man inte bortglömd som lyxbil.
Ang inlägg så är det bara att prova att sälja,om inget napp så behåll bilarna.

Bara Min Wagn!
Det är ingen ide att bevara något om den kommer att ruttna bort, men står den varmt osv så kanske den klarar sig bra.

Själv har jag en gammal 320 E21 från i garaget men jag tror inte att det finns något värde i den.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag är intresserad av att ta hand om en av dom, E32 750 var ju modellen som fick upp mina ögon för BMW på riktigt, fast det blev en E38 istället när jag väl köpte min första sjua
delorian: Annonsera ut E21an i Holland eller Tyskland så ska du se att den går i väg.
Samtidigt, även om de står hyfsat bra blir de ju inte bättre med tiden och de kommer absolut inte blir värda mer heller, så om du inte behöver delarna från dem så...
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
En bil är nog bra att spara som reservdelsbil åt Alpinan. Men eftersom intresset verksr svalt för E32 så tänker jag inte annonsera ut dom. Det är roligare att ha en egen samling lyxbilar på logen! Får ställa upp dom snyggt på rad så blir det en fin miljö. Kanske borde skaffa tidstypisk motordiagnosutrustning och någraBMW flaggor att hänga på väggen också så blir det stämningsfullt, eventuellt skulle man köpa på sig någon samtids Jaguar och Mercedes600 också, så man får en samling samtida V12:or! Vem har Sveriges största samling bilar med V12:a???! Weeman, vi får kolla om det finns något som passar.

/Mats J
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Jag har en - 89 735iaL till salu

Visa användare
45
Nimo
728 IA 99
730 IA 88
740 IA 93
Hej MatsJ
E32 är det enda BMW jag kan tänka mig att köra.
För halv år sen köpte jag en 730 93som jag litte ångrar mig.
Har alltid velat ha en 750 men de jag tittade på var för mycket slut.
Så om du har en som kräver inte så mycket jobb och är bra utrustad kan jag åka upp och köpa en!
MVH
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det kanske ändå finns lite intresse. Så jag kanske ändå skall tota ihop en annons. Men det blir inte förrän efter Jul i så fall. Finns annat att greja med nu...
Men jag har ingen som är direkt körklar utan lite pyssel behövs. Dock har jag försökt spara rostfria exemplar, och är ju endast intresserad av att någon tar över som är intresserad "på riktigt" för jag tycker det är ett stycke bilhistoria.

/Mats J
Visa användare
45
Nimo
728 IA 99
730 IA 88
740 IA 93
Mats jag är intresserad på riktig, har alltid velat återstella n E32 till original skick, men de ex jag fick tag på här i Malmö var för mycket arbete, och en 730 är inte myckt att satsa på då man vill ha topp model så jag väntar på din annons.
MH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.