|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har ägt min m5e39 i snart 8 år nu och byter inte i första taget =) En likadan som i filmen faktiskt. Har även ägt m5 e34 och enligt mitt tycke så har den inte mycket att sätta emot en e39. Bra bil på alla sätt, men inte alls i samma liga. Har även kört m5 e60 en hel del då min svåger har en -06,och det är inte heller en bil i samma liga. Den är ruskigt snabb och är förmodligen bättre på allt om man jämför med en e39. Men...den känns lite..opersonlig och "digital" att köra. E39 är mer "analog" med konventionell låda och koppling osv.. Fingerspitzgefühl. |
|
| Är helnöjd med min M5 E39, tycker inte att den går att jämföra med en M5 E34 på någon punkt, gillar att den är så okomplicerad med manuell låda, vanlig upphängning utan elektronik och okomplicerade bromsar m.m :) | |
|
M5 E39 har betydligt mer "elektronik" än M5 E34, tex elekriska gasspjäll, DSC o mycket mer... E34 är betydligt mer "ruffig", inte alls lika förfinad som E39. Personligen gillar jag E34 bättre än E39, men för tillfället gillar jag E36 bäst, ungefär mitt emellan de två andra. Eller om man så vill: lagom snabb, snål, bra känsla o inte alltför "avancerad" :) |
|
|
Det är som att jämföra Ferrari 328 och 355 där 328:an så klart var riktig old school med allt vad det innebär. Finns ju dom som aldrig skulle tänka sig en BMW från 80-talet överhuvudtaget och förstår sig inte heller på de som köper dessa hellere, låt det vara men då förstår de sig inte heller på karaktären i dom gamla bilarna vilket dom nya totalt saknar. |
|
Buspelle |
Ägde en M5 E39 under fem år och körde nästan 10 000 mil med den inklusive 5 långa Europaresor. Underbar bil som jag egentligen aldrig borde ha sålt. |
|
Det bästa tycker jag är att den är bra på typ allt! Min har använts till allt ifrån åka till jobbet, handla på Bauhaus till att åka över Alperna och på Sardinien, pressa varv på Mantorp och åka på skidsemester i Vemdalen i -23. Det häftiga är att den kan göra allt detta utan att vara dålig på något :-) |
|
|
Tja hmm FN vad sugen jag blev på en gammal E34 M5a nu el en E39 M5a Har en M5a nu en 2009a men det är inte samma sak som mina förra M5or Saknar min gamla E34 M5 1992a avusblå med komplett läder så det var läder klädd hatthylla och bräda och rattstången t.o.m osv och den hade den där webbstrukturen i vitgrått och svart på stolarna och skinn innertak osv sålde den för 70tusen för många år sedan dum som jag var! och senaste var en M5a E39 2002a som var tillverkad 2002 och svensksåld fast ändå med istort sett all utrustning och den var jag så gaaaaaalet nöjd med för den var ändå OKEY i bränsle förbrukning och gick lagom bra med sina 400hk och det kändes som att det fortfarande gick att meka med dom, jag böt generator och gjorde servicar själv osv mycket trevlig bil sedan var det någon klåfingrig person/personer som våldtog den efter att jag "råkade" visa regg nr i blocket annonsen redan efter 1dags annonsande... gillar navigationen som attan i E39an 16:9 den sitter så perfekt där och allt annat med för den delan men jag förstår att många gillar E34 mera för den känns råare på nåt vis och argare och den låter bättre med sin ylande tjock sexa... Nä nu ska jag FN köpa en E39 M5a och leka |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.