|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Kan bara instämma med Stephan735i. Jag får i princip alltid förklara hur det ligger till med chassinumrena när jag besiktigar bilen. De känner inte till Alpina alls och det är ju oftast ett bekymmer. | |
|
Kimmo: Begär att det överkryssade chassinumret skrivs in i pappren. Så här ska det så under tilläggsinformation: "BMW CH.NR:WBANB31070B081760 ÄR ÖVERKRYSSAT" Berörd bil är en E60 Alpina B5 XYY226/WAPB544005RH10104 Länk Ibland har bilprovningen gjort rätt, ibland har de gjort fel. Dock blir jag förvånad över att det inte är med på svensksålda. |
|
| En anekdot är ju när besiktningsmannen verkade tro att det var jag som kryssat över chassienumret på min bil och inte hittade Alpina-chassienumret. Då blev det livat kan jag lova, trodde han skulle ringa polisen typ. Inte så kul... | |
|
God lördagmorgon:-) Angående inredningen i bil #186. Kan det inte vara så enkelt att den som lämnat uppgifterna noterat att framstolarnas sidor är av läder/konstläder? Det är ju bara B7 Coupé som har helt tygklädda stolar av 80-talsalpinorna -förutom bakstycket/kåpan som är klädd I läder/konstläder. Jag tror att förklaringen är så enkel. Med 80-talsbilar så menar jag e24, e28, e30 eftersom det är dom som har tyget med den blåa och den gröna randen. mvh Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.