|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej. har köpt mig en Bmw 528 till nu en 1998 automat med bra utrustning. men den startar inte. :( visste jag innan dock :P men problemet är att bilen bara står och tuggar inget händer. (ska kolla om soppa pumpen går imon.) men han som hade bilen innan han jag köpte den hade tappat bort nyckeln och hade fixat en ny fast inte hos BMW utan någon pirat. sen funka den. sen gick det tog det fler o fler start försök innan den starta tillslut så står den som den gör nu. kan ju vara att kodningen blivit dåligt eller något mellan box och nyckeln inte är som det ska. några för slag på vad jag ska börja felsöka ?? tacksam för alla svar | |
| Du må ta en diagnose på bilen for å finne ut om det er startsperren,tror du må ha en ny orginal nyckel. | |
|
Den som låg på tradera förmodar jag,enklast och skaffa en nyckel från bmw. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Kolla igår pumpen går inte när jag vrider nyckel i tändläge.. Kan vara pumpen? |
|
|
Det kan ev vara kabelbrott... Länk |
|
|
kabel brått var ??? tänkte ta loss pumpen och se hur den ser ut.. |
|
| Du har en hel länk i inlägget ovan att gå igenom. | |
|
haha såg inte den.. hehe.. ska kolla på detta... får hoppas jag har lite tid över imon så jag kan lyfta upp pumpen.. tack för alla svar.. hoppas det kan vara det... försöker leta efter någon runt göteborg som kan komma felsöka den med data med.. |
|
| Nyllet84, du har power post | |
|
perfekt :) jag har varit ute kollat lite mer på bilen.... har fått fram att pumpen inte går när jag slår på tändningen på bilen... var idag och testa pumpen i min andra bil idag.. och där funka den. så pumpen är hel. vad är det som kan göra så att det slår av pumpen ? säkringen är hel. dock inte kollat relät om det nu finns sånt ? va tror ni experter att det kan vara ? tacksam för alla svar :) mvh Mikael |
|
| Har du en andra nyckel som du kan pröva? | |
|
Läste nu att du inte hade det |
|
| Min INPA funkar bra nu och jag har adapter för E39. Skicka ett PM om du fortfarande behöver hjälp. | |
| Som de sagt tidigare är det nog immo-problem. Jag antar att de stänger av pumpen om man inte har korrekt kodning i nyckeln. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Hur mycket bensin är det i tanken mer än 15 liter ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
För övrigt har de tidiga E39orna ett syntax errorproblem om man för snabbt vrider runt tändnycklen till startläge så blir det en strömspik när startmotorn går in som utlöser startspärren.. man får då vrida nycklen till tändläge och låta den vara där minst 30 sekunder innan man vrider till startläge. Bränslepumps reläet ?? man kan skifta relä med bakrutevärmen. Nyckelproblem får man köra diagnos på, om man inte flyttat över startspärrtranpondern från en nyckel som tillhör bilen och är inkodad lär ju inte bilen starta. Det finns ju även billigare nycklar utan fjärrfunktion att beställa till bilen 6-700 kr istället för mer än det dubbla. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hej... hade en som var här och felsökte min bil idag.. tack så mycket :) och vi kom fram till dessa två felkoder som inte försvann se länk [url=Länk [url=Länk |
|
|
denna länk kanske funkar bättre :P Länk Länk |
|
| ews är startspärren. | |
|
trottle valve potentiometer låter som det som kontakten sitter på på gasspjället. "Circuit to ground" kan vara kabelbrott eller skavd kabel som ligger emot, ta loss kontakten kolla hur den ser ut eventuellt spraya med kontaktspray. |
|
|
är det fel på min nykel då eller ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.