|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Han har så rätt, the one u want. Det är verkligen det absolut sista mästerverket verket av BMW före miljöhetsen! Är det möjligt att hitta en sådan idag tro 5-7000 mil i toppskick? Vilken dröm det hade varit i familjesnurrans vardag.... | |
| Väljer hellre en E34 M5 3.8 alla dagar i veckan, det är för mycket gubbracer över E39. | |
|
Erdinger den här har varit länge på Blocket: Länk Bara att slå till! ;-) Tycker dock inte att det är så mycket miljöhets över e60 M5 med sin ylande V10. Min bil: Länk |
|
|
lanab: Då har du inte kört en M5 E39... Vilket uttalande, hahaha. Dock M5 E34 är en fantastisk bil den med. erdinger: Ut och handla! |
|
| Född 1980. Stämmer bra, M5 E39 har varit min drömbil sedan den kom ut. Men blev en M3 V8 istället. Pga driftsäkrare V8 och 200 kg lättare. | |
| Minns ni reklambilden då, där den befinner sig på högt upp på den där rejält doserade kurvan, och Guy Richies minifilmer med Madonna och Clive Owen :) nostalgi på hög nivå.. Fick köra kompisens för ca 10 år sen, grymt.... men för ca 1 år sen fick jag köra en släktings M5 E60, vilket monster :-----O | |
| Håller med lanab, ganska mycket gubbracer över E39 (behöver dock inte tolkas negativt) =) E39 är väl antagligen bättre på allt men det är en helt annan rå känsla i en E34 M5. | |
|
Är själv född -80 och jag måste nog säga att E39 aldrig varit något speciellt för mig, däremot har jag så länge jag kan minnas varit oerhört svag för både E30 och E34. Kom ju ut när man var grabb och lekte med bilar!! Sjöberg |
|
|
@Stephan735i Jo jag har kört M5 E39, dock står jag kvar vid att det är en gubbracer. Sista riktiga M5:an var E34:an, en helt annan karaktär på bilen, själen finns kvar i E34 som inte finns på samma sätt i E39, |
|
| Jag tillhör inte 80-talisterna då jag är född 1990 men även jag har länge vart sugen på M5, både E34, E39 och E60. Har haft min 540i/6 i snart tre år nu så vi får väl se vad som händer framöver kanske hamnar en M5 i garaget istället. | |
Karl-Hilding |
Ångrar som satan att jag inte slog till på en M5 E34 modell -95. Kunde fått loss den till reapris! Låg vaken många timmar och tänkte: "men du har ju bara roligt när du gasar..." Hade just då en 535 E34, 528 E39 och en 320 E30. Mao en bil redan för mycket... |
|
Har kört M5 3,8 e34 några ggr via en bekant. Kan inte förstå att ni tycker bättre om E34an. Den kändes helt klart slöare och har ett mjukare chassi trots Nurburgring paket. M5 E39 var bättre på allt i mitt tycke. |
|
|
Fast bilar är - i alla fall enligt mitt tycke, mycket en fråga om känsla. Betvivlar inte att M5 E39 egentligen är en bättre bil, konstigt vore det ju annars. Men bättre är inte synonymt med vad man föredrar, har själv ett exempel. Vi köpte runt -06 en Merca SLK 320, trots att det var en mycket bra och gedigen bil gillade jag den aldrig. Hade jag fått välja mellan den och min gamla Alfa 75 3.0 för att ut och köra en runda så hade jag valt Alfan alla gånger!! Sjöberg |
|
| Har kört e34 3.8 själv några gånger Manglar jag förstår vad du menar med karaktär det råa känns tydligare på e34an men e39 äger tycker jag.Kan tänka mig att e60 är ett monster men fallaer mig inte i smaken pga jag inte kan välja bort smg om jag skulle vilja ha en sådan bil | |
|
Nice film. Jag har inte ens suttit i en M5 e39. Fråga, låter de så där nice orginal inne i kupén? Gav riktigt nice habegär. |
|
| Japp det låter så.. V8an fantastisk, Synd bara att säljaren som kör bilen inte vet att oljan bör komma upp i rätt temp innan man ska gasa varva upp den så mycket. | |
Karl-Hilding |
Den kanske var varm? För det visste han säkert. |
| Ja jösses, han varvade den ju verkligen brutalt... B-) | |
|
Jag jobbade i beg-hallen på BMW i Solna 2001-2005 och minns fortfarande - med ett leende på läpparna - rysningarna man fick av V8-mullret när man startade upp en M5 E39 där nere. Ah, those were the days... /Masten |
|
| catch_me: Importera en manuell M5 E60 från USA om du inte vill ha en SMG ;) | |
| Tänkte skriva att importera från USA är inte aktuellt men hoppade över det, Sen tycker jag att e39 är snyggare bil har haft en 2010 525d visst inte samma bil men kaross | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.