|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Absolut jag är mer än nöjd.. Ser fram emot att få hem henne om 2v. Absolut bilen gick som en dröm. Drog inte den för hårt pga oljan är "gammal" Stått avställd i ett mörklagt garage 12 grader ca 6år hon var upptagen ibland för tvätt och varmkörning i motorn för undvika kondens. Helt avställd och oanvänd sedan 2011 då skyltar lämnades in och skrevs ur deras register för slippa betala skatt och för att den skulle exporteras till hans dåvarande bostadsland england. Där nere går dom på från 6.000euro och uppåt beroende på skick o km men ligger på runt 12.000euro i tyskland. Då utan en hel bil full av extra prylar i reservdelar. Sen ska man BARA lyckas få tag på en italienare som ens pratar engelska! Haha! Good luck säger jag.. Har försökt tidigare o köpa vespa delar etc där ifrån utan vidare. |
|
|
Tjena! Tänkte jag skulle uppdatera tråden lite ang den italienska hingsten. Den står nämligen i Sverige nu och har blivit svensk medborgare.. Jag flög ner till italien igen med en kompis den 22/1 och vi landade i Verona för sedan ta en 2 timmars tåg resa till en by som heter San Bonifacio. Väl framme i byn så finns där ingen taxi bil i närheten och stirrig som jag är och kvinnokär lyckas jag få kommunikation med en ung vacker italiensk tjej som pratar engelska med lite knycklig brytning. Jag frågar om hon kan hjälpa mig ringa ett taxi bolag. Väl gjort så kommer en merca av nyare modell hämtar upp oss för färd mot garaget hos Italo Mastella, Lucas fabror. Luca är säljaren men ej på plats vid leverans då han är bosatt på teneriffa. Italo Mastella är en äldre pensionerad egen företagare som har installerat värme element från Sverige i Husbilar i italien. En lokal kändis. Han var nästan gråtfärdig efter att vi gjort Oljeservice, Byt kedjespännare till e36ans 3.2L.. Väl gjort så planterade vi på mina provisoriska skyltar och tackade Italo för att vi fått låna hans verkstad och verktyg och körde iväg. Stannade vid första bensinstation och petade full tank och började bege oss.. Hela resan genom italien gick hur bra som helst. Sedan börja det bli mörkt och vi kommer upp till sista tullstationen i Österike. Jag ska växla ner för att stannar och betala. Känner då att koppling är bottnad och ej fjädrar upp.. Inser att slavcylindern har gått till kopplingen. Turen fortsätter då vi står i nerförsbacke och lyckas få igång bilen i 5an på startmotorn. Jag ringer en kille som jag börjat prata med på r3vlimited som är bosatt i Munchen och gärna vill se bilen på väg hem. Jag berättar att min slavcylinder gått och han skickar en adress som vi ska parkera bilen. Eftersom han har en som är duktig mekaniker på BMW. Vi hade nämligen tur då denna låg i utkanten av Munchen och hade autobahn som sin granne. Vi lyckade tajma in perfekt tid på natten till torsdagen inga bilar ute och lyckades ta oss ända till verkstaden på 4an... Tog sedan taxi till hotellet i City för duscha o sova. Vaknar upp tidigt på torsdag och åker ut till verkstaden där Sheldon möter upp oss. Canadensisk medborgare men jobbar på ett labb i munchen och äger 1st AC/Schnizter M3 e30 och 1 Standard canadensisk hemma i Canada. Här i tyskland körde han en z3M. Sjukt trevlig kille hjälper oss med det tyska språket och vi får förtur i verkstaden. Mekanikern fixar slavcylindern byter olja då han ser den också var gammal eftersom bilen stått i 6år. Betalar en summa på 1300kr för reservdel ink olja och tid. Helt ok pris! Min kompis har spekulerat på en Mx-5 cab 04 i munchen och vi kör förbi och tittar på den. Såg bra ut blir deal. Fortsätter sedan upp mot Rostock. Framme fredag 22.15 tar sista färjan. Bilen reggas i Sverige 10feb Besiktigas den 19/Feb Utan anmärkning. Gick alltså blankt igenom efter 6års stillastående! Jag har fått killingspree på Ebay och börjat öppna plånboken sinnessjukt och bara älskar känslan av S14 motorn Raoowa på! Som den spinner. Uppgraderingar som gjorts. Större ALU Kylare HPS (Svarta siliconslangar) Magnecore tändkablar Bytat ut Rotor/fördelare/spole/tändstift Alla vacum slangar utbytt alla slangklämmor bränsle slangar utbytt tyll nyare bättre kvalite men ändå det "klassiska sleeper looken" Gjort ytterliggare en flush med ny olja och kört 200mil för sedan byta filter och rätt olja. Jag hoppas ni tar förstålse till mina stavfel eller liknande. Har svårt att veta vart punkt och komma ska stå. Men vi ses säkert på någon träff i Sommar! Ni kan se lite bilder på henne i nuvarande och uppdateringar som blir gjort tills sommar. Länk |
|
|
Major D: Rolig resa och roligt inköp, bilen ser fin ut, kul att det är en 4-d. Härligt att den inte fick någon anmärkning! Tog ni några bilder på resan? Mvh Stephan |
|
|
Tjena Stephan Tack! Nja där blev nån bilder men de är typ inte för mkt att se. Alperna var mörkt men mycket snö. Vägarna sinnessjukt fina o körde med sommardäck igenom hela österrike o tyskland. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.